• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4790 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۵ آبان

خبرخوان

با هواپيماي شخصي به تاكسي هوايي بپيونديد!

وزير راه و شهرسازي اعلام كرد تاكسي هوايي در فرودگاه شهر لار راه‌اندازي و مورد آزمايش قرار گرفت. وزير راه و شهرسازي در اين خصوص گفت: بسياري از فرودگاه‌ها در شهر‌هاي مختلف هستند كه استعداد راه‌اندازي تاكسي هوايي را دارند و مردم مي‌توانند با استفاده از هواپيما‌هاي شخصي خود و با ثبت‌نام در اين طرح از اين پروژه استفاده كنند.

افت ۴۴ درصدي تقاضا در بازار مسكن

در شرايطي كه عمده بازارهاي جهاني در انتظار تحولات سياسي امريكا به سر مي‌بردند، آمارهاي يك سامانه نشان مي‌دهد از روز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه تا چهارشنبه ۲۱ آبان عرضه مسكن در شهر تهران ۲۴ درصد افزايش يافته است. بر اساس اطلاعات سامانه كيليد، تعداد آگهي‌هاي مناطق ۵، ۶، ۸، ۹، ۱۰ و ۲۲ به ترتيب ۷ درصد، ۳، ۵۳، ۵۹، ۱۸ و ۳۱ درصد كاهش يافته است. در اين گزارش مناطق ۱۶ تا ۲۰ به دليل پايين بودن تعداد آگهي‌هاي آن لحاظ نشده و منطقه ۱۲ نيز تغيير محسوسي نسبت به هفته قبل از آن نداشته است. در طرف تقاضا نيز كه بر اساس مشاهده آگهي‌ها استنباط شده تقاضاي خريد ملك در شهر تهران به ميزان ۴۳.۷ درصد كاهش يافته است.

دست مسكن از تسهيلات كوتاه‌تر شد

آذرماه سال گذشته رييس‌جمهور دستور داد كه بانك‌ها ۲۰ درصد از تسهيلات خود را به حوزه مسكن اختصاص دهند ولي آمار نيمه نخست امسال نشان مي‌دهد فقط ۵.۵ درصد وام‌ها به بخش مسكن پرداخت شده است.

‌كنسرسيوم مافيا به جان كشور افتاده

روزنامه جمهوري اسلامي در يادداشتي نوشت يك «كنسرسيوم مافيا به جان كشور افتاده» است. در اين يادداشت آمده «توليدات داخلي مثل گوشت و مرغ و ميوه و تره‌بار و بسياري از اقلام ديگر كه هر روز دچار نوسانات قيمت مي‌شوند، به تحريم و فشارهاي اين يا آن دولت خارجي ربطي ندارد و مستقيما دستپخت همين كنسرسيوم مافياي داخلي است.»

سكاندار جديد خصوصي‌سازي مشخص شد

وزير امور اقتصادي و دارايي در پي استعفاي عليرضا صالح رييس سازمان خصوصي‌سازي، ضمن موافقت با اين استعفا، حسن اعلايي را با حفظ سمت به عنوان سرپرست اين سازمان منصوب نمود. گفتني است دژپسند از زحمات صالح در دوران تصدي رياست سازمان خصوصي‌سازي نيز تشكر و تقدير نموده است.

كالاهايي كه ترخيص نشوند به اموال تمليكي سپرده مي‌شوند

رزم‌حسيني در بازديد از بندر شهيد رجايي و گمركات هرمزگان گفت: دولت به دنبال فراواني كالاهاي اساسي است و بايد نيازهاي روزمره مردم بيش ‌از گذشته در جامعه فراهم باشد. بيش از يك ميليون و ۲۰۰ هزار تن كالاي اساسي از بنادر ترخيص شده‌اند كه ۸۰۰ هزار تن آن جزو اقلام اساسي بوده. وزير صمت افزود: پيش‌بيني مي‌شود بعد از ترخيص اين كالاها ظرف مدت يك هفته تاثير اين تزريق اقلام اساسي در بازار را ببينيم. همچنين گمرك اقلامي كه صاحبان آنها تمايلي براي ترخيص نداشته باشند را به مزايده مي‌گذارد.

تجارت ايران و اروپا چقدر است؟

تجارت خارجي كشورمان با اروپا در هفت ماه اول امسال بالغ بر ۱۵ ميليون و ۹۱۰ هزار و ۸۱۶ تن به ارزش هشت ميليارد و ۸۰۷ ميليون و ۸۷۹ هزار و ۸۴۱ دلار بوده است.

شرط تايرسازان براي كاهش قيمت لاستيك

سخنگوي انجمن تاير در خصوص قيمت تاير گفت: براي كاهش قيمت تاير نيازمند كاهش قيمت مواد اوليه هستيم و اين در حالي است كه نرخ مواد اوليه افزايشي است.

امكان دور زدن تحريم‌ها براي واردات خودرو را داريم

دبير انجمن واردكنندگان خودرو اظهار كرد: نمايندگان مجلس با واردات خودرو موافق هستند و نگاه آنها اين است كه واردات بخشي از تقاضاي خودروي كشور را تعيين مي‌كند اما الان نيازي به نظر مجلس هم نيست، وزارتخانه راه واردات خودرو را بسته و خودش هم مي‌تواند باز كند، آقاي وزير بايد در اين مورد تصميم بگيرند. مهدي دادفر در مورد برخي اظهارات مبني بر احتمال واردات خودرو اظهار داشت: اميدواريم كه واردات خودرو انجام شود و بايد اين اتفاق بيفتد اما درباره اينكه چه سناريويي ممكن است رقم بخورد هنوز هيچ مذاكره‌اي نكرده‌ايم، البته ما پيشنهادات نه‌گانه خود را ارايه داده‌ايم. وي افزود: مكررا مي‌گفتند ارز نداريم و تحريم هستيم، اما شركت‌ها نامه دادند كه امكان دور زدن تحريم‌ها را داريم. در مورد ارز هم گفتند كه از ارز ايرانيان خارج از كشور يا سرمايه‌هاي خارجي ارز را تامين مي‌كنيم. يك ايرادي در مورد منشأ ارز گرفته شد كه گفتيم منشأ اين ارزها را هم سفارت ايران در مبدا تاييد كند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون