• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4829 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۰ دي

حادثه

راز كشف سر دختر جوان در سيرجان

محسن نيك‌ورز، دادستان عمومي و انقلاب سيرجان گفت: مصرف ماده مخدر شيشه موجب قتل دختر جوان توسط يكي از كارتن‌خواب‌هاي سيرجان شد. ماجراي كشف سر دختر جوان در پي آن رقم خورد كه كارگران جمع‌آوري زباله حين تخليه مخزن زباله در يكي از خيابان‌هاي سيرجان متوجه يك پلاستيك سنگين با ظاهري غيرطبيعي شدند كه پس از بازكردن در پلاستيك با سر يك دختر جوان مواجه شدند و موضوع را به اطلاع پليس رساندند. دادستان عمومي و انقلاب سيرجان درباره اين جنايت گفت: قاتل پس از دو ساعت خود را به پليس معرفي كرده و محل جسد را نيز آشكار مي‌كند. اين مقام قضايي همچنين تاكيد كرد: قاتل به روابط خود با مقتول اقرار كرده و اينكه هر دو از كارتن‌خواب‌هاي سطح شهر بوده‌اند را ذكر مي‌كند و اذعان كرده كه مواد مخدر صنعتي مصرف مي‌كرد و دليل اين جنايت را مصرف شيشه عنوان مي‌كند.

او همچنين افزود: قاتل جسد مقتول را هم كه در حوالي يكي از بوستان‌هاي حاشيه شهر سيرجان مخفي كرده بود، به پليس نشان مي‌دهد و جسد اين دختر نوجوان براي احراز هويت و سير مراحل قانوني به سردخانه پزشكي قانوني منتقل مي‌شود.

 

معماي جسدي در بيمارستان پيش‌روي پليس پايتخت

همزمان با اعلام خبر مرگ مرد ناشناسي كه با ضربه‌هاي چاقو مجروح شده و در بيمارستان جان باخته بود، تحقيقات براي شناسايي هويت مقتول و عاملان اين جنايت آغاز شد.

ساعت يك بعدازظهر يكشنبه نماينده حقوقي بيمارستان امام حسين(ع) در تماس با كلانتري 128 تهران نو اعلام كرد: مرد ميانسالي كه به علت جراحت با ضربه‌هاي چاقو مجروح شده بود روز يكم دي ماه در بيمارستان فوت كرده است. نماينده حقوقي بيمارستان در تحقيقات گفت: 22‌آذر مرد 52 ساله‌اي در حالي كه ضربات چاقو به پشت و پهلويش اصابت كرده بود براي درمان به بيمارستان منتقل شد، اما روز يك دي ماه مرد ميانسال در حالي فوت كرد كه فقط يك كارت شناسايي داخل جيبش بود. با توجه به اينكه هويت مرد ميانسال ناشناس بود و موفق نشديم خانواده‌اش را پيدا كنيم موضوع را به پليس خبر داديم. گزارش نماينده حقوقي بيمارستان بلافاصله به بازپرس مصطفي واحدي اعلام شد و بازپرس جنايي دستور تحقيقات را صادر كرد. در نخستين گام كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي پايتخت در تحقيق از بيمارستان دريافتند كه دو مرد جوان، او را به بيمارستان منتقل كرده‌اند. آنها مدعي شده بودند كه مغازه‌دار هستند و در محدوده تهران‌نو سوپرماركت دارند. ماموران بلافاصله سراغ آنها رفته و مردان جوان در تحقيقات عنوان كردند: مرد ميانسال گاهي از ما خريد مي‌كرد. اما از هويت يا اطلاعات شخصي‌اش خبري نداريم. 22 آذر، اين مرد با لباس‌هاي خونين وارد مغازه‌مان شد و روي زمين افتاد. وحشت‌زده بوديم. از او پرسيديم چه اتفاقي افتاده كه به سختي و با كلمات بريده‌بريده گفت چند نفر به او حمله كرده و كتكش زده‌اند. بعد هم از هوش رفت. ما هم سريع با اورژانس تماس گرفتيم و او را به بيمارستان برديم. در بررسي‌هاي صورت گرفته مشخص شد در چند روز گذشته ماموران پليس به جست‌وجو براي يافتن خانواده مرد ناشناس پرداخته‌اند، اما هيچ رد و نشاني از آنها به دست نياوردند. بازپرس شعبه يازدهم دادسراي امور جنايي تهران دستور بررسي پرونده افراد ناپديد شده را كه مشخصات آنها با مشخصات مرد 52 ساله شباهت دارند، صادر كرد با اين احتمال كه خانواده او ناپديد شدنش را گزارش كرده باشند. همچنين او دستور بازبيني دوربين‌هاي مداربسته، انتقال جسد به پزشكي قانوني براي مشخص شدن علت اصلي مرگ، شناسايي هويت مرد ميانسال و عامل يا عاملان اين حادثه را صادر كرد.

 

واكنش پليس به حواشي حادثه بهمن در ارتفاعات تهران

رييس پليس پايتخت ضمن اعلام دستگيري ۶۷۰ مجرم در چهلمين مرحله از طرح رعد درباره فعاليت برخي از مجموعه‌ها به‌رغم هشدار هواشناسي گفت: اين موضوع را بايد از كارشناسان و متوليان مربوطه سوال كرد و پليس در اين زمينه مسووليتي نداشته است.

به گزارش ايسنا، سردار حسين رحيمي در حاشيه اجراي مرحله چهلم طرح رعد، گفت: زماني كه اولين مرحله از طرح رعد به مرحله اجرا درآمد گفتيم كه اين طرح‌ها با جديت دنبال خواهد شد و امروز مي‌بينيم كه رعد به ايستگاه چهلم خود رسيده است و البته ادامه هم خواهد داشت، چراكه سارقان و مجرمان هميشه هستند و ما هم هميشه بايد با آنان مقابله كنيم.

او با بيان اينكه در اجراي اين مرحله از طرح رعد ۳۱۲ حكم قضايي به اجرا درآمد، گفت: در مجموع ۶۷۰ نفر از افرادي كه در سرقت‌هاي خرد، سرقت منزل، زورگيري، موبايل‌قاپي و كيف‌قاپي و... دخالت داشتند دستگير شدند.

رييس پليس پايتخت با بيان اينكه برخي از اين افراد به شكل باندي فعاليت داشتند، گفت: در همين راستا ۱۳۴ باند متلاشي شد. از تمامي افراد دستگير شده تاكنون بيش از ۳۱۰۰ فقره از اموال سرقتي مردم كشف و ضبط شده است كه ۱۳۷ دستگاه خودرو و موتوسيكلت از جمله اين موارد است.

رحيمي با بيان اينكه به ۸۰۲ پرونده سرقتي نيز در اين مورد رسيدگي شد، گفت: ارزش ريالي اموال مسروقه مكشوفه دست‌كم ۱۴ ميليارد تومان است.

او با بيان اينكه اين عمليات از ابتداي هفته جاري آغاز شده است، گفت: هفت قبضه سلاح جنگي و شكاري، ۹۸ عدد مهمات جنگي و ۱۰۱ قبضه سلاح سرد كه از آنها در خفت‌گيري و زورگيري استفاده مي‌شود جزو كشفيات اين مرحله از طرح رعد است.

رحيمي با بيان اينكه حدود ۱۰۰ كيلوگرم موادمخدر از دستگير‌شدگان كشف و ضبط شده است، درباره كشفيات كالاي قاچاق نيز گفت: ارزش كالاي قاچاق كشف شده بالغ بر ۱۳ ميليارد تومان است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون