• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4756 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۹ مهر

رييس‌جمهوري استوارنامه سفراي جديد 8 كشور را دريافت كرد

اصلاح تمامي موانع سرمايه‌گذاري

يكصد و شصت و نهمين جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت روز سه‌شنبه به رياست رييس‌جمهوري برگزار شد. دستوركار اين جلسه نيز در مورد رفع موانع توليد بود و حسن روحاني در همين راستا تاكيد كرد كه بايد همه موانع اداري، قضايي و سياسي از سر راه توليد و سرمايه‏‌گذاري برداشته شده و با اصلاح رويه‌ها و قوانين راه‌هاي تسهيل سرمايه‌گذاري فراهم شود. او همچنين اظهار كرد: «تمام مقرراتي كه مانع ايجاد مي‌كند، بايد اصلاح شوند تا سرمايه‏گذاران به‏ راحتي و در كمترين زمان ممكن موفق به انجام امور مربوط به سرمايه‏‌گذاري خود شوند.» رييس‌جمهوري در اين جلسه در پي بررسي پيامدهاي تاخير در تامين ارز سرمايه‌گذاران خارجي، برداشتن موانع غيرضرور و دست و پاگير براي سرمايه‌گذاران خارجي را از جمله تلاش‌هاي دولت برشمرد و تصريح كرد: «باتوجه به اهميت بالاي امنيت سرمايه‏‌گذاري، دولت براي رفع موانع حقوقي و قانوني امنيت سرمايه‏‌گذاري، به همراهي ساير دستگاه‌هاي ذي‌ربط از جمله مجلس شوراي اسلامي نيازمند است.»
روحاني همچنين استقبال از مشاركت سرمايه‌هاي ايرانيان خارج از كشور را ضروري خواند و گفت: «در شرايط فعلي كه تحريم‌كنندگان از هرگونه فشاري فروگذار نيستند، علاقه هموطنان خارج از كشور به سرمايه‌گذاري در ايران، فرصت مغتنمي است كه بايد از آن حمايت كرد و شرايط لازم را براي اعتمادسازي و تامين امنيت سرمايه‌گذاري فراهم كرد.» روحاني حس امنيت سرمايه و فراهم كردن زيرساخت‏هاي لازم براي سرمايه‌گذاري و ورود و خروج پول را از جمله مهم‌ترين بخش‌هاي اين اعتمادسازي برشمرد و گفت: «بايد با وضع قوانين و مقررات لازم اين حس را براي افراد به وجود آورد تا با اطمينان سرمايه‏شان را وارد اقتصاد كشور كنند و مطمئن باشند كه خطري آن را تهديد نمي‌كند و تضمين كافي براي استفاده از اصل و سود سرمايه وجود دارد.»

دريافت استوارنامه سفراي جديد  ۸ كشور
حسن روحاني همچنين روز گذشته استوارنامه سفراي جديد جمهوري چك، عمان، اسپانيا، پرتغال، آلمان، نروژ، دانمارك و عراق را دريافت كرد و با سفراي جديد مكزيك و قطر ديدار كرد. او در ديدار با سفير جديد چك از گسترش ارتباط با اين كشور استقبال كرد. روحاني هنگام دريافت سفير جديد عمان بر روابط بانكي و مالي در راستاي گسترش روابط اقتصادي تاكيد كرد. او در گفت‌وگويي كه با سفير جديد اسپانيا داشت، اذعان كرد كه روابط اين دو كشور بايد بدون در نظر گرفتن تحريم‌ها تعميق و گسترش يابد. روحاني براي تعميق روابط تهران-ليسبون هم در نظر نگرفتن تحريم‌هاي امريكا از سوي پرتغال را راهگشا دانست؛ موضوعي كه در ديدار با سفير جديد آلمان نيز با اشاره به روابط جمهوري اسلامي با اين كشور بر آن تاكيد كرد.
روحاني همچنين پس از دريافت استوارنامه سفير نروژ عرصه‌هاي علمي، فناوري و اقتصادي را براي ارتباط اين دو كشور مناسب ارزيابي و در ديدار با سفير دانمارك از ايجاد مركز مشتركي براي فعاليت‌هاي پزشكي را اتفاق حايز اهميتي توصيف و از دانمارك به عنوان يكي از سهامداران عمده اينستكس به‌ دليل همراهي با توافق برجام قدرداني كرد. توسعه، تقويت و تحكيم روابط و مناسبات ايران با دو كشور مكزيك و قطر نيز محور اصلي ديدار روحاني با سفراي ايران در اين دو كشور بود كه در ديداري پيش از عزيمت آنها مورد تاكيد قرار گرفت. روز گذشته همچنين حسن روحاني استوارنامه نصير عبدالمحسن عبدالله، سفير جديد عراق در تهران را دريافت و طي ديداري بر اينكه آيت‌الله سيستاني همواره نزد مردم و دولت ايران مورد احترام بوده، تاكيد كرد و گفت: «نقش مرجعيت ايشان در ثبات و امنيت عراق بي‌بديل است.» اخيرا سرمقاله حسين شريعتمداري خطاب به آيت‌الله سيستاني واكنش‌هايي در ايران و عراق به‌ دنبال داشت و در نهايت شريعتمداري روز دوشنبه طي يادداشتي بابت آنچه پيش‌تر عنوان كرده بود، عذرخواهي كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون