• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4764 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۰ مهر

مجوزي براي ماهي‌ريزي در سد سهرين داده نشده است

سازمان شيلات ايران در پي انتشار مطلبي در مورد سد سهرين در استان زنجان با ارسال جوابيه‌اي توضيحاتي در اين باره داده است كه در ادامه آن را مي‌خوانيد: 
مدير مسوول محترم روزنامه اعتماد
با سلام و احترام: 
بازگشت به مطلب منتشره در آن روزنامه وزين با كد 155555 در تاريخ 6/7/99 تحت عنوان «چاه‌هاي خشك‌شده، ماهي‌هاي مرده» پاسخ و توضيح اين سازمان به شرح ذيل ارسال مي‌شود. انتظار مي‌رود به منظور تنوير افكار عمومي مطابق قانون مطبوعات در صفحه مربوطه درج و اطلاع‌رساني شود. 
«سد سهرين از نوع خاكي غيرهمگن، با ارتفاع 14 متر از بستر و طول تاج 190 متر در سال 1372 ساخته شده است. حجم مخزن 0.5 ميليون مترمكعب و هدف از ساخت آن آبياري اراضي كشاورزي و تغذيه آب‌هاي زيرزميني است و كاربري شيلاتي براي آن ديده نشده است.
در اوايل دهه 80 رهاسازي بچه‌ماهيان در اين سد و بهره‌برداري از ماهيان توسط افراد بومي و با مديريت شوراي اسلامي محل صورت گرفته است. با توجه به تجربيات ناموفق حاصل از رهاسازي و تخليه آب ذخيره‌سازي شده در سد براي مصارف كشاورزي، از سال 1385 به بعد مجوزي براي ماهي‌ريزي و پرورش ماهي در اين سد از سوي شيلات ايران صادر نگرديده است.
لازم به ذكر است شيلات ايران بر اساس ماده 22 آيين‌نامه اجرايي قانون حفاظت از منابع آبزي جمهوري اسلامي ايران، توسعه آبزي‌پروري در مخازن سدها را تحت نظارت وزارت نيرو و پس از هماهنگي و كسب مجوز از وزارت مذكور انجام مي‌دهد.»
فرهاد فرهادزاده
مديركل دفتر حوزه رياست روابط‌عمومي 
و امور بين‌الملل

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون