• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4829 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۰ دي

تونل وحشت پريميرليگ آغاز شد

روزهاي سرنوشت‌ساز باكسينگ‌دي

در تعطيلات كريسمس و سال نو ميلادي، مسابقات فوتبال در انگليس به اوج مي‌رسد در حالي كه تيم‌هاي باشگاهي ساير كشورها در تعطيلات به سر مي‌برند. به مجموعه اين رقابت‌هاي فشرده باكسينگ ‌دي گفته مي‌شود. اغلب كارشناسان معتقدند اين سه تا چهار هفته‌‌اي كه بازي‌ها تقريبا هر دو تا سه روز يك بار برگزار مي‌شود، تاثير زيادي در تعيين سرنوشت تيم قهرمان در پايان رقابت‌ها دارد. باكسينگ دي فصل جاري ليگ برتر از شنبه ۶ دي با آغاز هفته پانزدهم شروع شد و تا روز ۱۵ دي با انتهاي هفته هفدهم به پايان مي‌رسد. روزهاي شنبه و يكشنبه ۵ تيم مدعي ليگ برتر امتياز از دست دادند. لستر و منچستريونايتد با نتيجه تساوي دو-دو مقابل هم متوقف شدند. چلسي در هفته پانزدهم با نتيجه سه بر يك مغلوب آرسنال شد و در هفته شانزدهم و سپس مقابل استون‌ويلا با حساب يك-يك متوقف شد. ليورپول مقابل وست برومويچ با نتيجه يك-يك كارش به پايان رسيد و تاتنهام نيز مقابل وولوز با ثبت نتيجه يك-يك دو امتياز حساس را از دست داد. رد شدن از اين تونل وحشت بدون كمترين تلفات براي مربيان از اهميت بسيار زيادي در باكسينگ‌دي برخوردار است. به نوعي مي‌توان گفت حتي امتياز از دست دادن با نتيجه تساوي نيز نتيجه‌اي راضي‌كننده در فشردگي شديد رقابت‌ها در روزهاي انتهايي و ابتدايي سال ميلادي است. مهم‌تر از نتيجه گرفتن مصدوميت‌هاي احتمالي است كه مي‌تواند يك بازيكن را تا مدت‌ها از دسترس كادر فني خارج كند. 
تحقيقاتي كه چندي پيش روي بازي‌هاي باكسينگ‌دي انجام شد نشان داد كيفيت بازي‌ها و تعداد شوت به سمت دروازه‌ها به واسطه فشار روي بازيكنان به شكل قابل‌توجهي كاهش پيدا مي‌كند. همچنين ميزان دوندگي بازيكنان با نزديك شدن به پايان رقابت‌هاي فشرده كمتر و كمتر مي‌شود. يورگن كلوپ كه هميشه يكي از منتقدين فشردگي بازي‌ها در ليگ برتر انگليس است سال ۲۰۱۶ در اين رابطه گفته بود: «همه مي‌پرسند كه چرا انگليس در تورنمنت‌ها موفق نيست. بايد بپرسيد همه تيم‌هاي ديگر اروپا در حال حاضر چه مي‌كنند؟ آنها پاهاي خود را روي مبل گذاشته‌اند و مشغول تماشاي مسابقات فوتبال انگليس هستند.»با وجود همه اين انتقادات و فشارها باكسينگ دي بخش جدايي‌ناپذير ليگ برتر انگليس است و مربيان هم مجبورند خودشان را با اين شرايط وفق بدهند. اين سنتي است كه بيش از صد سال در فوتبال انگلستان رواج داشته و در چند سال اخير هر بار بحث كنار گذاشتن اين برنامه به گوش رسيده با مخالفت‌هاي جدي برخي از افراد مواجه شده است. 
در باكسينگ‌دي مديران اتحاديه فوتبال انگلستان تلاش مي‌كنند تا فشار كمتري از لحاظ جابه‌جايي به تيم‌ها وارد شود. همچنين طوري برنامه‌ريزي مي‌شود كه بازي‌هاي دربي در اين ايام برگزار نشود تا كشمكش‌هاي هواداري در ايام جشن‌هاي كريسمس رخ ندهد. با وجود اين ملاحظات برنامه‌ريزي براي بيش از ۹۰ تيم كه به صورت حرفه‌اي در فوتبال انگلستان مشغول به فعاليت هستند كار بسيار سختي است و گاهي برخي تيم‌ها مجبور به بازي دربي يا طي مسافت طولاني مي‌شوند. دربي لندن بين آرسنال و چلسي كه در نخستين روز باكسينگ‌دي فصل جاري انجام گرفت از همين موارد است. 
بعد از اتمام باكسينگ‌دي در تاريخ ۱۵ دي تيم‌ها به صورت دوره‌اي به استراحت مي‌روند. به اين شكل كه بازي‌هاي هجدهم روز ۲۳ دي با انجام دو ديدار آغاز مي‌شود و به ترتيب تيم‌ها تا دو بهمن بازي‌هاي اين هفته را به انجام مي‌رسانند. اينكه در پايان اين هفته كدام تيم توانسته باشد به سلامت از فشار رقابت‌ها خارج شود سوالي است كه براي يافتن پاسخش بايد منتظر ماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون