• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5433 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۴ اسفند

عجيب‌ترين قاتلاني كه همچنان مورد مطالعه روانشناسان و كارآگاهان جنايي هستند

جانيان زنجيره‌اي

گروه حادثه|«اعتماد» براساس روايت‌هاي واقعي از قاتلان معروف جهان گزارشي را تنظيم كرده است.   (خواندن اين گزارش براي برخي از خوانندگان ممكن است آزاردهنده باشد). 
جان وين گسي 
او در سال ۱۹۶۸ به خاطر آزار و اذيت جنسي دو نوجوان دستگير و به ۱۰ سال زندان محكوم شد. گسي به خاطر رفتار مثبت و خوبش در زندان بعد از ۱۸ ماه آزاد شد ‌و به جامعه بازگشت. ۶ سال بعد از آزاد شدن از زندان او ۳۳ مرد را به قتل رساند. گسي بعد از آنكه مسافران پياده را سوار مي‌كرد آنها را به خانه‌اش مي‌برد. قربانيان را ابتدا شكنجه و سپس مورد آزار و اذيت جنسي قرار مي‌داد. بعد هم آنها را به قتل مي‌رساند. او در سال ۱۹۹۴ اعدام شد. 
جفري دمر 
او طي 13 سال ۱۷ مرد و پسر جوان را اسير كرد. آزار و اذيت جنسي، قطع عضو و انسان‌خواري از جنايت‌هايي بود كه او در 13 سال انجام داد. با وجود اينكه تعدادي از قربانيان او از دستش فرار كرده بودند ولي او هيچ‌وقت گير نيفتاده بود تا اينكه يكي از قربانيانش از دست او فرار مي‌كند و در راه يك ماشين پليس را مي‌بيند و ماجرا را براي پليس عنوان مي‌كند. پليس با مراجعه به خانه او، جفري دمر را دستگير و در خانه او فردي را پيدا مي‌كند كه هنوز زنده بود ولي فرد زنده روي سرش سوراخ‌هايي وجود داشت كه با دريل انجام شده بود. جفري دمر در سال ۱۹۹۴ به دست يكي از هم‌سلولي‌هايش در زندان به قتل رسيد. 
تد باندي 
او مردي خوش‌تيپ و بسيار جذاب بود. تد باندي در بين سال‌هاي ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۸ بيش از ۳۰ زن و دختر را به قتل رساند. البته بازجويان معتقد بودند كه ۴۰ پرونده گمشده زنان ديگر هم كار او بوده ولي او فقط به همان ۳۰ نفر اعتراف كرد. تدباندي خودش را به عنوان يك نويسنده جا مي‌زد و در بعضي موارد او به خانه زنان تنها نفوذ مي‌كرد و بعد از شكنجه و آزار و اذيت جنسي آنها را به قتل مي‌رساند و اعضاي بدن مقتولان را به خانه خود مي‌برد. درنهايت پليس او را در سال ۱۹۷۹ دستگير مي‌كند. تدباندي در سال ۱۹۸۹ اعدام مي‌شود. 
گري ريجوي 
قاتلي كه بين سال‌هاي ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ ميلادي ۷۱ زن را خفه كرد. او به دليل همكاري با پليس از مجازات مرگ نجات پيدا كرد و در پيدا كردن محل جسد هر ۷۱ زني كه به قتل رسانده بود با پليس همكاري كرد. ‌گري ريجوي قربانيان خود را از ميان فاحشه‌ها انتخاب و آنها را خفه مي‌كرد و سپس جسدشان را مورد آزار و اذيت جنسي قرار مي‌داد. در آزمايش‌ها مشخص شد IQ او ۸۲ بود، ولي با اين حال به راحتي توانسته بود سال‌ها از دست پليس فرار كند. او همچنان زنده است و دوران حبس را مي‌گذراند.  گفته شده است‌ گري ريجوي در خانواده‌‌اي پر از مشكل به دنيا آمده و پدرش راننده اتوبوس بوده است و اغلب از حضور كارگران جنسي ناراحت بوده و شكايت مي‌كرده است. ريجوي تا ۱۳ سالگي از اختلال شب ادراري رنج مي‌برد و مادرش هر دفعه او را پس از شب ادراري شست‌وشو مي‌كرد. 
اد گين 
ادوارد تئودور گين قاتل زنجيره‌اي در امريكا بود. گرچه فقط ارتكاب دو جنايت توسط او ثابت شد اما او در تاريخ امريكا به خاطر كارهاي عجيب و غريب با مرده‌ها مايه آبروريزي شد (مانند كندن پوست قربانيانش، نبش قبر كردن، ساخت دكوراسيون خانه‌اش با قسمت‌هايي از بدن اجساد و ساختن لباس و اثاث خانه از پوست اجساد) ... همچنين مدركي دال بر اينكه با اجساد رابطه جنسي داشته موجود است. جدا از مرگ مشكوك برادرش ۶ نفر از شهر ويسكانسين بين سال‌هاي ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۷ مفقودالاثر شدند... پليس به اينكه گين در ناپديدشدن منشي يك مغازه نقش داشته باشد به او مشكوك شد. در ۱۶ نوامبر سال ۱۹۵۷ اولين جنايت هولناكش رو شد و پليس جسد منشي مغازه را كشف كرد و جسد سرش از تنش جدا شده بود. جسد بدون سر مقتول واژگون به‌وسيله طناب بر مچ دستانش و ميله عريضي كه پاهايش به آن وصل شده بود در آنجا يافت شد. از همه وحشتناك‌تر خالي بودن جوارح بدن از شانه تا شكم بود كه مانند بز كوهي سلاخي شده بود. به او از فاصله نزديك با يك تفنگ كاليبر ۲۲ شليك شده بود و اعضاي بدنش هم بعد از مرگ قطع شده بود. پليس در جست‌وجوي بيشتر از خانه او جمجمه انسان در دو گوشه تخت، پوست انسان كه با آن آباژور تزيين و به عنوان رو مبلي استفاده مي‌شد، كاسه سر انسان كه ظاهرا به عنوان كاسه سوپ استفاده مي‌شد، قلب يك انسان (بين اينكه قلب در كجا پيدا شده‌ اختلاف است. در همه گزارش‌هاي شاهدان ادعا بر اين است كه قلب در يك ماهي‌تابه روي اجاق گاز پيدا شده، در حالي كه تعدادي از عكاسان محل جنايت ادعا مي‌كنند كه قلب در يك كيف كاغذي بوده است)، سر ماري هوگان صاحب يك ميخانه محلي، در يك كيفي كاغذي، يك سقف كامل و نوراني از لب‌هاي انسان، جوراب ساقه كوتاه كه از غضروف انسان و مفتضح‌ترين ساخته‌هاي او ماسك‌هايي از جمجمه بود (ماسكي كه از سر انسان ساخته مي‌شود. بدين گونه كه اول داخل كاسه سر را خالي مي‌كرده بعد چشم‌ها را درمي‌آورده و لب‌ها را نگه مي‌داشته و كله را مي‌جوشانده كه فرم گردش حفظ شود. استفاده از اين روش سابقه تاريخي دارد) را كشف كرد.  گين در ۲۶ ژوئن ۱۹۸۴ به دليل مشكل تنفسي و قلبي حاصل از سرطان در سن ۷۷ سالگي در بيمارستان رواني مندوتا درگذشت. مكان قبر او طي سال‌ها به ‌دفعات ويران شد. مردم سنگ قبرهاي او را به عنوان يادبود برمي‌داشتند تا جايي كه در سال ۲۰۰۰ بيشتر سنگ قبرها دزديده شده بود. در ژوئن ۲۰۰۱ سنگ قبر ترميم شد و هم‌اكنون در موزه واتوما ويسكانسين ديده مي‌شود.
الين وورنوس 
يكي از معدود زناني است كه در ليست قاتلان زنجيره‌اي در سن ۱۵ سالگي بچه‌دار مي‌شود. دولت بچه را به خاطر نداشتن صلاحيت به خانواده ديگري مي‌دهد. برادرش با الين رابطه جنسي داشته و الين به دليل دزدي‌هاي جزيي به زندان مي‌افتد. او بعد از خروج از زندان به فاحشگي روي مي‌آورد و در اين بين دست به قتل مشتري‌هاي خود مي‌زند. او بين سال‌هاي ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۰ هفت نفر را به قتل مي‌رساند. الين در نهايت در سال ۱۹۹۱ دستگير و سپس در سال ۲۰۰۲ اعدام مي‌شود. 
ريچارد ترنتون چيس 
او خون قربانيان خود را مي‌خورد. ريچارد طي يك ماه در سال ۱۹۷۷ شش نفر را به قتل رساند. او قبل از اين قتل‌ها در بيمارستان رواني در حال درمان بود. ريچارد علاقه عجيبي به خوردن گوشت خام حيوانات داشت و با كشتن آنها و تركيبات‌شان با نوشيدني‌هايي مثل كوكاكولا آنها را مي‌خورد. بعد از گذراندن دوران درمان و با بيرون آمدن از تيمارستان شروع به كشتن مي‌كند. او بعد از كشتن قربانيانش آنها را مورد آزار و اذيت جنسي قرار مي‌داد و با خونشان حمام مي‌كرد.  او همچنين اعضاي داخلي بدن آنها را مي‌خورده است. ريچارد بعد از كشتن يك خانواده توسط پليس دستگير و به اعدام محكوم مي‌شود. درنهايت او در سال ۱۹۸۰ با خوردن قرص در سلولش خودكشي مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون