• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4813 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۲ آذر

وقتي از دورهمي‌هاي فاميلي نگرانيم از چه نگرانيم؟

گروه  اجتماعي | مجله نيچر در مقاله‌اي از تجمعات كوچك و متوسط به عنوان خطرناك‌ترين بستر شيوع كرونا ياد كرده است. تجمعات كوچك و متوسط همين جمع‌هاي خانوادگي و دورهمي ماست كه احتمالا در آن فرض را بر اين مي‌گذاريم؛ ما كه كرونا نداريم پس نيازي نيست ماسك بزنيم. يا بگوييم خودمان كه از احوال خودمان باخبريم پس بي‌خيال ماسك! نكته ديگر اين است كه جوانان در خانواده از قواي ايمني بيشتري نسبت به بزرگ‌ترها و سالمندان برخوردارند. آنها ممكن است به همين دليل در برابر ويروس كرونا مقاوم باشند ولي مي‌توانند آن را منتقل كنند. پس صرف اينكه ما كه مي‌دانيم كرونا نداريم ماسك خود را در كنار سالمندان و ساير اعضاي خانواده  برنداريد. 

 


آنچه در خانه به ويژه دورهمي‌هاي فاميلي و دوستانه در آپارتمان‌هاي‌مان بايد به آن توجه داشته باشيم اين است كه هر نفر براي رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي دست‌كم به 16 متر مربع نياز دارد. يعني مربعي را درنظر بگيريم كه فرد بتواند در آن 2 متر از فرد مقابل، 2 متر از فرد پشت سر و همين‌طور از افراد كنار خود فاصله بگيرد. 


آنچه در پاييز و زمستان مشكل شيوع كرونا را مضاعف كرده بسته‌ شدن پنجره‌ها و كيپ‌ شدن آنها براي گرم ‌نگه داشتن خانه‌هاست. امسال گويا هم پاييز سرد‌تر است و هم زمستان. براساس آنچه كارشناسان سلامت تاكيد دارند در طول روز، هواي فضاهاي بسته بايد 7 بار تهويه شود. به‌گونه‌اي كه هواي تازه آن فضا را پر كند. اگر تعداد افرادي كه در يك فضاي بسته بيشتر شود كه اين موضوع بايد جدي‌تر گرفته شود. شايد سردتان شود ولي بهتر است هوا را تازه كنيد. دست‌كم دو پنجره را باز بگذاريد تا هوا بچرخد.


اگر هواي خانه تهويه  نشود  امكان  سرايت  و يروس هم  بيشتر  مي‌شود 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون