• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4816 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۵ آذر

هفته خوب مدعيان

صدر آبي شد

هفته ششم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال از روز جمعه آغاز شد و يكشنبه عصر با پيروزي شيرين استقلال در مشهد به پايان رسيد. در پايان اين هفته كه همه تيم‌هاي مدعي موفق شدند از سد حريفان خود عبور كنند، استقلال به لطف تفاضل گل به صدر جدول رسيد و سپاهان و تراكتور بحران‌هاي هفته گذشته را پشت سر گذاشتند. 
روز جمعه سپاهان در اصفهان ميزبان نساجي مازندران بود. نساجي به خاطر تعويق بازي‌اش با پرسپوليس با استراحت بيشتري به اين رقابت آمده بود و گمان مي‌رفت شرايط خوبي داشته باشد. با اين حال ميزبان خيلي زود توانست كنترل را به دست گيرد و توسط كي‌روش استنلي به گل نخست برسد. استنلي بر خلاف سال‌هاي قبل اين فصل انتخاب نخست سرمربي تيم نبود و بازي‌هاي ابتدايي فصل را از روي نيمكت آغاز كرده بود. با اين حال در بازي مقابل نساجي كه از ابتدا در تركيب قرار گرفت، موفق به گلزني شد. در ادامه سپاهاني‌ها با گل زيباي حسيني و دبل سجاد شهباززاده حريف را چهارتايي كردند تا با يك برد پرگل شكست سنگين هفته قبل مقابل نفت مسجد سليمان را به دست فراموشي بسپارند. سپاهان با اين برد ۱۰ امتيازي شد. 
روز شنبه فولاد ديگر تيم مدعي اين فصل بعد از 3 تساوي پياپي توانست به يك پيروزي ارزشمند مقابل سايپايي دست پيدا كند كه تخصصش متوقف كردن تيم‌هاي مدعي است. شاگردان جواد نكونام ابتدا در نيمه نخست توانستند با ضربه فني و به اصطلاح فيفابازها آردويي فرشاد احمدزاده به گل نخست برسند. احمدزاده در بازي مقابل استقلال هم گل نخست تيمش را به ثمر رسانده بود و با اين گل نشان داد فصل خوبي را پشت سر مي‌گذارد. در ادامه تاكتيك هميشگي نكونام براي حفظ نتيجه و بازي احتياطي جواب داد و تا اواخر مسابقه شاگردان ابراهيم صادقي نتوانستند به دروازه فولاد برسند. در دقايق آخر جلو كشيدن بازيكنان سايپا فرصت‌هاي گلزني خوبي به فولادي‌ها داد و صالح حرداني بازيكن تعويضي تيم و كوليبالي دو گل ديگر به ثمر رساندند. فولاد در نهايت بازي را سه بر هيچ برد و مثل سپاهان ۱۰ امتيازي شد. ديگر بازي مهم روز شنبه بين دو تيم صنعت نفت آبادان و گل‌گهر سيرجان برگزار شد. گل‌گهر كه يكي از بهترين شروع‌هاي ليگ را در 4 هفته ابتدايي ثبت كرده بود در هفته پنجم با باخت عجيب مقابل پيكان كمي از آن وضعيت ايده‌آل فاصله گرفت. افتي كه باعث شد آنها مقابل تيم خوب صنعت نفت هم موفق به نتيجه‌گيري نشوند تا دومين باخت پياپي‌شان را تجربه كنند. صنعت نفت نيز كه هفته قبل استقلال را در آزادي متوقف كرده بود، مقابل تيم خوب گل‌گهر هم بازي خوبي به نمايش گذاشت و با نيتجه دو بر يك به پيروزي رسيد و ۱۱ امتيازي شد و به مدت ۲۴ ساعت صدرنشيني در ليگ برتر را تجربه كرد. 
در دو ديدار ديگر روز شنبه مس رفسنجان نخستين برد ليگ برتري‌اش را با پيروزي دو بر صفر مقابل نفت مسجدسليمان دشت كرد و بازي آلومينيوم اراك و پيكان بدون گل مساوي شد. بازي دو تيم پرسپوليس و ذوب‌آهن نيز به دليل رعايت نشدن پروتكل‌هاي بهداشتي از سوي تيم ذوب آهن لغو شد. هنوز در مورد برگزاري اين رقابت تصميم خاصي اتخاذ نشده است. 
 روز يكشنبه و در آخرين روز هفته ششم ابتدا تراكتور و ماشين‌سازي دربي تبريز را در يادگار امام برگزار كردند. اهميت اين ديدار فارغ از همشهري بودن و حواشي هميشگي پيرامون مالكيت مشترك دو باشگاه اخراج سرمربي دو تيم در هفته گذشته بود. در تراكتور منصوريان بعد از تساوي مقابل فولاد از كار بركنار شد و مسعود شجاعي بازيكن اين تيم به ‌طور موقت هدايت تيم را برعهده گرفت. در ماشين‌سازي نيز وحيد بياتلو بعد از باخت ۴ بر يك مقابل آلومينيوم مجبور شد از سمتش استعفا كند و هدايت تيم به دستيارش سعيد اخباري سپرده شد. اين بازي با همه اين حواشي چندان جذاب از آب در نيامد و حتي مي‌رفت با نتيجه بدون گل مساوي به پايان برسد كه تراكتور موفق شد با تك گل دقيقه ۹۳ محمد قنبري به گل پيروزي دست پيدا كند تا به اين ترتيب مسعود شجاعي،كاپيتان سابق تيم ملي خيلي زود نخستين برد ليگ برتري‌اش را در قامت سرمربي تجربه كند. 
تقريبا به صورت همزمان با دربي تبريز و در آخرين بازي هفته استقلال در مشهد و در ورزشگاه امام رضا مقابل شهرخودرو قرار گرفت. تقابل مهدي رحمتي يكي از اسطوره‌هاي باشگاه استقلال به عنوان سرمربي تيم مشهدي مقابل تيم سابق خودش يكي از نكات جالب توجه بازي بود. بازي درحالي آغاز مي‌شد كه هر دو تيم نياز مبرمي به پيروزي داشتند. محمود فكري بعد از تساوي خانگي مقابل صنعت نفت در هفته گذشته حسابي تحت فشار قرار گرفته بود و رحمتي نيز از باخت سه بر هيچ مقابل پرسپوليس مي‌آمد. با اين حال آبي‌پوشان بازي را بهتر آغاز كردند و در دقيقه ۱۲ روي پرس خط دفاع حريف و بازپس‌گيري توپ توسط سبحان خاقاني به گل اول دست پيدا كردند. خاقاني براي نخستين بار در اين فصل از ابتدا در تركيب استقلال قرار گرفته بود. در ادامه شهرخودرو دو فرصت خوب را براي گلزني از دست داد كه يكي را مظاهري گرفت و ديگري را تيرك دروازه و بي‌دقتي مهاجمان اين تيم كه نتوانستند دروازه خالي را باز كنند به باد داد. بعد از همين موقعيت و در دقيقه ۲۲ عرفان معصومي هافبك شهرخودرو با تكلي خطرناك ران پاي مرادمند را مورد اصابت قرار داد و با دريافت كارت قرمز مستقيم تيمش را 10 نفره كرد. در انتهاي نيمه اول و روي يك ضربه شروع مجدد محمد دانشگر مدافع گلزن استقلال توانست اختلاف را به دو گل برساند تا به نوعي كار شاگردان رحمتي تمام شده به حساب بيايد. نيمه دوم بازي بيشتر متعادل دنبال شد ولي ميزبان دو بار ديگر صاحب موقعيت گلزني شد كه باز هم يكي را مظاهري گرفت و ديگري به تيرك دروازه‌اش خورد تا قفل دروازه استقلال بسته بماند. اين بازي در نهايت با برتري دو بر صفر استقلال به پايان رسيد تا محمود فكري با كسب ۱۱ امتياز از ۶ مسابقه و رساندن تيمش به صدر جدول در وضعيتي كاملا مطلوب قرار بگيرد. 
بازي‌هاي هفته هفتم پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد و در مهم‌ترين ديدارها استقلال مهمان ذوب آهن است. بازي دو تيم پرسپوليس و سپاهان نيز به دليل حضور پرسپوليس در فينال ليگ قهرمانان آسيا به زمان ديگري موكول خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون