• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4795 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱ آذر

فرانسه فيلم «دو نفر ما» را به اسكار فرستاد

مجلس تحقيق و تفحص جشنواره‌ها را آغاز كرد

گروه هنر و ادبيات 

 

آنجلينا جولي بار ديگر كارگرداني مي‌كند

آنجلينا جولي كارگرداني فيلم زندگينامه‌اي «رفتارنامعقول» كه با محوريت داستان زندگي يك عكاس جنگ ساخته خواهد شد را برعهده گرفت. به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، «رفتار نامعقول» فيلمي درباره زندگي دان مك‌كالين عكاس جنگي است كه به كارگرداني آنجلينا جولي ساخته مي‌شود. فيلم زندگينامه‌اي اين عكاس جنگ بريتانيايي به تهيه‌كنندگي تام هاردي و دين بي‌كر با اقتباس از كتابي خودنوشت توسط اين عكاس كه به همين نام منتشر شده ساخته خواهد شد. هاردي با كمپاني «هاردي سان و بي‌كر» تهيه‌كننده پروژه است. مك كالين تهيه‌كننده اجرايي اين پروژه خواهد بود. گريگوري برك نويسنده نامزد بفتا نوشتن فيلمنامه را انجام مي‌دهد. اين فيلم براي تجليل از زندگي اين عكاس جنگي بريتانيايي ساخته مي‌شود و او را از دوران جنگ لندن تا برخي از خطرناك‌ترين مناطق جنگي دنيا دنبال مي‌كند. جولي با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد از اينكه شانس ساخت زندگي اين شخصيت را به دست آورده، خوشحال است. وي افزود: همواره تركيب نترس و انسان‌دوستانه آثار وي را تحسين كرده و او را شاهدي بر حقايق جنگي مي‌داند. مك‌ كالين كه تصاوير سياه و سفيد به يادماندني از جنگ‌هاي ويتنام و كامبوج گرفته، گفت: با ديدن آخرين فيلم جولي درباره كامبوج از اينكه او چنين توانايي براي ارايه آن مكان در آن زمان دارد، شگفت‌زده شده است. وي افزود: حس مي‌كند اين فيلم در دست‌هاي حرفه‌اي وي به صورت قابل اطميناني پيش مي‌رود. به تازگي اعلام شد جولي در فيلم «تمام نت‌هاي اجرا شده» در كنار كريستف والتس بازي مي‌كند. از پروژه‌هاي جديد وي بازي در «ابدي‌ها» براي مارول بوده است. اكران اين فيلم ابرقهرماني به دليل كرونا به سال بعد موكول شد.

تحقيق و تفحص از جشنوارها در مجلس كليد  خورد
يك عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي از آغاز پيگيري تحقيق و تفحص از جشنواره‌هاي برگزار شده توسط وزارت ارشاد از جمله جشنواره فجر خبر داد. به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام محمدتقي نقدعلي نماينده مردم خميني‌شهر در مجلس در صفحه شخصي خود در توييتر نوشت: «جلوي ‎فساد در هر جا كه باشد بايد ايستاد، چه در مجموعه‌هاي اقتصادي و چه در فرهنگ.» در راستاي درخواست فعالان هنري در خصوص ريخت و پاش‌ها، تحقيق و تفحص از جشنواره‌هاي برگزار شده توسط وزارت ارشاد همچون ‎جشنواره فجر، جشنواره فيلم كودك و نوجوان و... كليد خورد.

«ديگري» در سينما حقيقت 
مستند «ديگري» به كارگرداني «فرانچسكو برمخو» در بخش چشم‌انداز سينماي مستند شيلي چهاردهمين جشنواره بين‌المللي سينماحقيقت به نمايش گذاشته مي‌شود. بخش‌هاي مختلف بين‌المللي اين دوره سينماحقيقت به صورت غيررقابتي و در قالب نمايش‌هاي برخط (آنلاين) برگزار مي‌شود.در خلاصه موضوع مستند «ديگري» كه فيلمساز ساخت آن از شاهكار ادبيات جهان «موبي‌ديك» نوشته «هرمان ملويل» الهام گرفته، آمده است: «جايي در انتهاي دنيا... جايي كه اقيانوس و صخره‌ها با هم جريان پايان‌ناپذير پيدايي و پنهان را بازي مي‌كنند، مردي زندگي مي‌كند... او در خلوت مرموز خود تنها نيست. روزي بقاياي يك نهنگ سفيد با طوفاني دريايي به ساحل رانده مي‌شود. در اين موقعيت الهام‌گرفته از شاهكار هرمان ملويل «موبي‌ديك»، كارگردان در مورد واقعيت دروني و نگاه خيره خود بر آن فكر مي‌كند...» «فرانچسكو برمخو» فيلمساز شيليايي، نويسنده، فيلمبردار، كارگردان و تدوينگر مستند «ديگري» بوده است. اين فيلم پيش‌تر در جشنواره ويزيون دورئل سوييس و جشنواره مستند مونته‌ويدئو به نمايش گذاشته شده است. مركز گسترش سينماي مستند و تجربي سازمان امور سينمايي كشور، چهاردهمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم مستند ايران «سينماحقيقت» را به دبيري محمد حميدي‌مقدم، در آذرماه و با توجه به شيوع جهاني بيماري كوويد ۱۹ به‌ صورت مجازي و نمايش آنلاين برگزار خواهد كرد.

همكاري ۴۰ خواننده ايراني
در يك تجربه جهاني
يكي از شاعران و ترانه‌سرايان مطرح كشورمان از انتشار يك اثر موسيقايي بين‌المللي با حضور ۴۰ خواننده خبر داد. به گزارش مهر، احمد اميرخليلي ترانه‌سرا كه مهمان برنامه «پنجشنبه جمعه» راديو ايران بود، در گفت‌وگو با منصور ضابطيان از توليد يك اثر موسيقايي بين‌المللي با عنوان «منو بشناس» خبر داد و گفت: بعد از كار «WE ARE THE WORD» مايكل جكسون كه با ۴۵ خواننده كار كرد، براي اولين‌بار در ايران و دومين بار در دنيا، ۴۰ خواننده در ايران دور هم جمع شده‌اند و اثري با موضوع ايران و صلح با عنوان «منو بشناس» با آهنگسازي بهروز صفاريان كار كرده‌اند. شعر اين كار را من نوشته‌ام. او افزود: اين كار تمام شده است و فكر مي‌كنم در ماه آينده منتشر شود. كار با يك ويديوي بي‌نظير همگام با استانداردهاي بين‌المللي همراه است. يك اثر كاملا بين‌المللي است كه براي دومين بار در دنيا اتفاق افتاده است. اميدوارم اتفاق خوبي براي اين اثر بيفتد. اميرخليلي گفت: پرواز هماي، رضا صادقي، حامد همايون، حجت اشرف‌زاده، فرزاد فرزين، فريدون، خشايار اعتمادي، سينا شعبانخاني، روزبه نعمت‌الهي، گروه سون، كاوه آفاق، مسعود صادقلو، حميد هيراد و تعداد زيادي از خوانندگان ديگر در اين اثر حضور دارند.

فرانسه با  «دو نفر ما»  وارد ميدان
اسكار ۲۰۲۱ شد
فرانسه با فيلم «دو نفر ما» به رقباي خود در بخش بهترين فيلم بين‌المللي اسكار نودوسوم پيوست. به گزارش مهر و به نقل از هاليوود ريپورتر، فرانسه اولين فيلم بلند فيليپو منگتي با عنوان «دو نفر ما» با بازي باربارا سوكووا و مارتينه شواليه را به رقابت اسكار فرستاد. اين درام درباره دو زن بازنشسته است كه سال‌ها باهم دوست بوده‌اند. دو بازيگر كهنه‌كار فرانسوي در نقش اين دو زن يعني نينا و مدلين ظاهر شده‌اند كه در يك شهر كوچك زندگي مي‌كنند، اما مجموعه‌اي از رويدادها آنها را با اشك از هم دور مي‌كند. اين فيلم در جشنواره فيلم تورنتو سال پيش براي نخستين‌بار اكران شد. فرانسه يكي از موفق‌ترين كشورها در رقابت اسكار بين‌المللي است و ۳۹ بار نامزد اين رقابت شده و ۹ برد در كارنامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون