• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4803 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۰ آذر

انتخابات فدراسيون فوتبال تا آخر سال برگزار مي‌شود

اساسنامه جديد به تصويب مجمع رسيد

مجمع عمومي فدراسيون فوتبال اساسنامه جديد را تصويب كرد. روز شنبه جلسه مجمع عمومي فدراسيون به علت محدوديت‌هاي مربوط به شيوع ويروس كرونا براي نخستين‌بار به صورت مجازي برگزار شد. در اين جلسه اصلاحات جديد اساسنامه فدراسيون فوتبال به راي گذاشته شد كه در نهايت مورد تصويب قرار گرفت. به اين ترتيب فدراسيون فوتبال خودش را براي برگزاري انتخابات طي ۷۰ روز آينده آماده خواهد كرد. آن طور كه مديران فدراسيون فوتبال عنوان كرده‌‌اند انتخابات اواخر بهمن يا اوايل اسفند برگزار مي‌شود. 
در جلسه روز شنبه مهدي محمدنبي به عنوان دبير و حيدر بهاروند به عنوان سرپرست فدراسيون و رييس سازمان ليگ و همچنين مسعود سلطاني‌فر وزير ورزش و جوانان به ايراد سخنراني پرداختند. نبي در بخشي از اظهاراتش گفت: «عملكرد فدراسيون فوتبال در خصوص سال ۹۷ و ۹۸، با اعلام ۶۶ راي موافق به تصويب اعضاي محترم مجمع رسيد.» اين در حالي بود كه در ويديوي ساخته شده براي نمايش عملكرد فدراسيون هيچ نشاني از ناكامي‌ها ديده نشد و تنها به نكات مثبت اشاره شده بود. 
سپس نوبت به حيدر بهاروند، سرپرست فدراسيون فوتبال رسيد. او در مورد تدوين اساسنامه گفت: «تهيه و تدوين اساسنامه كه كار بسيار سختي بود، خوشبختانه حمايت اعضاي محترم را داشتيم و وزارت ورزش به خصوص آقاي سلطاني‌فر در كنار ما بودند. ما سال‌ها ديده بوديم كه وزارت ورزش تلاش كرده در مجمع حضور داشته باشد اما با درايت وزير ورزش و مجموعه، اعتقاد داشتند براي آسيب نديدن فوتبال، غيبت‌شان به نفع فوتبال است.» او در مورد تاييد اعضا افزود: «بيش از ۹۵ درصد با تاييد اساسنامه موافقت كردند. اين موضوع نشان از كيفيت بالاي اساسنامه دارد كه براي فوتبال كشور ماندگار است. اميدوارم تمام بندهاي اساسنامه را با كمك دولت و بخش‌هاي ديگر اجرا كنيم.» از نكات جالب توجه اظهارات بهاروند قسمتي بود كه او در مورد حضور بازنشسته‌ها در انتخابات هيات‌رييسه گفت: «فقط اساسنامه معيار و ملاك برگزاري انتخابات است. موظفيم براساس اساسنامه انتخابات را برگزار كنيم ولاغير.» او بعد از جلسه در مورد بازنشسته بودن خودش و امكان حضورش در انتخابات در پاسخ به يكي از خبرنگاران گفت: «اگر من بازنشسته بودم، نگذارند. ملاك و معيار انتخابات فقط اساسنامه است ولاغير و هيچ شخصي نمي‌تواند براي فوتبال تصميم‌گيري كند، نه من و نه كس ديگري.» در نهايت مسعود سلطاني‌فر با اشاره به موفقيت‌هاي فوتبال در چند سال اخير در مورد انتخابات فدراسيون گفت: «اعضاي بيشتري از خانواده فوتبال در مجمع حضور خواهند داشت تا از نقطه نظرات افراد بيشتري استفاده كنيم. براي نامزدي در عضويت هيات‌رييسه و رياست فدراسيون تسهيلات بيشتري در نظر گرفته شده است.» او درباره حذف كرسي وزير ورزش و معاونش در اين جلسه گفت: «اين موضوع با چالش‌هاي زيادي از سوي فيفا همراه بود. براي اينكه نظمي به فوتبال كشور بدهيم و مشكلات جاري را به واسطه به‌روزرساني اساسنامه برطرف كنيم و اساسنامه را به عنوان سند محكم به تاييد مراجع داخلي و خارجي برسانيم، به اين نتيجه رسيدم اگر پافشاري كنيم ممكن است دچار محدوديت‌هايي شويم و ورزش و ابزاري كه موجبات شور و شادي ده‌ها ميليون جوان را فراهم مي‌كند، دچار بلاتكليفي شود و بايد كوتاه بياييم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون