• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4823 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳ دي

فراخوان جايزه داستان كوتاه ارغوان

كتابي از اريك امانوئل اشميت منتشر شد

گروه هنر و ادبيات

كتابي كه اشك مترجمش را درآورد

كتاب «شب آتش» نوشته اريك امانوئل اشميت را نشر كتابستان معرفت با ترجمه وحيده نعيم‌آبادي منتشر كرد. اشميت نويسنده معروف فرانسوي كه بيشتر به خاطر نمايشنامه‌هاي سوررئال خود معروف است، داستان‌هاي بسيار جذابي هم دارد كه بسيار پرخواننده‌اند. از آن جمله رمان «زماني كه يك اثر هنري بودم» بارها در زبان فارسي به چاپ رسيده است. رمان «اوليس در بغداد» او هم كه 12 سال پيش ۲۰۰۸ منتشر شد، شهرتي جهاني دارد.
اشميت دكتراي فلسفه‌اش را از دانشگاه سوربن گرفته است و نگاهي معناگرايانه در آثار او به چشم مي‌آيد. همان‌گونه كه خودش مي‌گويد در سفري كه به صحراي هقار داشته، نوعي تجربه معنوي را پشت سر گذاشته كه او را به شكل جدي‌تري در مسير نويسندگي قرار داده است. اين سفر معنوي به نوعي در كتاب «شب آتش» بازتاب يافته است. 
نعيم‌‌آبادي در مقام مترجم در يادداشت خود نوشته: «اين كار بارها من را به وجد آورد و بيش از آن اشك از چشمانم جاري كرد.» ترجمه كتاب از متن اصلي و از زبان فرانسه برگردان شده و مترجم توان خود را براي برگرداني وفادارانه و گرم به كار بسته و نتيجه رضايت‌بخش است. «شب آتش» ما را به سفري پرماجرا در صحراي آفريقا مي‌برد. سفري كه در آغاز با فردي ملحد شروع مي‌شود و در ادامه در مسير تعالي قرار مي‌گيرد. اين كتاب در ۲۱۲ صفحه از سوي انتشارات كتابستان معرفت و با قيمت ۳۲ هزار تومان وارد بازار نشر شده است.

فراخوان جايزه داستان كوتاه «ارغوان» 
فراخوان چهارمين دوره جايزه داستان كوتاه «ارغوان» با موضوع «آخرين سال قرن» منتشر شد. جايزه ادبي «ارغوان» از سوي انتشارات هفت‌رنگ برگزار مي‌شود. فرشته احمدي، ميترا الياتي، فرهاد توحيدي، محمد چرم‌شير و مهسا محبعلي هيات انتخاب اين جايزه را تشكيل مي‌دهند و احمد پوري، حسين سناپور و ليلي گلستان اعضاي هيات داوران آن هستند. مهلت ارسال آثار از اول دي 1399 تا 15 فروردين 1400 خواهد بود. شرايط سني شركت در مسابقه حداكثر 30 سال است و مراسم اختتاميه با معرفي برگزيدگان در خرداد 1400 برگزار خواهد شد. در چهارمين دوره جايزه داستان كوتاه «ارغوان» آثار ۱۰ نفر اول به صورت يك جلد كتاب توسط نشر مركز به چاپ خواهد رسيد. 
جايزه منتخب هيات داوران براي نفرات اول تا سوم، تنديس جايزه ارغوان، لوح تقدير و مبلغ ۲۰ ميليون ريال است و جايزه ۱۰ نفر برگزيده هيات داوران، لوح تقدير و چاپ اثر در كتاب. جايزه ويژه هيات داوران هم عبارت است از شركت در يك دوره كارگاه داستان‌نويسي براي ۱۰ نفر برگزيده هيات داوران در موسسه فرهنگي هنري «اين/جا». 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون