• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5148 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۳ بهمن

خبرخوان

قيمت كاميون ميلياردي شد و كرايه‌ها بالا رفت
محمدحسن ديده‌‌ور، عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران گفت: كاميوني كه قبلا ۱۰۰ تا ۲۰۰ ميليون تومان بوده، الان قيمتش ميلياردي شده است، رانندگان كاميون اين موضوع را روي افزايش كرايه لحاظ كرده‌اند. يك كانتينر را از بندر عباس با كرايه سه ميليون و ۵۰۰ هزار تومان مي‌آورديم، ديروز حاضر بوديم ۲۷ ميليون تومان بدهيم ولي هيچ تريلي حاضر نبود بار را به تهران بياورد!


بانك‌ها منابع وام ازدواج  ۱۲۰ ميليون توماني را ندارند
غلامرضا مرحبا، سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس اظهار داشت: در حال حاضر اميد به بهبود درآمدهاي دولت شكل گرفته و اميدواريم در سال آينده درآمدهاي دولت افزايش يابد. نسبت به دوره‌اي كه فروش نفت كشورمان به چيزي حدود صفر رسيده بود الان وضعيت بسيار فوق‌العاده‌اي در درآمدهاي نفتي داريم و اين درآمدها را مي‌توانيم به كشور برگردانيم. وي با تاكيد بر اينكه بانك‌ها منابع مورد نياز براي پرداخت وام ازدواج تا سقف 120 ميليون تومان را ندارند و اين منابع بايد ايجاد شود، ادامه داد: اگر بانك‌ها براي پرداخت وام ازدواج دست به خلق پول بزنند، پرداخت اين وام‌ها تورم‌زا خواهد بود بنابراين بايد در ابتدا منابع پايدار براي وام‌هاي ازدواج در نظر گرفته شود.


چند نفر و با چه هزينه‌اي يارانه ۱۰۰ هزار توماني گرفتند؟
دولت در يارانه اضافه‌اي كه اخيرا پرداخت كرد، براي ۳۲ ميليون نفر مبلغ ۱۰۰ هزار تومان واريز كرده است. با دستور رييس‌جمهور و براي حمايت از اقشار آسيب‌پذير، سازمان هدفمندي يارانه‌ها (۲۱ بهمن) نسبت به واريز رقم ۱۰۰ هزار توماني براي برخي گروه‌هاي هدف اقدام كرد، اين پرداخت جداي از يارانه‌هاي نقدي ۴۵ هزار و ۵۰۰ توماني نقدي و يارانه معيشتي و به مناسبت ۲۲ بهمن‌ماه انجام شد. طبق اعلام اوليه، اين يارانه براي چهار دهك و به همراه افراد تحت پوشش و مستمري‌بگيران سازمان‌هاي حمايتي نظير كميته امداد امام خميني(ره) و بهزيستي واريز شده است.


قانون ماليات برارزش افزوده مشمول پروازهاي خارجي نمي‌شود
سازمان هواپيمايي كشوري در اطلاعيه‌اي در خصوص اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده در صنعت حمل و نقل هوايي تاكيد كرد: براساس مفاد ماده دو قانون ماليات بر ارزش افزوده، عرضه كالاها و ارايه خدمات در ايران و واردات و صادرات آنها از لحاظ ماليات و عوارض، مشمول مقررات قانون مزبور است. لذا مادامي كه شركت‌هاي حمل‌ونقل هوايي ترتيبات حمل‌ونقل هوايي مسافر و بار را فراهم كنند، مكلفند ماليات و عوارض ارايه خدمات حمل‌ونقل هوايي در ايران را از مسافر يا خريدار خدمت حمل، حسب مورد، مطالبه و وصول ‏كنند. سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرد: با توجه به اينكه قانون ماليات بر ارزش افزوده مختص عرضه كالا و خدمات در ايران است، لذا مشمول پروازهاي خارجي نمي‌شود.


سيگنال بانك مركزي به بازار ارز

بانك مركزي اعلام كرد: در ۵ ماه گذشته فعاليت دولت سيزدهم تامين ارز در كشور به‌شدت افزايش يافته است. همچنين حجم تجارت خارجي كشور به بيش از ۸۰ ميليارد دلار رسيده كه ۳۸.۷ ميليارد دلار آن صادرات و ۴۱.۵ ميليارد دلار واردات است. بر اين اساس، حجم تجارت خارجي كشور در ۱۰ ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل بيش از ۳۶ درصد افزايش يافته است و بانك مركزي از ظرفيت صادرات نفتي و غيرنفتي براي تامين حداكثري نيازهاي ارزي كشور استفاده مي‌كند. وضع عرضه ارز در بازار اسكناس و حواله هم در شرايط مناسب قرار گرفته و تبادلات بانكي با كشورهاي همكار نيز رو به افزايش است.

 

هيچ‌گاه مخالف رسانه‌اي شدن طرح «صيانت» نبوده‌ام

 عيسي زارع‌پور، وزير ارتباطات در حساب كاربري خود در اينستاگرام نوشت: هيچ‌گاه مخالف رسانه‌اي شدن طرح موسوم به «صيانت» نبوده‌ام اما به چگونگي آن انتقاد داشته و دارم. آنچه اين روزها تحت عنوان «نظر وزير ارتباطات درباره نادرست بودن رسانه‌اي شدن طرح حمايت از حقوق كاربران» در برخي رسانه‌ها منتشر شده، برداشتي غيردقيق و ناصحيح از سخنان بنده است. نسخه اوليه «طرح حمايت از حقوق كاربران و خدمات پايه» زماني رسانه‌اي شد كه داراي مشكلات، كاستي‌ها و نقايص زيادي بود و خاطر عموم كاربران، فعالان زيست‌بوم فضاي مجازي و صاحبان كسب‌و‌كارهاي اينترنتي را مكدر كرده بود. وزارت ارتباطات در جلسات متعددي نظرات كارشناسي نمايندگان كسب‌و‌كارها، فعالان فضاي مجازي و دستگاه‌هاي مرتبط با اين حوزه را اخذ و جمع‌بندي كرد و با معرفي نماينده‌اي به كميسيون ويژه بررسي اين طرح در مجلس شوراي اسلامي، تلاش كرد تا نقايص و كاستي‌هاي اين طرح برطرف شود. اين روند هنوز هم ادامه دارد و طرح مذكور هنوز نهايي نشده است. وقتي طرحي در مرحله اوليه بررسي كارشناسي است و تلاش همه‌جانبه براي ترميم و اصلاح آن جريان دارد، اطلاع‌رساني زودهنگام و گاه ناقص يا متناقض درباره مفاد آن موجب بي‌اعتمادي افكار عمومي مي‌شود و بر روند تلاش‌هاي اصلاحي اثر منفي مي‌گذارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون