• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4808 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۶ آذر

خبر

عيسي كلانتري به دادسراي كاركنان دولت احضار شد

معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان حفاظت از محيط زيست به دادسراي كاركنان دولت احضار شد. به گزارش تسنيم، در پي انتشار اظهارات توهين‌آميز عيسي كلانتري، معاون رييس‌جمهوري و رييس سازمان حفاظت از محيط زيست در خصوص حضرت امام(ره) و ريشه‌هاي انقلاب اسلامي در مصاحبه با رسانه‌هاي مجازي، كلانتري به شعبه هفتم دادسراي كاركنان دولت احضار و در خصوص توهين به بنيانگذار انقلاب اسلامي تفهيم اتهام و با قرار تامين آزاد شد.

چرايي تدوين طرح ممنوع‌الخروجي مسوولان نظام

طراح طرح ممنوع‌الخروجي مسوولان جمهوري اسلامي در مجلس يازدهم توضيحاتي را درباره چرايي تهيه اين طرح
ارايه كرد. جلال رشيدي‌كوچي، نماينده عضو جبهه پايداري يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در جريان گفت‌وگوي خود با فارس با بيان اينكه «طرح ممنوع‌الخروجي مسوولان به اين دليل تهيه شده كه اگر مسوولي قصد عزيمت به خارج از كشور را داشت، نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي بدانند آنها كجا رفته‌اند و چه زماني سفر كرده‌اند و چه زماني بازمي‌گردند»، گفت: «وقتي مسوولي در نظام مقدس جمهوري اسلامي مسووليت مي‌پذيرد بايد يك‌سري محدوديت‌هاي حفاظتي و امنيتي را بپذيرد كه اين كار از آسيب‌هاي زيادي كه به مسوولان و به تبع آن به كشور وارد مي‌شود، جلوگيري كند.»

او يادآور شد: «طرح ممنوع‌الخروجي مسوولان، دفاع از نظام، بيت‌المال و صيانت از حاكميت است. ضمن اينكه در صورت همراهي نمايندگان مجلس براي تصويب اين طرح اميدوارم كه عاملي بازدارنده در جهت حفظ مسوولان نظام باشد.

همچنين طرحي هم درباره فرزندان خارج‌نشين مسوولان داريم كه اين موضوع مكمل طرح ممنوع‌الخروجي مسوولان است كه اميدوارم هر چه سريع‌تر تكميل شود.»

تغيير نماينده ولي‌فقيه

در سپاه قدس

روز گذشته آيين تكريم و معارفه مسوول نمايندگي ولي‌فقيه در نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با حضور حجت‌الاسلام عبدالله حاجي‌صادقي نماينده ولي‌فقيه در سپاه، سردار سرتيپ پاسدار اسماعيل قاآني فرمانده نيروي قدس سپاه و جمعي از فرماندهان و مسوولان جمهوري اسلامي، با رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي در مجتمع فرهنگي «شهيد حاج قاسم سليماني» برگزار شد.

صادقي، نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران در جريان اين همايش با اشاره به ماموريت‌هاي سپاه قدس اظهار كرد: «يكي از مهم‌ترين دستاورد‌هاي انقلاب اسلامي زنده كردن مكتب اسلام بود كه به بركت آن حيات جديدي در اسلام ايجاد و زمينه و فرصت براي تعالي و كمال انسان‌ها فراهم شد و در مكتب اين انقلاب انسان‌ساز و الهام‌بخش، حاج قاسم‌ها، شهيد كاظمي‌ها، شهيد ميثمي‌ها و... پرورش يافتند.»

بر اساس آنچه خبرگزاري مهر منتشر كرده، قاآني، فرمانده سپاه قدس جمهوري اسلامي نيز در جريان اين همايش اظهار كرد: «فرمانده شهيدمان حاج سليماني همواره با عمل خود از مستضعفان و مظلومان عالم حمايت كرد و كنار آنان ايستاد و در شهادت اين سردار گرانقدر نيز سراسر عالم به شخصيت او ابراز ارادت كردند و نشان دادند به اين مكتب و مرام مديون هستند.»

او در ادامه پاسداران را رشد يافتگان مكتب قرآن و عترت و وارثان مكتب اسلام و شهدا توصيف و نقش روحانيت و نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه را در حفظ بنيان معنوي، مسير تعالي و گسترش ايمان، اخلاص و ايثارگري بين پاسداران و خانواده سپاه مهم و اثرگذار دانست.

اوضاع جسماني مصباح‌يزدي تغيير نكرده است

يكي از اعضاي دفتر آيت‌الله مصباح‌يزدي روز گذشته توضيحاتي را درباره آخرين وضعيت جسماني او ارايه كرد. او با تاكيد بر عدم تغيير وضعيت جسماني مصباح‌يزدي به تسنيم گفته است: «ايشان الحمدلله هوشيار هستند ولي وضعيت جسماني‌شان تغيير نكرده است.» او ادامه داد: «آيت‌الله مصباح دچار ضعف جسماني و زير نظر پزشكان در خانه بستري هستند.» اين عضو دفتر مصباح‌يزدي كه به عنوان پدر معنوي جبهه پايداري‌ها و احمدي‌نژادي‌ها شناخته مي‌شود، تاكيد كرد: «از مردم عزيز همچنان تقاضا داريم با توسلات و دعاهاي خير خود شفاي كامل ايشان را از خداي متعال مسالت كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون