• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4816 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۵ آذر

خبرخوان

رزم‌حسيني: قيمت‌ها در بازار فولاد متعادل شده است

عليرضا رزم‌حسيني، وزير صنعت، معدن و تجارت گفت كه با اجرايي شدن شيوه‌نامه فولاد، از دو هفته پيش تاكنون قيمت فولاد و محصولات فولادي در كشور متعادل شده است. وي بيان‌ داشت: سياست كلي وزارتخانه و دولت نيز اين بوده كه محصولات فولادي به‌طور كامل در بورس عرضه شود و از آنجايي كه با مازاد توليد در كشور مواجهيم، قيمت‌ها به‌ تدريج متعادل خواهد شد.

 

استاندارد توليد بتن در ايران رعايت نمي‌شود

مصطفي احمدوند، رييس مركز تحقيقات بتن با بيان اينكه استانداردهاي توليد بتن در ايران رعايت نمي‌شود، خواستار توجه دستگاه‌هاي نظارتي به اين معضل براي افزايش عمر ساختمان‌ها شد.وي اظهار كرد: با وجود آنكه در كشور استانداردهاي لازم براي توليد بتن از صفر تا 100 را داريم و رعايت آن اجباري است اما در توليد بتن، سيمان و شن و ماسه اين استانداردهاي توسط توليدكنندگان رعايت نمي‌شود.

 

دليل آتش‌سوزي خط لوله مارون - اصفهان چه بود؟

حدود ساعت 11 و 15 دقيقه روز يكشنبه، 23 آذرماه خط لوله 30 اينچ انتقال نفت مارون - اصفهان در نزديكي تلمبه‌خانه سرخون در حاشيه شهرستان سرخون، بر اثر رانش زمين دچار شكستگي شد و در پي جاري شدن نفت خام، آتش‌سوزي رخ داد. قاسم عرب‌يارمحمدي، مديرعامل شركت خطوط لوله و مخابرات نفت با اشاره به اينكه رانش زمين در اين منطقه پيش از اين هم سابقه داشته، گفت: بخش عمده آتش ناشي از حادثه مهار شده است و گروه‌هاي عملياتي در حال تعمير بخش آسيب‌ديده خط لوله هستند. او گفت: خوشبختانه اين حادثه، آسيب جاني نداشته است و هم‌اكنون گروه‌هاي عملياتي در حال مهار كامل و خاموش كردن آتش هستند.

 

بخش كشاورزي ۴ درصد رشد كرد

كاظم خاوازي، وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه بخش كشاورزي پتانسيل بالايي براي توسعه دارد، گفت: ميزان رشد بخش كشاورزي به ۴ درصد رسيده است كه اين امر نشان از ظرفيت بالاي آن دارد. خاوازي اظهار كرد: بايد بتوانيم پيش‌بيني بكنيم كه در دو ماه آينده چه اتفاقي مي‌افتد تا سياستگذاري‌هاي لازم را انجام دهيم. امور صادرات و واردات نيز بايد به هم وصل باشد تا توليد محصولاتي مانند پياز، گوجه و بادمجان اضافه نيايد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون