• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4798 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۴ آذر

تداوم گيشه سرد امريكا

كامبوزيا پرتوي به كرونا مبتلا شد

گروه هنر ادبيات 

 

 

700 سينما  در  امريكا  تعطيل  شد
فيلم ترسناك «عجيب و غريب» با فروش تنها ۱.۲ ميليون دلاري، پرفروش‌ترين فيلم گيشه هفتگي سينماي امريكا شد.فيلم كمدي ترسناك «عجيب و غريب» به كارگرداني «كريستوفر لندون» محصول مشترك يونيورسال و بلوم هاوس با ثبت فروش ۱.۲ ميليون دلاري در ۲۰۵۷ سالن سينما در صدر گيشه هفتگي سينماي امريكا قرار گرفت. اين فيلم در ۱۰ روز نخست اكران خود در امريكا و در حالي كه بسياري از مخاطبان در مقطع زماني كنوني و تا توليد واكسن كرونا تمايلي به رفتن به سينما ندارند به فروش ۵.۶ ميليون دلاري دست يافته است. كمپاني يونيورسال روز گذشته اعلام كرد كه گيشه سينما همچنان با توجه به بحران كرونا و تعطيلي سالن‌هاي سينما مختل خواهد بود. فروش ۱.۲ ميليون دلاري و نااميد‌كننده فيلم «عجيب و غريب» در حالي رقم خورده كه سال گذشته در همين مقطع زماني انيميشن «منجمد ۲» محصول كمپاني ديزني به فروش آغازين ۱۳۰ ميليون دلاري رسيده بود. همچنين با اوج‌گيري مجدد شيوع ويروس كرونا بيش از ۷۰۰ سالن سينماي ديگر در امريكا و ۶۰ سالن در كانادا بار ديگر تعطيل شده‌اند. در حال حاضر در مجموع ۲۶۰۰ سالن سينما در امريكا فعال هستند و سالن‌هاي نمايش فيلم در نيويورك و لس‌آنجلس كه مهم‌ترين بازارهاي سينمايي امريكا  هستند  نيز  ماه‌هاست  تعطيل هستند.

كرونا، كامبوزيا  پرتوي  
را راهي  بيمارستان كرد
كامبوزيا پرتوي، به دليل ابتلا به كرونا در بيمارستان بستري شده است.به گزارش ايسنا، اين فيلمساز كه ابتداي سال جاري دچار سكته مغزي شد، اين روزها به دليل ابتلا به كرونا در بيمارستان بستري شده و تحت درمان است.خانواده پرتوي از همراهي پرسنل بيمارستان دي، بنياد سينمايي فارابي، خانه سينما و كانون كارگردانان خانه سينما بابت همراهي‌هاي‌شان در اين مدت قدرداني مي‌كنند.كامبوزيا پرتوي كه متولد 1334 است و كارگرداني فيلم‌هايي چون «ماهي» «گلنار»، «بازي بزرگان»، «كافه ترانزيت»، «پرده» و «كاميون» را برعهده داشته است. تازه‌ترين ساخته او فيلم «كاميون» است كه هنوز به نمايش عمومي در نيامده است. چندي پيش اين هنرمند در جشنواره فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان تقدير شد. او  تاكنون چند جايزه داخلي و بين‌المللي را دريافت كرده  است.

شهردار  نيويورك  براي  استفاده  از  تلويزيون 
در ايام كرونا   تجليل  مي‌شود
جايزه امي بين‌المللي اعلام كرد براي استفاده درست از تلويزيون در دوران شيوع ويروس كرونا، يك جايزه ويژه به اندرو گومو شهردار نيويورك مي‌دهد.به گزارش مهر به نقل از ورايتي، شهردار نيويورك براي استفاده موثر از تلويزيون در دوران شيوع ويروس كرونا از سوي آكادمي بين‌المللي تلويزيون تجليل مي‌شود.اين جايزه براي ارائه اطلاعات درست و ايجاد آرامش در مخاطبان به وي اهدا مي‌شود. جايزه افتخاري فاندرز براي تجليل از توانايي فردي در عبور از شكاف‌هاي فرهنگي و ايجاد حس انسانيت مشترك شهردار نيويورك را انتخاب كرده است.بروس پيسنر، رييس و مديرعامل آكادمي بين‌المللي گفت جلسات روزانه شهردار موجب اثربخشي معني‌داري از طريق برنامه‌هاي تلويزيوني شد و داستان‌هايي از موفقيت و شكست را به خوبي ارايه كرد. وي گفت: مردم در سراسر جهان با هم هماهنگ شدند تا بفهمند بايد چه كار كنند و در اين ميان نيويورك به نمادي از عزم براي مقابله و نبرد بدل شد.اولين جلسه شهردار با رهبران شهر ۲ مارس روي آنتن رفت و اطلاعات آن در اختيار مردم قرار گرفت و تا ۱۹ ژوئن ادامه يافت و شبكه‌هاي مختلف از سي‌ان‌ان، ام‌اس‌ان‌بي‌سي و فاكس نيوز تا شبكه‌هاي محلي در نهايت ۵۹ ميليون تماشاگر را پوشش دادند.كومو از سال ۲۰۱۰ شهردار نيويورك بوده است. از ديگر چهره‌هايي كه با دريافت اين جايزه تجليل شده‌اند مي‌توان از اپرا وينفري، استيون اسپيلبرگ، جي. جي. آبرامز  و نورمن لير ياد كرد.

اوباما  از  ترامپ  سوژه  كمدي  مي‌سازد
باراك اوباما، رييس‌جمهوري پيشين امريكا درباره انتقال قدرت از دولت خود به دونالد ترامپ، يك كمدي آيتمي تهيه مي‌كند. به گزارش ايرنا يك جُنگ طنز با تمركز بر انتقال قدرت از دولت اوباما به ترامپ به عنوان بخشي از قرارداد چند ميليون دلاري كمپاني توليدات سينمايي و تلويزيوني هايرگراند متعلق به ميشل و باراك اوباما و سرويس پخش اينترنتي نتفليكس، ساخته مي‌شود.اين مجموعه كمدي The G Word نام دارد و فيلمبرداري آن سال آينده ميلادي به كارگرداني آدام كانوور (Adam Conover) كمدين آغاز خواهد شد. كانوور با اعلام اين خبر در حساب توييتري خود نوشت: «خيلي خوشحالم كه در نهايت مي‌توانم اين خبر را منتشر كنم من در حال ساخت يك سريال كمدي جديد درباره دولت فدرال براي نتفليكس هستم. اين سريال The G Word نام دارد و براي اينكه آن را با شما به اشتراك بگذارم، صبر و قرار ندارم.» The G Word اقتباسي آزاد از كتاب ريسك پنجم نوشته مايكل لوييس خواهد بود و به صورت تركيبي از مستند و كمدي ساخته مي‌شود.اين كمدي آيتمي آخرين همكاري خانواده اوباما با نتفليكس است. اولين همكاري آنها با اين سرويس در سال ۲۰۱۹ و با پخش مستند كارخانه امريكايي درباره يك ميلياردر چيني كه در اوهايو كارخانه تاسيس مي‌كند، آغاز شد. اوايل سال جاري ميلادي نيز مستندي از كتاب شدن (Becoming)، شرح‌حال و زندگينامه ميشل اوباما به قلم خودش، براي اين سرويس پخش اينترنتي ساخته و پخش شد.باراك اوباما از سياستمداران حزب دموكرات امريكا از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ به مدت دو دوره، چهل و چهارمين رييس‌جمهور  امريكا  بود.

اكران آنلاين  فيلم كوتاه  «ساعت  خواب»
 فيلم كوتاه «ساعتِ خواب» به كارگرداني «مينا سادات حسيني» و با نويسندگي فيلمنامه و مشاور كارگردان بهمن عبداللهي همزمان با دهمين حضور در جشنواره‌هاي جهاني، اكران آنلاين را در پلتفرم‌هاي ايراني آغاز كرده است. اين فيلم كوتاه كه با تهيه‌كنندگي مشترك سادات حسيني و انجمن سينماي جوانان ايران توليد شده، از پنجشنبه گذشته نمايش عمومي را از طريق «هاشور» و «وديو» و در قالب برنامه «چهار ايده، چهار فيلم » آغاز كرده است.«ساعتِ خواب» پيش از اين در دومين جشنواره‌ كالابوراگي هند، دومين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه استراليا، چهارمين جشنواره فرست فرايدي كانزاس امريكا، هفتمين جشنواره رد درت امريكا، چهارمين جشنواره گاردن سيتي هند، سومين جشنواره سندي دنيس امريكا، سيزدهمين جشنواره جهلوم هند و چهارمين جشنواره بين‌المللي دايركترز كات كانادا شركت داشته و اين روزها به بخش مسابقه هفتاد و چهارمين جشنواره بين‌المللي سالرنو ايتاليا راه يافته است.  بر اساس اين گزارش، جشنواره سالرنو ايتاليا از قديمي‌ترين فستيوال‌هاي دنيا به شمار مي‌آيد. اين جشنواره از زمان آغاز به كار، به عنوان يك رويداد رقابتي براي توليدات ايتاليايي و جهاني توصيف مي‌شود.هفتاد و چهارمين دوره جشنواره جهاني سالرنو ۳۰ نوامبر تا ۵ دسامبر ۲۰۲۰ برگزار مي‌شود و در اين دوره به خاطر شيوع ويروس كرونا برگزاري جشنواره به صورت آنلاين خواهد بود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون