• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3264 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد

گزارش «اعتماد» از روزهاي دشوار تيم‌ملي و سرمربي پرتغالي

آگاهانه كي‌روش را اذيت مي‌كنند

دوراني كه براي علي دايي و افشين قطبي پيش آمده بود، براي كارلوس كي‌روش هم آغاز شد؛ دوره رها شدن تيم‌ملي به حال خود، دوراني كه قطبي اين‌گونه توضيحش داده بود: «مگه ميشه؟ براي تيم‌ملي يك دست لباس تمرين دادند كه بايد شب بشوريم و صبح هم همان‌ها را بپوشيم!» چند سال بعد، روزگاري كه تيم‌ملي نياز به حمايت دارد، آنها كه به كي‌روش قول داده بودند، هيچ اقدامي نمي‌كنند. چندي پيش بود كه اشكان دژآگه براي نخستين بار از اتفاقات عجيب در تيم‌ملي پرده برداشت: « من چهار، پنج سالي مي‌شود كه پيراهن تيم ملي ايران را بر تن مي‌كنم و به اين پيراهن افتخار مي‌كنم اما اگر اتفاقاتي كه در تيم ملي افتاده را تعريف كنم خيلي‌ها باورشان نمي‌شود. از پاداش و پول گرفته تا بليت و هتل‌ها و لباس اما من تا الان هيچ چيز نگفته بودم. ما سر لباس‌ها هميشه دعوا داشتيم. آن لباس‌ها خجالت‌آور بود. ببينيد، من فوتبالم را در زمين خاكي آغاز كرده‌ام برايم مشكلي نيست كه با لباس خوب بازي نكنم اما وقتي شما درباره تيم ملي صحبت مي‌كني، بايد همه‌چيز كامل باشد. در تمام بازي‌هاي دوستانه مقامات رسمي با كت و شلوار مي‌آيند ولي همراهان ما با شلوار ورزشي و پيژامه مي‌آيند. در عمرم ماساژ به اين خوبي نگرفتم. واقعا زحمت مي‌كشند، بعد حق اينها را هم مي‌خورند. پول تو جيبي اين ماساژورها را هم مي‌خورند اما اين دو 24 ساعته سرويس مي‌دهند و جانشان را مي‌دهند.»
      
ديروز اتفاق جديد و عجيبي افتاد. تيم ملي كه قرار بود صبح به ازبكستان سفر كند، در فرودگاه سرگردان بود و انجام اين سفر در هاله‌اي از ابهام قرار گرفته بود. كاروان تيم ملي براي عزيمت به ازبكستان عازم فرودگاه مهرآباد شد و بر اساس اعلام قبلي قرار بود كه ساعت 11 به ازبكستان پرواز كند اما در حالي كه بازيكنان مهر خروج روي پاسپورت آنها ثبت شده بود و با اتوبوس ويژه براي انتقال به هواپيما آماده شده بودند 45 دقيقه در اتوبوس فرودگاه معطل شدند كه در نهايت نيز تيم به ترمينال فرودگاه بازگردانده شد. خبرگزاري ايسنا در گزارشي نوشته آخرين پيگيري‌هاي آنها از مسوولان فرودگاه مهرآباد، منجر به ابراز بي‌اطلاعي مديركل فرودگاه مهرآباد از اين موضوع داشت كه البته وي در تماس‌هاي بعدي اعلام كرد كه هنوز گزارش قطعي در اين زمينه ارايه نشده، اما پيگيري‌هاي ابتدايي نشان از آن دارد كه اشكال به وجود آمده نه از سوي فرودگاه يا ايرلاين، كه بيشتر به اختلافات مديران فدراسيون با خط هوايي بازمي‌گردد. چند ساعت بعد، سرمربي تيم ملي فوتبال ايران پيش از ترك تهران نسبت به تاخير دو و نيم ساعته پرواز تيم ملي به تاشكند در فرودگاه مهرآباد و اتفاقات حاشيه‌اي پيرامون آن واكنش نشان داد. كا‌ر‌لوس كي‌روش درباره تاخير چند ساعته پروازي تيم ‌ملي ايران، اظها‌ر كرد: «واقعا تاسف‌انگيز و ناراحت‌كننده بود. ما با مشكلات و مسائل زيادي روبه‌رو هستيم. اتفاقات فرودگاه مهرآباد تاسف‌برانگيز بود و قابل قبول نيست. » سرمربي تيم ‌ملي فوتبال ايران ادامه داد: «مدت زمان زيادي است كه به خاطر عدم وجود منابع مالي با مشكلات زيادي مواجه هستيم، ولي حتي با وجود اين همه حمايت بازيكنان تيم ‌ملي و كادرفني با تمام قوا كارشان را ادامه مي‌دهند و هر آنچه در توان دارند با اخلاص كامل در اختيار تيم ‌ملي قرار داده‌اند. امروز شاهد اين بوديم كه شخصيت و غرور و وجاهت تيم ‌ملي زير سوال رفت. هفت روز از نخستين بازي ما در مقدماتي جا‌م جها‌ني باقي مانده است اما هنوز مشكلات پا برجاست. برخلاف تمام قول‌هايي كه مسوولان و همين‌طور شخص آقاي حسني‌خو داده‌اند، مشكلات سربازي بازيكنان، مشكلات مالياتي و همين‌طور عدم حمايت مالي از تيم ‌ملي هنوز هم وجود دارد.» سرمربي تيم ملي گفته: «امروز هم شاهد مشكل ديگري بوديم كه آن هم عدم احترام به شخصيت تيم ‌ملي بود. من به عنوان سرمربي تيم ‌ملي ايران با تمام احترامي كه براي آقايان قايل هستم بايد بگويم كه تيم ‌ملي اميد، زماني كه مي‌خواهد در ورزشگاه آزادي تمرين كند اين كار را به راحتي انجام مي‌دهد، ولي تيم ‌ملي بز‌ر‌گسالان از تمرين كردن در زمين يك ورزشگاه آزادي محروم است. تيم ‌ملي اميد وقتي مي‌خواهد به اردوي تركيه برود به راحتي اين كار را انجام مي‌دهد، ولي اردوي تيم ‌ملي بز‌ر‌گسالان در كشور تركيه به راحتي لغو مي‌شود. اين موضوع يعني احترام لازم براي تيم ملي وجود ندارد. بنده با تمام وجود راه و مسيرم را براي تحقق بخشيدن به آرزوهاي هو‌اد‌ا‌ران مي‌روم و فقط يك درخواست از مسوولان دارم و آن هم اين است كه قول‌هايي را كه داده‌اند، عملي كنند.»
      
كاپيتان تيم ‌ملي ايران با انتقاد شديد از اتفاقات رخ داده در فرودگاه مهرآباد گفت كه با اين وضعيت رفتن به جام جهاني تنها يك روياست. آندرانيك تيموريان ضمن انتقاد شديد از اتفاقات رخ داده،  گفت: «اتفاقاتي كه در فرودگاه رخ داده شرم‌آور و زشت بود. چطور مي‌شود با بازيكناني كه نماينده ۸۰ ميليون ايراني هستند اين طور برخورد مي‌شود. شأن و شخصيت بازيكنان و كادرفني تيم ‌ملي زير سوال رفت؛ بازيكناني كه براي تيم ‌ملي مجاني كار مي‌كنند و چيزي كم نمي‌گذارند. مگر مي‌شود بازيكنان يك ساعت در اتوبوس زنداني بمانند و كسي پاسخگويشان نباشد. كساني كه اين هواپيما را براي تيم ‌ملي گرفته‌اند آيا حاضرند خودشان با اين هواپيما به تاشكند بروند؟ خطاب به مردم عزيزمان مي‌گويم كه با اين وضعيت رفتن به جا‌م جها‌ني يك رويا است. اين صحبت من بهانه‌جويي نيست و يك واقعيتي است كه بايد مردم آن را بدانند. برخي آقايان دوست ندارند كي‌روش با تيم ‌ملي كارش را ادامه دهد و آنقدر شخصيت بازيكنان و كادرفني را با اين كارهايشان پايين مي‌آورند تا كادرفني و بازيكنان كار را رها كنند و از تيم ‌ملي بروند. » هاشم بيك‌زاده هم گفت: « ما در حال سوار شدن به هواپيما بوديم ولي ظاهرا مشكل پولي از قبل براي فدراسيون به وجود آمده بود و به همين دليل به ما گفتند فعلا نمي‌توانيد سوار هواپيما شويد. بارها گفته‌اند كه مشكلي نداريم اما مي‌بينيد كه اردوي تركيه را لغو كردند و اينجا هم اجازه پرواز به بازيكنان را ندادند. ما در فرودگاه اسير شده‌ايم. » مسعود شجاعي در مورد معطلي ملي‌‌پوشان گفت: «ديگر زشت‌تر از اين نمي‌شود. بايد كفاشيان و هر مسوول ديگري كه در اين مورد كوتاهي كرده‌‌اند از مردم و تيم ملي عذرخواهي كنند. ما نماينده 80 ميليون ايراني هستيم اما بازيچه يكسري افراد شده‌ايم و به خاطر كوتاهي يكسري افراد الان با اشخاصي در فرودگاه معطليم.»

برش

روزگار براي كي‌روش سخت شده است. ديگر خبري از امكانات گذشته نيست. فدراسيون فوتبال ايران هم مثل قبل از او حمايتي نمي‌كند. روزهاي سختي در انتظار اوست...

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون