• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3250 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد

رييس رسانه ملي:

69 درصد مردم بي‌طرفي صداو‌‌سيما را تاييد كرده‌اند

 گروه سياسي/ بالاخره سكوت رييس جديد رسانه ملي شكست. محمد سرافراز كه در اين چندماه سر كار آمدنش كمتر اظهارنظر مي‌كرد و بيشتر ترجيح مي‌داد به تغييرات مديريتي و ساير امور ساختمان شيشه‌اي جام جم بپردازد روز گذشته بالاخره سكوت خود را شكست. شكستن اين سكوت اما با ارايه يك مجموعه آمارها همراه بود؛ آماري كه رييس سازمان صدا و سيما مي‌گويد از طريق نظرسنجي‌هاي اين سازمان اخذ شده‌اند و مردم به صورت مستقيم جامعه آماري آن بوده‌اند. به گزارش ايسنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات محمد سرافراز به شرح زير است:
    ‌ طي نظرسنجي كه صدا و سيما در دو، سه روز اخير انجام داده است، اكثريت قاطع ملت ايران به امريكا در پايبندي به تعهدات خود در مذاكرات هسته‌اي اعتماد ندارند.
   ‌ براساس اين نظرسنجي حدود ۷۰ درصد ملت ايران معتقد بودند كه امريكا در مذاكرات به تعهدات خود پايبند نخواهد بود.
   ‌ طبق نظرسنجي ۶۹ درصد مردم بي‌طرفي صدا‌و‌سيما در دعوت از كار‌شناسان سياسي را تاييد كرده‌اند.
   ‌ ما در صدا و سيما سعي كرديم كه قدرت تحليل مردم و ميزان شناخت آنها نسبت به موضوع مهم مذاكرات هسته‌اي را بالا ببريم، ۶۴ درصد مردم هم معتقد به بي‌طرفي صداوسيما در اين برنامه‌ها بودند.
   ‌ حدود ۷۳ درصد مردم ايران با ادامه غني‌سازي ۲۰ درصد در صورتي كه مذاكرات به نتيجه نرسد موافق بودند، بيش از ۷۰ درصد مردم هم معتقد بودند در صورتي كه مذاكرات به نتيجه نرسد بايد با كاهش واردات از توليدات داخلي حمايت كرد.
   ‌ حدود ۷۵ درصد مردم معتقدند كه اگر در مذاكرات به نتيجه نرسيم علت آن زياده‌خواهي امريكاست و ۷۰درصد دخالت‌هاي كنگره را عامل عدم توافق مي‌دانستند كه اين آمار نشان مي‌دهد افكار عمومي ملت ايران مواضع جديد رهبر معظم انقلاب را درك كردند و با آن همراه هستند.
   ‌ اگر مذاكرات هسته‌اي به نتيجه نرسد ملت ايران دليل آن را طرف امريكايي و 1+5 مي‌دانند كه اين يك موفقيت بزرگ براي نظام و رسانه ملي است.
   ‌ عربستان در اين حمله ناجوانمردانه در برخي موارد بد‌تر از جنايات اسراييل در فلسطين و غزه عمل مي‌كند، عربستان در يمن بدون دليل مردم را بمباران مي‌كند و تمامي مدارس، بيمارستان‌ها و زيرساخت‌هاي يمن را تخريب و بمباران مي‌كند.
   ‌ عربستان بسيار تلاش دارد تا اين كمك‌هاي ايران به دست مردم يمن نرسد اما ما اميدواريم با عنايت خداوند اين كشتي بتواند كمك‌هاي خود را به مردم يمن برساند.
   ‌ اگر در صدا و سيما و رسانه‌ها كار با خلاقيت همراه باشد موفق خواهيم بود اما اگر نوآوري نداشته باشيم با توجه به اينكه رقباي رسانه‌اي زيادي در دنيا داريم موفقيت ما پايين مي‌آيد. در همين راستا طي چند ماه اخير دو شبكه نسيم با رويكرد ايجاد نشاط در جامعه و افق با رويكرد گفتمان انقلاب اسلامي راه‌اندازي شده است.
   ‌ صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران رقبا و دشمنان زيادي دارد كه تلاش مي‌كنند مخاطبان را به سمت خود جلب كنند لذا ما بايد تلاش مضاعفي را براي موفقيت در اين سازمان به خرج دهيم.
   در گذشته غربي‌ها به دلايل مختلف از طريق ماهواره ارتباطات صدا و سيماي ايران را قطع مي‌كردند لذا ما بايد با ايجاد زيرساخت‌ها براي ارتباطات زميني، فضا را براي هر شرايطي فراهم كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون