ويژه
درخواست تكميل مشخصات سهامداران بانك پاسارگاد
به استحضار سهامداران گرامي بانك پاسارگاد ميرساند؛ با عنايت به لزوم بهروزرساني اطلاعات تماس و مشخصات حساب سپرده انفرادي خويش، لطفا درخصوص اعمال تغييرات از طريق مراجعه به تارنماي اين بانك به نشاني www.bpi.ir (پرتال سهامداران بانك پاسارگاد) اقدام فرماييد.همچنين سهامداران محترم در صورت نياز ميتوانند با شماره تلفن 82890 داخلي4 تماس حاصل فرمايند.
ارايه خدمات حضوري چكهاي جديد در سامانه مديريت چك بانك پاسارگاد
همراستا با پيادهسازي تعداد ديگري از سرويسهاي «سامانه صياد»، شامل «ثبت»، «تأييد/ رد»، «انتقال»، «عودت انتقال»، «لغو ثبت/ انتقال» و «ابطال» چك در درگاه خدمات الكترونيك بانك مركزي ج.ا.ا، درصورتي كه مشتريان محترم بانك پاسارگاد، به هر علت، قادر به استفاده از درگاههاي طراحي شده براي ارايه خدمات مربوط به چكهاي جديد نباشند، اين خدمات بهمنظور پيشگيري از بروز اختلال در انجام فعاليتهاي روزمره ايشان در كليه شعبههاي بانك پاسارگاد به ايشان ارايه ميشود.مشتريان ارجمند ميتوانند با مراجعه به شعبههاي بانك پاسارگاد از خدمات زير (در خصوص قانون جديد چك) بهرهمند شوند:
در صورتي كه مشتريان بانك پاسارگاد به هر دليل، امكان «ثبت»، «تأييد/ رد»، «انتقال» چك در «سامانه صياد» را نداشته باشند، ميتوانند با دردست داشتن اصل برگ چك و مدارك شناسايي معتبر به هر يك از شعبههاي بانك مراجعه فرمايند و پس از تكميل و ارايه «فرم درخواست ثبت عمليات چك در سامانه صياد»، اقدام لازم در خصوص ثبت چك ايشان در درگاه بانك مركزي انجام خواهد شد.گفتني است در خصوص چكهاي داراي بيش از يك ذينفع، تأييد صرفا يكي از ذينفعان چك كفايت مينمايد و نيازي به تأييد كليه ذينفعان نميباشد.همچنين در خصوص چكهاي داراي بيش از يك دارنده، عمليات انتقال بايد با حضور تمامي دارندگان چك انجام شود. شايان ذكر است، در صورتي كه هر يك از ذينفعان چك بخواهند از وضعيت انتقال يا عدم انتقال چك مطلع گردند، ميتوانند از سرويس استعلام «وضعيت انتقال چك» استفاده نمايند.چنانچه پس از انجام مبادله چك (ثبت توسط صادركننده و تأييد توسط ذينفع)، شخص دارنده (دريافتكننده) چك، درخواست عودت چك به شخص قبلي (كه ميتواند «صادركننده»/ «انتقالدهنده» چك باشد) را داشته باشد، ميتواند با مراجعه حضوري به شعبه و تكميل فرم درخواست مربوطه، نسبت به انجام فرآيند «عودت انتقال» چك اقدام و از اين خدمت استفاده نمايد.در خصوص چكهاي عهده بانك پاسارگاد، در صورتي كه صادركننده چك، برگ چك را در «سامانه صياد» ثبت كرده باشد، ولي به هر دليلي از اين اقدام منصرف شود، مشروط به اينكه چك توسط ذينفع تاييد نشده باشد، مشتري ميتواند با مراجعه به هر يك از شعبههاي بانك و تكميل فرم درخواست مربوطه، نسبت به انجام فرآيند «لغو ثبت» چك در درگاه يادشده، اقدام فرمايند.همچنين، اگر انتقالدهنده چك، قبل از تأييدگيرنده چك (انتقالگيرنده)، درخواست لغو انتقال چك را داشته باشد، ميتواند با مراجعه به شعبههاي بانك، پس از تكميل فرم درخواست با ارايه اسناد معتبر شناسايي و اصل برگ چك، نسبت به ارايه درخواست «لغو انتقال» چك اقدام نمايند و عمليات مربوطه در شعبه انجام پذيرد.با توجه به اينكه سرويس «ابطال» برگههاي خام (اعم از چكهاي با وضعيت « قابل استفاده» در سامانه جامع بانكداري پاسارگاد نزد مشتري و «چكهاي شخصي سازي شده» يا «در حين شخصي سازي» نزد بانك)، به عنوان يك سرويس بانكي فراهم گرديده است.در صورتي كه متقاضي بنا به دلايلي همچون «سرقت برگ چك»، «مفقودي» و «عدم تمايل به گردش مجدد چك» درخواست ابطال برگ خام چكهاي جديد (چكهاي طرح جديد كه در «سامانه صياد» ثبت نشده و مورد «انتقال» قرار نگرفته اند) را داشته باشد ميتواند ضمن مراجعه حضوري به شعبههاي بانك با ارايه مدارك شناسايي، تكميل فرم درخواست و ارايه فيزيك چك (در صورت وجود) نسبت به ابطال چكهاي مورد نظر اقدام فرمايد.در صورتي كه چك به هر نحوي درسامانه صياد ثبت شده باشد، تنها در صورتي امكان ابطال دارد كه در كارتابل صادر كننده (مالك اوليه) قرار داشته باشد.