• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4803 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۰ آذر

در يك بازي فشرده و نزديك

ايران با درخشش يخچالي عربستان را برد

از ساعت 16:30 شنبه ۸ آذر تيم ملي بسكتبال ايران در نخستين بازي خود از پنجره دوم رقابت‌هاي انتخابي كاپ آسيا ۲۰۲۱، در دوحه قطر مقابل تيم ملي عربستان قرار گرفت و در حالي كه به نظر مي‌رسيد مي‌تواند به بردي آسان دست پيدا كند، در نهايت با يك پيروزي سخت از زمين مسابقه خارج شد.  اين نخستين بازي رسمي تيم ملي بسكتبال بعد از شروع بيماري كرونا به حساب مي‌آمد. به همين خاطر ملي‌پوشان از لحاظ بدني و هماهنگي به آمادگي صد درصد نرسيده بودند. با اين وجود بلندقامتان كشورمان بازي را خوب آغاز كردند. تيم ايران با پرتاب‌هاي سه امتيازي يخچالي همان ابتدا ۱۲ بر ۲ از حريف پيشي گرفت. شاگردان شاهين‌طبع در ادامه با حفظ اختلاف ۱۰ امتيازي، و با نتيجه ۲۲ بر ۱۲ كوارتر نخست را پيروز شدند.
كوارتر دوم تيم عربستان شرايط را تغيير داد و توانست فاصله امتيازي را كاهش دهد. آنها با دفاع منطقي حملات ايران را يكي پس از ديگري خنثي كردند. در اواخر اين كوارتر عربستاني‌ها اختلاف را به ۹ امتياز كاهش دادند تا شاهين‌طبع در امتياز ۳۲-۲۳ تقاضاي وقت استراحت كند. در يك دقيقه مانده به پايان نيمه اول عربستان موفق شد اختلاف را به ۵ امتياز كاهش دهد و در مجموع كوارتر دوم را حساب ۲۱ بر ۱۶ برنده شود. با اين نتيجه نيمه نخست با حساب ۳۸ بر ۳۳ به سود ايران پايان يافت. 
كوارتر سوم اوج درخشش بازيكنان عربستان بود به نحوي كه ملي‌پوشان كاملا تحت تاثير بازي حريف قرار گرفتند. در حالي كه تيم ايران خيلي سخت امتياز مي‌گرفت حريف به شكل متوالي امتيازات را دشت كرد و در نهايت فاصله را در پايان اين كوارتر به يك امتياز رساند تا زنگ خطر براي تيم ايران به صدا در بيايد. در پايان كوارتر سوم ايران ۴۸ بر ۴۷ پيش بود.  در آغاز كوارتر چهارم و پاياني رقابت و طي يك رفت و برگشت تيم عربستان بالاخره براي نخستين بار در بازي با تيم ايران در امتياز ۵۲ مساوي كرد. با اين حال خوشحالي آنها چندان دوام نيافت و بهنام يخچالي كه ستاره ايران در اين بازي لقب گرفت با پرتاب‌هاي ۳ امتيازي خود توانست دوباره فاصله خوبي با حريف ايجاد كند. در اواخر بازي بسكتباليست‌هاي ايران ۶۹ بر ۶۰ از حريف پيش افتادند و كار را به نوعي تمام كردند. در لحظات پاياني ايران ۲ امتياز و عربستان ۴ امتياز به دست آورد و با به صدا درآمدن زنگ پايان مسابقه ايران با نتيجه ۷۱ بر ۶۴ برنده بازي لقب گرفت. 
در اين بازي بهنام يخچالي با كسب ۲۷ امتياز، ۳ ريباند، ۹ پاس گل و ۴ توپ‌ربايي بهترين عملكرد را به ثبت رساند و بهترين بازيكن زمين لقب گرفت. هر چند برخلاف او كه بيشتر پرتاب‌هاي ۳ امتيازي‌اش را وارد سبد حريف كرد، ساير ملي‌پوشان چندان موفق عمل نكردند. توزيع امتيازي ايران مقابل عربستان نشان‌دهنده همين مساله است. تيم ايران ۲۰ امتياز از اشتباهات حريف، ۱۸ امتياز از ضد حملات، ۴۰ امتياز از منطقه رنگي، ۱۳ امتياز از اطراف منطقه رنگي و پرتاب‌هاي ۳ امتيازي به دست آورد. 
ايران در دومين بازي خود از اين رقابت‌ها بايد امروز (دوشنبه) ۱۰ آذر ساعت 30 :16 به مصاف تيم ملي سوريه برود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون