• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3275 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲ تير

ابتلاي بيش از 4 درصد كودكان خياباني تهران به ايدز


ايلنا|  رييس مركز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي كشور از ابتلاي بيش از 4درصد كودكان خياباني تهران به ايدز براساس مطالعه انجام شده در شهر تهران خبر داد.
مجيد رضازاده گفت: براساس نتايجي كه در ارزيابي‌ها به دست آمده؛ كودكان خياباني به‌شدت در معرض خطر ابتلا به ايدز قرار دارند. به همين دليل سازمان بهزيستي بر پيشگيري از ايدز در ميان كودكان خياباني متمركز شده و اقدام به تدوين الگوي پيشگيري از ايدز در ميان كودكان خياباني كرده كه در اين برنامه كودكان مبتلا را شناسايي كرده و آزمايش‌هاي ضروري را انجام مي‌دهيم و همچنين انجام غربالگري در خصوص ابتلا به ايدز كودكان خياباني و توزيع اقلام بهداشتي براي پيشگيري از ايدز نيز از ديگر موضوعات مورد نظر در اين طرح است كه طي سال جاري به‌طور قطع در تهران انجام شده و در صورت امكان، اجراي آن را به استان‌هاي فارس و خراسان رضوي گسترش خواهيم داد. اما بايد ارزيابي‌هاي لازم در ساير استان‌ها انجام شده و مشخص شود در كدام استان‌ها شيوع ابتلا به ايدز يا احتمال ابتلا به ايدز در ميان كودكان خياباني  بيشتر  است.
رضازاده درباره علل افزايش خطر ابتلا به ايدز در ميان كودكان خياباني توضيح داد: مصرف مواد اعتيادآور و رفتارهاي جنسي ناايمن دو عاملي هستند كه زمينه ابتلا به ايدز را افزايش مي‌دهند. كودكان خياباني براساس ارزيابي‌ها و نيز به اين دليل كه در خيابان‌ها كمتر تحت محافظت قرار دارند، در معرض اين عوامل هستند؛ يعني گرايش به مواد در ميان آنان بيش از ساير كودكان است. همچنين اين كودكان بعضا تحت سوءاستفاده‌ و خشونت جنسي بوده و در نتيجه در معرض رفتارهاي جنسي  ناايمن هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون