• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4846 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲ بهمن

پيش‌فروش آلبوم حامد بهداد آغاز شد

پيش‌فروش اولين آلبوم شخصي حامد بهداد كه «هزار هيچ» نام دارد از اول بهمن ماه آغاز شد. اين آلبوم از روز ۱۰ بهمن ماه به شكل ديجيتال و فيزيكي در دسترس مخاطبان قرار مي‌گيرد. نسخه فيزيكي اين آلبوم نيز به همت پخش رها (رهگذر هفت اقليم) در دسترس عموم قرار مي‌گيرد. پخش بين‌المللي اثر هم توسط مجموعه «زنگ ركوردز» انجام مي‌شود. حامداد بهداد در توليد اولين آلبوم رسمي خود توانسته نوازنده‌ها و موزيسين‌هاي شاخص جريان موسيقي راك و آلترناتيو ايران را با خود همراه كند و مجموعه‌اي با 7 قطعه را آماده انتشار كند. اين هنرمند در توليد تمام قطعات از اشعار حافظ استفاده كرده است.
اين اولين تجربه حامد بهداد در زمينه موسيقي نيست. او پيش از اين در آلبوم‌ها و كنسرت‌هاي گروه داركوب به عنوان خواننده حضور داشته همچنين قطعاتي در فضاي راك و بلوز با همكاري مسعود فياض‌زاده منتشر كرده و هزار هيچ ادامه‌ همين فعاليت‌ها محسوب مي‌شود. حامد بهداد علاوه بر خوانندگي و آهنگسازي، تهيه‌كنندگي اين آلبوم را هم بر عهده دارد. اين در حالي است كه مسعود فياض‌زاده آهنگساز، تنظيم‌كننده و نوازنده گيتار الكتريك آلبوم هزار هيچ است. ضمن اينكه دارا دارايي(گيتارباس)، درشن آنند(طبلا)، علي باغفر(درامز)، آرين ميليكيان(كيبورد)، علي اظهري(گيتار الكتريك و آكوستيك)، رضا خوشنويش(پيانو) و صنم پاشا(بك وكال). همچنين گروه كر فيلارمونيك ايران به رهبري عليرضا شفقي‌نژاد در توليد يك قطعه با حامد بهداد همكاري داشتند. نشر «كوك» به مديريت رضا كريمي‌تبار به عنوان ناشر، حنيف سروري مجري طرح، فرهاد فتوحي حامي مالي، سوگل ضامني طراح گرافيك، عطا محمدي عكس، امير بهاري و سيامك قلي‌زاده(امور رسانه‌اي) نيز ديگر عوامل اجرايي آلبوم را تشكيل مي‌دهند. ضبط اين آلبوم از سال ۱۳۹۶ در استوديو پاپ با صدابرداري اميد اصغري آغاز شد و در نهايت ميكس و مستر آن در سال جاري توسط رامين مظاهري به پايان رسيد. ضبط كرال اثر هم در مجموعه «شهر صداي پارسيان» انجام شده است. علاقه‌مندان مي‌توانند تا روز دهم بهمن جهت پيش خريد نسخه ديجيتال آلبوم هزار هيچ از طريق سامانه‌هاي رسمي فروش اينترنتي آثار موسيقي اقدام و براي پيش خريد نسخه فيزيكي و نسخه امضا شده به سامانه «تيتوك» مراجعه كنند.

دوبله انيميشن «روح» حاشيه‌ساز شد
نحوه دوبله انيميشن جديد «روح» محصول استوديو پيكسار كمپاني ديزني در برخي كشورهاي اروپايي با واكنش‌هاي منفي روبه‌رو شده است. به گزارش ايسنا به نقل از فيگارو، استفاده از بازيگران غيرسياهپوست براي صداپيشگي نقش اصلي انيميشن «روح» محصول جديد كمپاني ديزني در چند كشور از جمله دانمارك و پرتغال با واكنش‌هاي منفي بسياري روبه‌رو شده است و بسياري اين اقدام را مصداق نژادپرستي نظام‌مند دانسته‌اند. 
انيميشن «روح» كه از تاريخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰ از طريق سامانه نمايش آنلاين ديزني پلاس عرضه شد، اولين محصول استوديو پيكسار كمپاني ديزني است كه نقش محوري و اصلي آن يك شخصيت آفريقايي- امريكايي است كه مورد تمجيد منتقدان نيز قرار گرفته است. 
داستان اين انيميشن درباره شخصيتي به نام «جو گاردنر» يك معلم موسيقي در نيويورك است كه پس از بروز يك حادثه روح از بدنش جدا مي‌شود و وارد يك دنياي عجيب و فانتزي مي‌شود، جايي كه روح‌ نوزادان پيش از آمدن به اين جهان رشد مي‌كنند. 
«جيمي فاكس» بازيگر امريكايي صداپيشگي نسخه اصلي شخصيت «جو گاردنر» را بر عهده دارد و در نسخه فرانسوي نيز «عمر سي» صداپيشه اين شخصيت است اما استفاده از صداپيشگان سفيدپوست براي نقش اصلي اين انيميشن در برخي كشورهاي اروپايي چون دانمارك و پرتغال با واكنش‌هاي تندي روبه‌رو شده و در كشور پرتغال درخواستي با ۱۷ هزار و ۵۰۰ امضا جمع‌آوري شده تا اين فيلم مجددا با صداپيشگي بازيگران سياهپوست دوبله شود تا به هدف اصلي فيلم كه اولين انيميشن بلند با شخصيت اصلي سياهپوست و صداپيشگي سياهپوست است، لطمه وارد نشود. «روح» به كارگرداني «پيتر داكتر» كه با بودجه ۱۵۰ ميليون دلاري ساخته شده، يكي از بخت‌هاي اصلي شاخه بهترين انيميشن اسكار ۲۰۲۱ است و تاكنون نزديك به ۶۰ ميليون دلار در گيشه جهاني فروخته است.

انجمن بازيگران امريكا خواهان اخراج دونالد ترامپ 
رييس انجمن بازيگران امريكا پيشنهاد كرده تا ترامپ به دليل تشويق هوادارانش به حمله به كنگره امريكا از اين انجمن اخراج شود. به گزارش مهر به نقل از ورايتي، انجمن بازيگران و فدراسيون امريكايي هنرمندان تلويزيون و راديو(SAG-AFTRA) اعلام كرد در نظر دارد به خاطر نقش دونالد ترامپ در به راه انداختن حمله به كنگره امريكا او را از انجمن خلع عضويت كند.
گابريل كارتريس، رييس اين اتحاديه اين پيشنهاد را مطرح كرده و گفته ترامپ در پراكندن اطلاعات دروغيني نقش داشت كه منجر به اين حمله و در نهايت باعث شد 5 نفر از جمله يك افسر پليس جان خود را از دست بدهند و ۵۰ پليس مجروح شوند. او همچنين به اين نكته اشاره كرد كه در اين حمله امنيت چند خبرنگار كه تعدادي‌شان عضو اتحاديه بودند به خطر افتاد.كارتريس در بيانيه‌اي گفت:«دونالد ترامپ به ارزش‌هايي حمله كرد كه براي اين اتحاديه از همه‌ چيز مهم‌تر هستند: دموكراسي، حقيقت، احترام به ديگر امريكايي‌ها از تمام نژادها و اعتقادها و اهميت رسانه آزاد. مي‌توان از مبارزه او با حقيقت تا حملات به خبرنگاران كه توسط پيروان او انجام شد، خطي مستقيم كشيد.»
تحت قوانين اتحاديه، حالا اين اتهام‌ها به كميته انضباطي ارسال مي‌شوند و كميته جلسه‌اي براي بررسي برگزار مي‌كند. كميته مي‌تواند جريمه صادر يا متهم را توبيخ كند. كارتريس خواستار بيشترين ميزان تنبيه تحت قوانين اتحاديه يا اخراج از عضويت شده است.ترامپ هفته گذشته به خاطر حمله هوادارانش به كنگره توسط مجلس نمايندگان امريكا راي به استيضاح گرفت و نخستين رييس‌جمهوري تاريخ امريكا شد كه ۲ بار استيضاح مي‌شود. اگر سناي امريكا او را گناهكار بشناسد، ممكن است او هرگز نتواند دوباره مقام رسمي داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون