• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4778 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۰ آبان

قطب‌الدين صادقي در هيات مديره انجمن صنفي تماشاخانه‌ها

زنجانپور درگذشت اكبري مباركه را تسليت گفت

 گروه هنر و ادبيات

همه غريب مي‌ميريم

و «كريم آقا» از همه غريب‌تر

اكبر زنجانپور در پي درگذشت زنده‌‌ياد كريم اكبري مباركه از او به عنوان هنرمندي بي‌بديل ياد كرد كه غريبانه ‌دار فاني را وداع گفت. اكبر زنجانپور چهره باسابقه تئاتر، سينما و تلويزيون در پي درگذشت همكار قديمي خود يادداشتي را منتشر كرد. در يادداشت زنجانپور چنين آمده است: «به مناسبت پرواز هنرمند بي‌بديل كريم اكبري مباركه. اين همه سال همكارها مي‌گفتند من زودتر از همه براي تمرين يا اجراي تئاتر حاضر مي‌شوم اما در تمرين و اجراي «باغ آلبالو» اين كريم آقا بود كه از من هم زودتر مي‌آمد و هميشه لبخند به لب داشت و با انرژي مثبت. اين روزها ديگر نه براي تشييع رفقا مي‌شود رفت و نه در مجلس يادبود شركت كرد، همه غريب مي‌ميريم و كريم آقا از همه غريب‌تر.»

 

پيام تسليت مديركل هنرهاي نمايشي

براي درگذشت كريم اكبري‌مباركه

قادر آشنا، مدير كل هنرهاي نمايشي در پيامي درگذشت كريم اكبري‌مباركه را تسليت گفت. به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روابط‌ عمومي اداره‌كل هنرهاي نمايشي، در پيام قادر آشنا، مديركل هنرهاي نمايشي براي فقدان كريم اكبري مباركه هنرمند پيشكسوت كه ۸ آبان ‌ماه‌ دار‌فاني را وداع گفت، آمده است: «هرچه پربارتر، فُتاده‌تر ... كريم اكبري‌مباركه مصداق عيني اين عبارت بود. هنرمندي كه بازي در نقش‌هاي تلويزيوني چنان چهره‌اش را شناسانده بود كه به محض ديدار، نام شخصيت‌هايي تاريخي را به خاطر مي‌آورد اما تئاتر برايش به گونه‌اي بود كه به روايت اكبر زنجانپور «در تمرين و اجراي «باغ آلبالو» (۱۳۹۵) اين كريم‌آقا بود كه از من هم زودتر مي‌آمد و هميشه لبخند به لب داشت و با انرژي مثبت.» «كريم‌آقا» به شخصيت‌هايي جان بخشيد كه فراموش‌شان نمي‌كنيم، با بزرگاني كار كرد كه آثاري درخشان آفريدند و به عناوين و جوايزي دست يافت كه كوچك‌ترين اثري بر فُتادگي‌اش نداشت. گرفتار آمدن اين هنرمند پيشكسوت كه همچنان بر صحنه و در دنياي تصوير جان‌بخشي مي‌كرد، مي‌زيست و مي‌آفريد، در دستان بيماري «كرونا»، قلب هر شنونده‌ اين خبر تلخ را مي‌فشارد. درگذشت كريم اكبري‌مباركه را به خانواده محترم ايشان، دوستان و آشنايان و علاقه‌مندانش تسليت مي‌گويم.» كريم اكبري‌مباركه از بازيگران باسابقه تئاتر، سينما و تلويزيون پنجشنبه هشتم آبان ‌ماه بر اثر ابتلا به بيماري كرونا، در سن ۶۸سالگي درگذشت.

 

حضور هادي حجازي‌فر

و قطب‌الدين صادقي در يك تشكل صنفي

در مجمع عمومي فوق‌العاده و مجمع عمومي عادي انجمن صنفي تماشاخانه‌هاي ايران، قطب‌الدين صادقي، هادي حجازي‌فر و شاهين چگيني به عنوان اعضاي جديد هيات‌مديره اين تشكل انتخاب شدند. به گزارش ايسنا، اين مجمع روز چهارشنبه، هفتم آبان ۱۳۹۹ در سالن مشاهير مجموعه تئاتر شهر برگزار شد كه در آن، ۲۳ عضو حاضر يعني مديران تماشاخانه‌هاي خصوصي، اعضاي هيات‌رييسه مجمع‌ها را انتخاب كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون