• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4820 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۰ آذر

ويژه

تجهيز شعبه‌هاي بانك ‌پاسارگاد به دستگاه‌هاي نوبت‌دهي هوشمند

به گزارش روابط ‌عمومي بانك پاسارگاد، گسترش ويروس كرونا، قدرت انتقال بالاي آن و ماندگاري اين ويروس روي سطوح، از جمله دغدغه‌هايي است كه اين روزها با آن مواجه هستيم. دستگاه‌‌هاي اخذ نوبت در شعبه‌ بانك‌ها از جمله سطوحي هستند كه به دليل لمس مستمر توسط مشتريان و نحوه كاركرد مي‌توانند منجر به گسترش اين بيماري شوند. بانك ‌پاسارگاد به‌ منظور جلوگيري از انتقال ويروس و حفظ سلامت مشتريان، 205 شعبه خود را مجهز به دستگاه‌هاي اخذ نوبت با سنسورهاي حركتي يا پدالي كرده است. سامانه نوبت‌دهي هوشمند بانك‌ پاسارگاد خدمت ديگري است كه پيش از اين در اين بانك ارايه مي‌شد و بهره‌مندي از آن در دوران شيوع ويروس كرونا مي‌تواند در قطع زنجيره انتقال اين ويروس موثر باشد. علاوه بر اين بهره‌مندي از سامانه نوبت‌دهي هوشمند، امكان برنامه‌ريزي و مديريت زمان و صرفه‌جويي در وقت و هزينه را براي مشتريان گرامي فراهم مي‌كند. به اين ترتيب هم‌ميهنان گرامي مي‌توانند پيش از مراجعه به شعبه، از طريق پيامك كوتاه كد شعبه مورد نظر را به شماره 10008289 ارسال و نوبت خود را رزرو كرده و براساس شماره نوبت دريافتي، زمان تقريبي انتظار و زمان مناسب براي مراجعه به شعبه‌، برنامه‌ريزي كنند. گفتني است مشتريان گرامي مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت بانك‌ پاسارگاد به نشاني www.bpi.ir مراجعه يا با مركز مشاوره و اطلاع‌رساني به شماره 82890 تماس حاصل كنند.

همراه اول پيشتاز ميزباني از كاربران طرح ترابرد سيم‌كارت

سعيد ميرزاپور: ميزان ترابرد سيم‌كارت در حال حاضر اشباع شده و اكنون بررسي گزارش‌هاي مربوط به ترابرد مي‌تواند اطلاعات زيادي را دراختيار ما قرار دهد. همراه موبايلستان باشيد تا گزارش مربوط به اين موضوع را مطالعه كنيم. طرح ترابردپذيري سيم‌كارت كه چند سال پيش وارد فاز اجرايي شد، توانست از همان ابتدا با استقبال خوب كاربران مواجه شود. استقبالي كه روند آن روز به روز بيشتر شد و بسياري از كاربران اپراتور سيم‌كارت خود را تغيير دادند. طرح ترابرد‌پذيري در واقع سرويسي بود كه كاربران از طريق آن مي‌توانستند با حفظ شماره فعلي خود، اپراتور سيم‌كارت‌شان را تغيير دهند. اين كار باعث مي‌شد كه ديگر كاربران در صورت عدم رضايت از سرويس‌دهي اپراتور سيم‌كارت خود‌، مجبور به تغيير شماره موبايل نيز نباشند و تنها اپراتور سيم‌كارت را با حفظ شماره تغيير دهند. همان‌طور كه مي‌دانيد سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به صورت فصلي گزارش‌هايي را منتشر مي‌كند كه براساس آن ميزان ترابرد به اپراتور‌هاي مختلف را از جنبه‌هاي گوناگون مورد ارزيابي قرار مي‌دهد. بر اين اساس در حال حاضر نيز گزارش فصل جديد آن منتشر شده كه تغييرات جالب و قابل فكري را روي آن شاهد هستيم. با وجود اينكه در همان ابتداي كار در هر گزارش شاهد رشد آمار ترابرد بوديم، اما در حال حاضر ميزان ترابرد به كمتر از زمان شروع اين طرح رسيده است و اين بدان معناست كه درخواست‌ها اشباع شده و طرح به هدف نهايي خود رسيده و اغلب كاربراني كه از اپراتور‌ خود ناراضي بودند به سراغ اپراتور ديگري رفته‌اند. در زمان شروع طرح ترابرد سيم‌كارت، پيش‌بيني بسياري از افراد اين بود كه بيشتر كاربران با شماره‌هاي همراه اول به ايرانسل ترابرد خواهند كرد و اين طرح در واقع به نفع ايرانسل خواهد بود، اما حال كه طرح به هدف خود رسيده، مي‌توان از روي گزارش‌ها متوجه شد كه اين موضوع چندان درست نبوده و برخلاف پيش‌بيني‌ها كاربران زيادي علاقه داشتند كه به همراه اول ترابرد كنند. براساس آمار سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي درخصوص ترابرد‌پذيري شماره‌هاي تلفن همراه (MNP) تاكنون 1357180 كاربر سيم‌كارت خود را ترابرد كرده‌اند كه از اين ميزان 47درصد از خروجي‌ها مربوط به ايرانسل است كه كاربران آن به اپراتور‌هاي ديگر ترابرد كرده‌اند. 49درصد اين كاربران وارد شبكه همراه اول شده‌اند. از كاربران ايرانسل 598433 نفر به شبكه همراه اول ترابرد كرده‌اند و 562657 نفر از همراه اولي‌ها نيز وارد شبكه ايرانسل شده‌اند. رايتل براساس ميزان كاربري كه دارد، كمترين خروجي و ورودي را داشته است. بر اين اساس تنها 73146 نفر از كاربران رايتل وارد شبكه ايرانسل و 62448 نفر از آنها وارد شبكه همراه اول شده‌اند. با وجود اشباع درخواست‌ها مي‌توان متوجه شد كه استقبال كلي كاربران از شبكه همراه اول بيشتر از ايرانسل بوده و اين دقيقا برعكس پيش‌بيني‌ها است. نظر شما درخصوص اين طرح چيست و شما كدام اپراتور را براي خود انتخاب كرده‌ايد؟ نظرات خود را از طريق بخش ديدگاه‌ها با ما و كاربران موبايلستان به اشترك بگذاريد.

راه‌اندازي مركز تحقيق وتوسعه شركت آبفا استان اصفهان

معاون منابع انساني و تحقيقات شركت آبفا استان اصفهان به مناسبت روز پژوهش اعلام كرد: مركز تحقيق و توسعه شركت آبفا استان اصفهان با هدف متمركز نمودن كليه پايلوت‌هاي تحقيقاتي انجام شده و در حال انجام كه به صورت پراكنده در محيط‌هاي تصفيه‌خانه‌هاي آب و فاضلاب، ودانشگاه‌ها در دستور كار قرار دارد راه‌اندازي شد تا با نگهداري در يك محل، محققين دانشگاهي، پژوهشگران و صاحب‌نظران صنعت در سطح ملي بتوانند از پژوهش‌هاي انجام شده در اين مركز بهره‌مند شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون