• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3273 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد

رييس اتحاديه كشوري قنادان در گفت‌وگو با «اعتماد» خبر داد

گردش مالي 73 ميليارد توماني فروش زولبيا و باميه در تهران


گروه اقتصادي| قنادي‌هاي تهران در ماه رمضان روزانه 260 تن زولبيا، باميه و گوش‌فيل توليد مي‌كنند. علي بهره‌مند، رييس اتحاديه كشوري قنادان در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» اين رقم را اعلام كرد. به اين ترتيب با احتساب متوسط قيمت 9350 توماني براي هر كيلو زولبيا و باميه در تهران، ميزان فروش روزانه زولبيا و باميه به دو ميليارد و 431 ميليون تومان مي‌رسد. گردش مالي فروش اين شيريني مخصوص ماه مبارك رمضان، در 30 روزه به 72 ميليارد و 930 ميليون تومان
 بالغ مي‌شود.  توجه به اين نكته ضروري است كه بسياري از واحدهاي قنادي زولبيا و باميه خود را گران‌تر از نرخ مصوب عرضه مي‌كنند. مبلغ برآورد شده كف گردش مالي فروش اين شيريني خاص در ماه مبارك رمضان است.

1300 قنادي در تهران
رييس اتحاديه قنادان استان تهران همچنين با اشاره به وجود بيش از 1300 واحد قنادي در تهران، توليد متوسط زولبيا و باميه در ماه رمضان را به طور متوسط 200 كيلوگرم در روز، در هر واحد قنادي اعلام كرد و گفت: در ماه رمضان با توجه به كاهش تقاضا براي خريد انواع شيريني، قنادان مختلف به فروش زولبيا و باميه و گوش‌فيل روي مي‌آورند. علي بهره مند، تعداد واحدهاي قنادي پروانه‌دار را 1070 واحد اعلام كرد و گفت: 250 واحد بدون پروانه هم در حال فعاليت هستند كه با هماهنگي‌هاي انجام شده اين واحدها در حال كسب پروانه هستند. به گفته وي در واحدهاي قنادي موجود بين يك نفر تا 40 نفر بسته به كوچك يا بزرگ بودن واحد قنادي مشغول به كار هستند كه بر اين اساس به طور متوسط در هر واحد قنادي هفت نفر شاغلند.

افزايش 25 درصدي هزينه توليد قنادي‌ها در سال جاري
رييس اتحاديه قنادان با اشاره به بالار فتن نرخ تورم و ركود اقتصادي حاكم بر بخش‌هاي مختلف اقتصادي كشور به پايين آمدن قدرت خريد مردم و در نتيجه كاهش فروش واحدهاي قنادي اشاره كرد و گفت: ميزان فروش قنادي‌ها در سال‌هاي اخير كاهش پيدا كرده است. بهره‌مند افزايش هزينه واحدهاي قنادي در سال جاري را به طور متوسط 25 درصد اعلام كرد و گفت: افزايش هزينه‌هاي سال جاري در قيمت امسال انواع شيريني‌جات تاثيري نداشته و ما امسال شيريني را گران نكرديم. او با اشاره به گرم شدن هوا و تاثير آن بر فروش شيريني گفت: ميزان فروش شيريني در فصل گرما كمتر از فصل سرما است و به طور طبيعي در حال حاضر كه وارد فصل تابستان مي‌شويم فروش شيريني كم مي‌شود.

قنادي‌ها 15 درصد سود مي‌گيرند
بهره مند رقم دقيقي براي بيان متوسط فروش روزانه يا ماهانه هر قنادي ارايه نكرد ولي متوسط سود دريافتي توسط قنادي‌ها را 15 درصد اعلام كرد و گفت: يك قنادي كوچك در تهران وجود دارد كه روزانه 100 هزار تومان فروش دارد و در مقابل يك قنادي بزرگ كه بيش از 10 ميليون تومان در روز مي‌فروشد هم داريم، ولي تاكنون رقم دقيقي درباره ميزان فروش متوسط قنادي‌ها محاسبه نكرديم. رييس اتحاديه قنادان با اشاره به افزايش قيمت 15 درصدي انواع شيريني‌جات در اواخر بهمن سال 93 (28/11/93) گفت: قنادي‌ها در سال 94 افزايش قيمتي نداشته‌اند و فقط قيمت بر اساس مصوبه كميسيون تنظيم بازار و مطابق بخشنامه معاون اول رييس‌جمهوري، امسال قيمت زولبيا باميه را 13 درصد نسبت به
سال گذشته افزايش داديم.

افزايش 13 درصدي قيمت زولبيا و باميه در سال 94
سال گذشته هر كيلو گرم زولبيا و باميه درجه يك 8500 تومان و درجه دو 8100 تومان بود. رييس اتحاديه قنادان در توضيح زولبيا و باميه درجه يك و دو گفت: مواد اوليه مورد استفاده در هر دو نوع درجه يك و دو يكي است؛ زولبيا و باميه درجه يك توسط قنادي توليد و فروخته مي‌شود ولي زولبيا و باميه درجه دو در يك واحد قنادي توليد مي‌شود ولي در واحدي ديگر به فروش مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون