• ۱۴۰۳ شنبه ۱۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3271 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد

سوژه روز

انتقاد شديد عضو جبهه پيروان از سخنان تقوي

يك چهره اصولگرا معتقد است: در حوزه اصولگرايي با توجه به تنوع تفكرات و پراكندگي جدي و روش‌هايي كه در طول سال‌هاي گذشته به كار گرفته شده و مورد ارزيابي جدي جامعه نيز بوده است، شكل‌گيري يك ائتلاف واحد سخت به نظر مي‌رسد. اسماعيل جليلي، عضو شوراي مركزي فراكسيون رهروان ولايت مجلس در مورد سخنان سيدرضا تقوي مبني بر اينكه هركسي در بازي وحدت اصولگرايان شركت نكند گناه كبيره كرده است، به خبرنگار نامه نيوز گفت: با اين شدت سخن گفتن پسنديده نيست، زيرا در فضاي سياسي تعاملات براساس يكسري شاخص‌هايي صورت مي‌گيرد كه در سپهر سياسي كساني كه خواستار اين ائتلاف‌ها هستند بايد قدرت اقناع منطقي را نسبت به ساير ائتلاف‌كنندگان داشته باشند و با گفتن اينكه اگر كسي ائتلاف نكند گناه كبيره كرده است هيچ گروهي به نتيجه نمي‌رسد. وي اظهاركرد: در حوزه سياسي فعاليت‌هاي مختلفي صورت مي‌گيرد و كساني كه منطقي‌ترين رفتار را در اين حوزه انجام دهند توانايي ايجاد ائتلاف را دارند و الا با فشار و تهديد نمي‌شود به ائتلاف رسيد. اين نماينده مجلس بيان كرد: اساسا ائتلاف‌ها براي اين صورت مي‌گيرد كه بتوانند سهم بيشتري را ازافكار عمومي به سمت ايده‌ها و برنامه‌هاي خود جلب كنند تا بتوانند در انتها راي حاصل از آن را كسب كنند و به تناسب اين راي، نقش آفريني در قدرت سياسي كشورداشته باشند و برنامه‌هاي خود را اجرا كنند و نهايت در قدرت بماند و قطعا هرگروهي اين تلاش را دارند كه به اين غايت برسند و سهمي در قدرت سياسي كشور داشته باشند. وي تاكيد كرد: هر گروهي به ويژه اعضاي ارشد احزاب و جبهه‌ها اگر مجموعه نظراتي را كه ارايه مي‌كنند مبتني بر مجموعه نظرات مجمع آنها باشد اين تصميم‌گيري را همه مي‌پذيرند و ازطرف هر كدام از افراد گروه بيان شود، قطعا مورد قبول اعضا واقع خواهد شد اما اگر يك فرد در يك مجموعه بخواهد فقط نظر شخصي خودش را اعمال كند قطعا به نتيجه نمي‌رسد. اين عضو شوراي مركزي فراكسيون رهروان ولايت بيان كرد: در حوزه اصولگرايي با توجه به تنوع تفكرات و پراكندگي جدي و روش‌هايي كه در طول سال‌هاي گذشته به كار گرفته شده و مورد ارزيابي جدي همه جامعه نيز بوده است، شكل‌گيري يك ائتلاف واحد سخت به نظر مي‌رسد.

 

مصباحي مقدم:

همه اضلاع اصولگرايي بر وحدت تاكيد دارند

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز گفت: شرايط امروز اصولگرايان و فضاي سياسي كشور متفاوت از انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم است و تمام ديدگاه‌هاي احزاب اصولگرا از جمله پايداري‌ها تاكيد بر وحدت و ائتلاف است. به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي‌مقدم، در نشست خبري سخنگوي جامعه روحانيت مبارز از تعيين قائم مقام دبيركل جامعه روحانيت مبارز خبر داد. سخنگوي جامعه روحانيت مبارز گفت: آقاي موحدي ابراز تمايل كردند كه در غياب ايشان جلسه جامعه روحانيت مبارز توسط آقاي تقوي اداره شود. وي ادامه داد: در جلسه شب گذشته با راي اكثريت اعضا، حجت‌الاسلام تقوي به عنوان قائم مقام دبيركل تعيين شد. اميدواريم ايشان در اين جايگاه با توجه به توانايي‌هايي كه دارند، موفق شوند. مصباحي‌مقدم در خصوص اقدامات جامعه روحانيت مبارز براي وحدت اصولگرايان نيز افزود: فعاليت‌هاي جامعه روحانيت مبارز براي دنبال كردن وحدت و ارايه ليست واحد از سوي اصولگرايان ادامه دارد و در اين راستا تاكنون جلسات متعددي با اضلاع اصولگرايي برگزار شده است. نماينده مردم تهران تصريح كرد: اخيرا جلسات مشتركي ميان جامعه روحانيت مبارز با همه اضلاع اصولگرايي برگزار شده است كه همگي در راستاي دستيابي به ليست واحد و تعيين مكانيزمي براي تعيين نامزدهاي انتخابات و داوري مورد بررسي قرار گرفته است. وي تاكيد كرد: شرايط امروز اصولگرايان و فضاي سياسي كشور متفاوت از انتخابات دوره نهم مجلس و انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم است و تمام ديدگاه‌هاي احزاب اصولگرا از جمله پايداري‌ها تاكيد بر وحدت و ائتلاف است. مصباحي‌‌مقدم همچنين با اشاره به بررسي طرح استاني شدن انتخابات در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: اگر اين طرح به تصويب مجلس و تاييد شوراي نگهبان برسد، كمك بزرگي به فعاليت جمعي احزاب است و موجب تغيير در جهت‌گيري انتخابات نمي‌شود.

 

اعلام ليست نهايي اصلاح‌طلبان بعد از تاييد صلاحيت‌ها

دبيركل حزب اسلامي كار از اعلام ليست اصلاح‌طلبان بعد از تاييد صلاحيت‌ها خبر داد. حسين كمالي در گفت‌وگو با ايلنا، ابراز اميدواري كرد اصلاح‌طلبان با اتحاد حداكثري در انتخابات مجلس آينده حضور پيدا كنند. دبيركل حزب اسلامي كار درباره جلسات وحدت اصولگرايان گفت: آنچه در وضعيت سياسي كشور مشاهده مي‌شود، اين است كه اختلاف بين اصولگرايان بسيار زياد است، اما اگر اين جلسات سياسي منجر به توسعه انساني شود، بسيار خوب است و اصلاح‌طلبان هم از اينكه اصولگرايان با برنامه مشخص وارد عرصه انتخابات شوند، حمايت و استقبال خواهند كرد. كمالي افزود: وضعيت اصلاح‌طلبان بسيار خوب است و هماهنگي‌هاي زيادي بين افراد وجود دارد و شوراي هماهنگي و شوراي راهبردي هم براي اينكه اين افراد را به هم نزديك كنند، تلاش‌هاي خود را انجام مي‌دهند. دبيركل حزب اسلامي كار تصريح كرد:  براي معرفي كانديداها در حوزه‌هاي انتخابيه زمان زيادي باقي مانده و فعلا مايل نيستيم وارد اين مسائل شويم، البته برخي هم هستند در حوزه انتخاباتي خود برنامه‌هاي‌شان را پيگيري مي‌كنند، اما بعد از اينكه مشخص شد چه افرادي از فيلتر شوراي نگهبان عبور مي‌كنند، اصلاح‌طلبان تصميم نهايي خود را خواهند گرفت. كمالي تصريح كرد راهبردها و سياست‌هاي همه افرادي كه در مجموعه اصلاح‌طلبان فعاليت مي‌كنند، با هم همپوشاني دارد و اميدواريم در مصداق‌ها به تفاهم برسيم.

 

سعيد‌لو : يكتا ممكن است كار انتخاباتي هم انجام دهد

معاون اجرايي دولت دهم گفت: يكتا ممكن است كار انتخاباتي هم انجام دهد و اين مشكلي ندارد. علي سعيدلو، معاون اجرايي دولت دهم در گفت‌وگو با تسنيم، با اشاره به برنامه‌هاي انتخاباتي جبهه ياران كارآمدي و تحول ايران اسلامي (يكتا) اظهار داشت: دوستان خودشان در مصاحبه‌ها اعلام كردند و گفته‌اند يكتا ممكن است كار انتخاباتي هم انجام دهد و اين مشكلي ندارد. وي تاكيد كرد: بايد تلاش كرد نيروهاي خوب و مومن و انسان‌هاي سالم وارد مجلس شوند تا به كشور كمك شود.

 

۱۵ مرداد؛ برگزاري مجمع عمومي خانه احزاب پس از اصلاح اساسنامه

عضو هيات‌رييسه مجمع خانه احزاب از برگزاري مجمع عمومي خانه احزاب پس از اصلاح اساسنامه در ۱۵ مرداد خبر داد. قدرت‌علي حشمتيان در گفت‌وگو با تسنيم، اظهار كرد: نخستين جلسه هيات‌رييسه مجمع خانه احزاب بعد از اصلاح اساسنامه، 25 خرداد در دفتر آقاي كواكبيان با حضور مصطفي كواكبيان، قدرت‌علي حشمتيان، نمازي و نقيبي تشكيل و تصميماتي گرفته شد. وي ادامه داد: قرار شد نامه‌اي از طرف هيات‌رييسه براي تمامي احزاب عضو خانه احزاب نوشته و از آنها خواسته شود كه گرايش خود را اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل تا تاريخ 31 تير 1394 اعلام كنند. عضو هيات‌رييسه مجمع خانه احزاب افزود: همچنين قرار شد از تاريخ اول مرداد 1394 نامه ديگري به تمامي احزاب فرستاده و از همه آنها دعوت شود كه براي جلسه مجمع عمومي در ‌پنجشنبه 15 مرداد‌ 1394 در سالن 600 نفري وزارت كشور حضور داشته باشند و همچنين قرار شد فقط دبيران كل يا نمايندگان تام‌الاختيار آنها در مجمع حضور يابند و از آوردن همراه خودداري شود. حشمتيان گفت: با توجه به اينكه به صورت فراكسيوني قرار است اعضاي شوراي مركزي 21نفره انتخاب شوند، لذا در نخستين فرصت در ايام ماه مبارك رمضان احزاب مستقل گرد هم مي‌آيند تا در خصوص فراكسيون مستقلين اعم از ساير احزاب و هر حزب و تشكلي كه عضو اصولگرايان يا اصلاح‌طلبان نيستند در يك جا جمع و براي انتخاب 7 نفر شوراي مركزي مستقلين برنامه‌ريزي كنند. وي يادآور شد: با توجه به اينكه در اصلاح اساسنامه 21 خرداد 94 مقرر شد از هر فراكسيون 7 نفر و براي 3 سال انتخاب شوند و هر سال يكي از اصولگرايان يا اصلاح‌طلبان يا مستقلين به ترتيب نوبت رياست خانه احزاب را عهده‌دار شوند، از همه احزاب مستقل تقاضا كرديم كه به اين مورد با درايت خاص بنگرند تا ان‌شاءالله مستقلين در شوراي مركزي خانه احزاب و در كشور به جايگاه واقعي خود برسند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون