• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4758 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۲ مهر

رييس‌جمهوري از اقدامات آينده دولت در حوزه سلامت خبر داد

تشديد نظارت كرونايي و توليد واكسن آنفلوآنزا

۳۰ استان در وضعيت قرمز و هشدار قرار دارند. آمار ابتلا به كوويد19 و مرگ ناشي از اين بيماري سير صعودي گرفته است؛ وضعيتي كه هم شرايط كاري كادر درماني را فرسايشي كرده و هم منجر به درنظر گرفتن مجدد برخي محدوديت‌ها شده است. هفته پيش رييس‌جمهوري تاكيد كرد كه بايد مجازاتي براي كساني كه از ماسك استفاده نمي‌كنند، ‌تعيين و اعمال شود. در همين راستا حسن روحاني روز پنجشنبه نيز در نشستي با روساي كميته‌هاي ستاد ملي مديريت كرونا، نظارت‌هاي گسترده‌تر و وضع جرايم براساس مطالبه عمومي و درخواست دستگاه‌هاي مسوول و نظارتي را براي تضمين رعايت دقيق و همگاني دستورالعمل‌هاي بهداشتي و مهار روند شيوع بيماري كرونا در جامعه، ضروري خواند و از روساي كميته‌هاي امنيتي- اجتماعي و درماني ستاد مقابله با كرونا خواست كه دستورالعمل تدوين شده در اين عرصه را براي تصويب در جلسه روز شنبه ستاد ملي ارايه كنند. به‌ گفته روحاني جرايمي متناسب با تخلفات در 3 سطح ادارات، اصناف و كسب و كارهاي خصوصي و فضاهاي عمومي و همچنين دستگاه‌هاي ناظر و جريمه‌كننده، مشخص شده است.
رييس‌جمهوري همچنين در نشست با روساي كميته‌هاي تخصصي با اشاره به اينكه ستادهاي استاني مقابله با كرونا باتوجه به مصوبات گذشته ستاد ملي همچنان با مجوز وزيران كشور و بهداشت و متناسب با وضعيت شيوع كرونا در استان‌هاي خود تصميم مي‌گيرند، دستور داد باتوجه به وضعيت شديدتر كرونا در تهران، كنترل‌ها و نظارت‌ها با دقت، شدت و جديت بيشتري دنبال شود تا هرچه سريع‌تر به شرايط كنترل و مديريت شده بيماري، نزديك شويم.
افتتاح‌ طرح‌هاي علمي
رييس‌جمهوري همچنين در آيين  افتتاح ۴ پروژه معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري و وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به اينكه دستيابي به توان توليد گسترده واكسن‌هاي انساني از ابتداي فعاليت دولت يازدهم مورد تاكيد بوده، گفت:  « در زمينه توليد واكسن آنفلوآنزا گام‌هاي بلندي برداشته شده و ساخت اين واكسن در ماه‌هاي آينده به ثمر خواهد رسيد كه اين براي مردم بسيار آرامش‌بخش خواهد بود.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون