• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4780 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ آبان

جوايز ادبي صادق هدايت، كتاب آلبرتين و‌...

نتايج اوليه جايزه «صادق هدايت» اعلام شد

نتايج اوليه نوزدهمين دوره مسابقه ادبي «صادق هدايت» اعلام شد. دبيرخانه اين جايزه اعلام كرد: زمان پذيرش داستان براي اين مسابقه روز ۳۰ مهر ماه ۹۹ به پايان رسيد و در اين دوره ۱۳۰۰ داستان از زنان و مردان نويسنده از ايران و خارج از ايران ارسال شد كه ۳۵درصد را آثار نويسندگان زن و ۶۵ درصد را آثار مردان نويسنده تشكيل مي‌دهد. ضمنا بيشترين داستان‌ها به ترتيب از استان‌هاي خراسان، اصفهان، لرستان، خوزستان و كرمانشاه ارسال شد. نويسندگاني كه از خارج از ايران داستان ارسال كردند عمدتا از كانادا، آلمان، انگليس و افغانستان بودند. پس از گذر از مرحله اول داوري، برترها به مرحله دوم راه پيدا مي‌كنند. در مرحله دوم هر داور ۱۰ داستان را بر‌حسب تقدم انتخاب و به دبيرخانه مسابقه اعلام مي‌كند. از ميان آنها داستان‌هايي كه رتبه بالاتري كسب كنند برنده خواهند شد. داستان‌هاي برتر اوايل بهمن‌ماه همراه با نام نويسنده اعلام مي‌شوند و چهار نفر از برندگان نهايي روز ۲۸ بهمن‌ماه ۹۹ كه مصادف با سالروز تولد صادق هدايت است، معرفي مي‌شوند و جوايز خود را دريافت مي‌كنند. به بهترين داستان تنديس «صادق هدايت» و به سه نفر دوم لوح تقدير اهدا خواهد شد. دبيري نوزدهمين دوره مسابقه ادبي «صادق هدايت» بر‌عهده جهانگير هدايت است.

افتتاح نمايشگاه مشترك كتاب ايران و افغانستان

سومين نمايشگاه بزرگ كتاب ايران و افغانستان ويژه دانشجويان و دانشگاهيان با مشاركت موسسه خانه كتاب و ادبيات ايران افتتاح مي‌شود. به گزارش روابط عمومي موسسه خانه كتاب و ادبيات ايران، سومين نمايشگاه بزرگ كتاب ايران و افغانستان ويژه دانشجويان و دانشگاهيان از امروز (۱۲ آبان) به مدت ۱۰ روز در دانشگاه كابل در فضايي به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و با حضور ۴۰ ناشر از افغانستان و ۴۰ ناشر از ايران برگزار و ناشران آخرين آثار منتشره خود را براي علاقه‌مندان به كتاب عرضه مي‌كنند. اين نمايشگاه با حضور مقامات كشور افغانستان و ايران از جمله امرالله صالح معاون اول رييس‌جمهور، عباس بصير وزير تحصيلات عالي، طاهر زهير وزير اطلاعات و فرهنگ، بهادر امينيان سفير جمهوري اسلامي ايران در افغانستان و مجتبي نوروزي سرپرست رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران افتتاح مي‌شود. در اين دوره از نمايشگاه، برنامه‌هاي جنبي مختلفي همچون ويژه برنامه جشن ميلاد پيامبر اكرم (ص)، كارگاه ترجمه، كارگاه شعر، كارگاه بازيگري، خلاقيت و‌... پيش‌بيني شده است.

نامزدهاي نهايي جايزه كتاب آلبرتين در امريكا

سفارت فرانسه در امريكا نامزدهاي نهايي جايزه كتاب آلبرتين را اعلام كرد. ايبنا به نقل از ليت‌هاب، گزارش داد كه سفارت فرانسه در امريكا نامزدهاي نهايي جايزه كتاب آلبرتين را اعلام كرد. جايزه كتاب آلبرتين از چهار سال گذشته از كتاب‌هاي انگليسي ترجمه شده از زبان فرانسوي تقدير مي‌كند. اين جايزه در حقيقت انتخاب سفارت فرانسه از كتاب‌هاي چاپ شده در كشور امريكاست. اين جايزه كتاب با همكاري كتابفروشي آلبرتين توسط سفارت فرانسه به ارزش 10هزار دلار هر سال در ماه دسامبر به كتاب‌هاي منتخب فرانسوي‌ها اعطا مي‌شود. در اصل هر سال مشتري‌هاي كتابفروشي آلبرتين نامزدهاي دريافت اين جايزه را انتخاب مي‌كنند.آثار زير به مرحله نهايي دريافت اين جايزه فرانسوي امريكايي رسيده‌اند:

انيماليا؛ نوشته ژان باپتيس دل‌امو؛ ترجمه فرانك وين/ انتشارات گروف

سريع رشد كن؛ نوشته يانيك هانل؛ ترجمه ترسا فاگان/انتشارات ادرپرس

كانجائو؛ نوشته ليونل تريولوت؛ ترجمه گرچن اسميت / انتشارات شافنر

ورنون سابوتكس؛ نوشته ويرجين دسپنتس؛ ترجمه فرانك وين / انتشارات FSG

مسلمان؛ نوشته زاهيه رحماني؛ ترجمه مت ريك / انتشارات ديپ ولوم

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون