• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4829 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۰ دي

در سوك دكتر فاطمي

ابوالفضل فاتح

دكتر سيد مصطفي فاطمي شخصيت مستقل و آزاده‌اي بود كه جوهره انساني بسيار قوي داشت
 بسم‌الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
لا حول ولا قوه‌ الا بالله العلي‌العظيم. 
دريغا، دريغ؛ مقارن با ايام عزاداري فاطميه، نازنين برادرمان، دكتر سيد مصطفي فاطمي به ناگهان و مظلومانه و غريبانه از ميان ما پر كشيده و به ملكوت اعلي سفر كرده است. چگونه باور كنم هجرت آن جان شيفته را؟ چه بگويم و به چه كسي بنويسم؟ مصطفي برادرم بود! رفيق شفيق! لحظه لحظه‌هاي با او بودن و چهره صميمي و صداي پر مهر او طنين‌انداز است. او خانه‌نشين قلب‌هاي ما بود. بهت و اندوه و درد، ما را به خود مي‌پيچاند و التيامي نمي‌يابد. زمان‌هايي هست كه روزگار آوار مي‌شود، قلب‌ها مي‌شكند و ذهن و زبان در بيان عمق و وسعت مصائب ياري نمي‌كند. «اي دهر اف بر تو!». خداوندا تو از دل و جان ما و از اشك‌هاي ما در اين فقدان و مصيبت بزرگ باخبري......
خداوندا، از اسرار خلقتت بي‌خبريم و در اين مصيبت حيرانيم. تو مالك هستي و امير مطلقي و ما مملوك و ضعيف مطلق! از نقطه آغاز تا پايان اين دنيا و در اين سير الي‌الله تا ديار ابد، ما تسليم تقدير تو هستيم، اما دامنه مصائب و غم‌هاي ماندگار فزوني يافته و هجرت ياران جاني، تلخي روزگار را مضاعف ساخته است. ما پناهگاهي جز تو نداريم. پس دست نياز به سوي تو مي‌آوريم كه به رفتگان ما بخشش و به ماندگان ما در اين فرصت اندك دنيا رحم كن و شكيبايي ارزاني دار! و آن روز كه محشورمان مي‌سازي، هر يك را دستگير ديگري گردان و همه ما را در ذيل عنايت اهل‌بيت عليهم السلام قرار ده....
شهادت مي‌دهيم كه سيد عزيز و آسماني و با مرام ما، اهل ايمان، محبت و نيكي و خير كثير بود و خداوند كريم، وعده داده است كه (إِنّ الّذين آمنُوا و عمِلُوا الصّالِحاتِ سيجْعلُ لهُمُ الرّحْمنُ وُدًّا) (مريم/96): مسلّماً كساني كه ايمان آورده و كارهاي شايسته انجام داده‌اند، خداوند رحمان محبّتي براي آنان در دل‌ها قرار مي‌دهد.  
مصطفي را سيدي با صفا، پر تلاش، پا به كار، باوفا، خوش‌ذهن، و بسيار با استعداد و نخبه مي‌شناختيم، كه يادگارهاي فراواني از خود بر جاي گذاشت. شخصيت مستقل و آزاده‌اي بود كه جوهره انساني بسيار قوي داشت. 

او دغدغه‌مند و نسبت به سرنوشت مردم و كشور حساس بود و هرگز بي تفاوتي پيشه نكرد و از همان ابتداي دانشجويي به جرگه فعالان پيوست. روي خوش و صراحت كلام را با بي ريايي منحصر‌به‌فردي آميخته بود. چهره و روحيه‌اي مصمم داشت و اهل دريغ نبود. هر زمان كه مي‌خواستي، مي‌توانستي روي او حساب كني. او مراتب علمي را به خوبي طي كرد و دندان‌پزشكي دلسوزبود، كه هر گاه محل مشورت و يا رجوع دردمندي قرار مي‌گرفت، بي فوت وقت و در نهايت محبت رسيدگي مي‌كرد. اهل رسانه، گشاده‌رويي و خدمات اين سادات رسانه را فراموش نخواهند كرد.....سيد ما از روزهاي فراموش نشدني دانشگاه و انجمن اسلامي، و دوران ماندگار تاسيس ايسنا و جهاد دانشگاهي و همه اين سال‌ها، نه تنها يار هميشه همراه و بخشي از خاطرات خوب ما، كه همواره بخشي جدايي ناپذير از وجود و هويت ما بوده است. 
از عمق جان و در نهايت توجه، دست به دعا برمي‌داريم كه: ‌اللهم إنا لا نعلم منه إلا خيراً وأنت أعلم به منا، ‌اللهم إن كان محسناً فزد في إحسانه وإن كان مسيئاً فتجاوز عن سيئاته واغفر لنا وله، ‌اللهم احشره مع من يتولاه ويحبه وأبعده ممن يتبرأ منه ويبغضه، ‌اللهم ألحقه بنبيك وعرّف بينه وبينه وارحمنا إذا توفيتنا يا‌الله العالمين، ‌اللهم اكتبه عندك في أعلى عليين واخلف على عقبه في الغابرين واجعله من رفقاء محمد وآله الطاهرين وارحمه وإيانا برحمتك يا أرحم الراحمين.
در اين مصيبت همه دلشكسته و عزاداريم و نمي‌دانم كدام از ما بايد ديگري را خطاب قرار داده و تسلي دهد، اما به رسم ادب اين افسوس جانكاه و مصيبت بسيار تلخ را به خانواده شريف و جگر سوخته ايشان به ويژه همسر مكرمه خانم دكتر كريمي و فرزندان دلبند و يكايك همكاران و دوستان داغديده تسليت عرض مي‌كنم و ازخداوند منان رحمت واسعه و علو درجات سيد عزيزمان و همنشيني با اولياء‌الله و جده مظلومه و بي‌نشانش حضرت فاطمه زهرا(س) را مسئلت دارم.
 اطمينان دارم ان‌شاء‌الله، برادران و خواهران قدرشناس‌مان در انجمن اسلامي و عزيزان رسانه‌اي به وِيژه در ايسنا و همكاران جهاد دانشگاهي و جامعه دندانپزشكي كشور عزيزمان، هر يك به سهم خود در گراميداشت اين سيد عزيز و وفادار و خوش قلب، و اين يار ديرين همت جسته و نام و يادش را گرامي و جاودان خواهند داشت و همچنين روح مطهر ايشان را با قرآن و دعا و نماز و خيرات و مبرات بدرقه خواهند نمود، كه اينك دست ايشان از دنيا كوتاه است و برترين هديه از سوي دوستان، همين گونه از اعمال است.
 بي‌ترديد مرگ، پايان نازنينان نخواهد بود. سيد مصطفي به همراه جمعي ديگر از كوهنوردان كشور عزيزمان در آغوش فرشتگان به ديدار معبود شتافته است. خداوندا با چشماني اشكبار و قلب‌هايي مملو از اندوه، عزيزان‌مان و پاره تن‌مان را به تو مي‌سپاريم. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون