• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3262 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد

تشريح جزييات شهادت ۱۷۵غواص خط‌شكن


فرمانده كميته جست‌وجوي مفقودين، به تشريح جزيياتي تازه از شهادت ۱۷۵ غواص خط‌شكن پرداخت. به گزارش مهر، سردار سيدمحمد باقرزاده در نشست خبري ديروز روش متعارف كميته جست‌وجوي مفقودين را پرهيز از بيان برخي جزييات و صحنه‌هاي تفحص دانست و افزود: همواره نگراني اين را داريم كه جامعه كشش لازم براي دريافت بسياري از حقايق جنگ را نداشته باشد.
وي با اشاره به برخي شبهات مطرح شده در خصوص اينكه چرا بايد اين تعداد از رزمندگان شهيد شوند، بيان كرد: معمولا در تفحص‌هاي اخير بعد از سقوط صدام، رقم تفحص بالا نبوده است اما اين بار ۱۷۵ شهيد كشف شد كه از اين تعداد ۱۵۰ شهيد غواص و باقي خط‌شكن بودند. سردار باقرزاده با تاكيد بر اين نكته كه برخي از زخم خورده‌ها سناريويي را در راستاي اهداف خود كليد زدند، خاطرنشان كرد: آنان مطرح كردند كه چرا بايد اين تعداد رزمنده در عمليات شهيد شوند و مقصر فرماندهان هستند. عده‌اي گفتند چه كسي گفته است كه اين شهدا غواص هستند. ما تاكيد كرديم كه شهدا غواص و خط‌شكن بودند. اين‌ موضوعي پنهاني نبوده است كه بخواهيم پنهان كنيم. كشتن و كشته شدن از بديهيات جنگ است. شبهه شد كه مگر ممكن است خط‌شكن اسير شود.
وي افزود: اين شهدا مربوط به چهار يگان خط‌شكن و غواص از يگان‌هاي ۲۵ كربلا، ۴۱ ثارالله، ۷ ولي‌عصر(عج) و ۱۴ امام حسين(ع) هستند. فرمانده كميته جست‌وجوي مفقودين با بيان اينكه اطلاعات مربوط به شهدا دم‌دستي نيست و بايد پس از خارج كردن پيكرها از منطقه بررسي شود، تصريح كرد: اگر بخواهيم جزييات را با سرعت بيان كنيم، اين كار درست نيست.   وي با بيان اينكه برخي مي‌گفتند كاش موضوع شهدا بازگو نمي‌شد، تا كي مي‌شود مظلوميت شهدا را پنهان كنيم، عنوان كرد: در روزگاري عده‌اي از بهترين فرزندان اين كشور جنگيدند و به هر دليلي به اسارت درآمدند و ناجوانمردانه به شهادت رسيدند و بعضا زنده به گور شدند.
فرمانده كميته جست‌وجوي مفقودين تاكيد كرد: همه غواصان و خط‌شكنان زنده به گور نشده‌اند. چون در برخي اجساد هيچ اثري از تيراندازي و اعدام وجود ندارد. وي افزود: اين شهدا از اروند و سپس ام‌الرصاص عبور كردند و در نقطه‌اي كه پيدا شدند تا خط مقدم، ۱۵ كيلومتر فاصله داشت. اينان خط‌شكن بودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون