تفاهمنامه همراه اول با فروشگاههاي رفاه براي هوشمندسازي نظام توزيع
همراه اول به منظور هوشمندسازي و پيادهسازي نظام توزيع مبتني بر «اينترنت اشياء» با فروشگاههاي زنجيرهاي رفاه تفاهمنامه همكاري امضا كرد. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، مراسم امضاي تفاهمنامه همكاريهاي سهجانبه بين شركت ارتباطات مبيننت، موسسه خدمات رفاهي كاركنان همراه اول و فروشگاههاي زنجيرهاي رفاه با موضوع مشاوره، طراحي، توسعه و ايجاد زيرساختهاي ارتباطي و فناوري اطلاعات صبح روز شنبه 19مهرماه با حضور مهدي غيناقي عضو هياتمديره همراه اول، رضا سبحانيمطلق مدير موسسه خدمات رفاهي كاركنان همراه اول، حسين طهراني مديرعامل مبيننت و رسول محمدي مديرعامل فروشگاههاي زنجيرهاي رفاه برگزار شد. غيناقي عضو هياتمديره همراه اول با اشاره به اينكه بعد از تفاهم «توسعه اكوسيستم نوآوري شهري و راهكارهاي شهر هوشمند» با شهرداري، موضوع اين تفاهمنامه نيز گامي در جهت تحول ديجيتال است، اظهار كرد: اميدواريم ماحصل اين همكاري، منجر به شكلگيري تجربه خوبي در سطح خاورميانه شود و حتي بتوانيم آن را به عنوان يك كيس در سطح دنيا مطرح كنيم. عضو هياتمديره شركت ارتباطات سيار ايران به اهميت اينترنت اشياء در جهان اشاره كرد و گفت: همراه اول همگام با ديگر كشورهاي جهان درباره ايجاد زيستبوم مورد نياز اينترنت اشياء از طريق سرمايهگذاري و تحقيق و توسعه اقدام كرده است. رسول محمدي مديرعامل فروشگاههاي زنجيرهاي رفاه نيز با بيان اينكه همراه اول نماد بنگاه اقتصادي «چابك» و «پيشرو» است، اظهار كرد: فروشگاههاي زنجيرهاي رفاه به عنوان يكي از رهبران صنعت خردهفروشي كشور توانسته در چند سال اخير گامهاي خوبي در حوزه توزيع مدرن و سيستماتيك بردارد؛ ولي با توجه به اينكه در اين مسير نيازمند كمك ديگر بنگاهها هستيم، اعتراف ميكنيم كه راه زيادي در پيشرو داريم. وي با بيان اينكه امروز چندمين تفاهمنامه است كه با همراه اول پيش ميبريم، اشارهاي به مباحث روز دنياي توزيع داشت و بيان كرد: با توجه به اينكه يكي از بندهاي تفاهمنامه «هوشمندسازي و توزيع بر بستر شبكههايIOT» است و شركت بزرگي نظير «والمارت» نيز دو، سه سال است كه در اين حوزه گام برداشته؛ اميدواريم بتوانيم با كمكهاي همراه اول در لبه تكنولوژي اين صنعت قرار گيريم. بر اساس اين تفاهمنامه، شركت مبيننت به عنوان متولي خدمات سازماني در گروه «همراه اول» متعهد به تامين تمامي ارتباطات مبتني بر تكنولوژيهاي روز دنيا طي دو فاز به فروشگاههاي زنجيرهاي رفاه شد. ارايه پهناي باند اينترنت اختصاصي، سرويس شبكههاي VPN/APN، خدمات مركز داده (رايانش ابري اختصاصي)، پنل پيامكي اختصاصي در فاز نخست و ارايه وايفاي مديريت شده، VoIP سازماني، پلتفرم تبليغاتي ديجيتال، هوشمندسازي انبارها و يخچالهاي نگهداشت و توزيع بر بستر شبكههاي IoT و سيمكارتهاي سازماني با مكالمه درون شبكهاي رايگان نيز بخشي از خدمات در نظر گرفته شده براي فاز دوم اين همكاري است.