• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5446 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۲ اسفند

قاسم‌پور و عنوان برترين كشتي‌گير سال ايران

كامران بسان تير بر چله كمان

وحيد جعفري

فدراسيون كشتي طي يك نظرسنجي براي انتخاب برترين كشتي‌گير سال ايران، نام هشت كشتي‌گير را كه در سال گذشته صاحب عنوان شده‌اند در نظرسنجي مردمي قرار داد و در نهايت علاقه‌مندان به ورزش ملي ايران از ميان كامران قاسم‌پور، نماينده تيم ملي كشتي آزاد بزرگسالان، امين ميرزازاده، نماينده تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان، رحمان عموزاد، نماينده تيم ملي كشتي آزاد بزرگسالان، ايمان محمدي، نماينده تيم ملي كشتي فرنگي جوانان و اميد، امير‌علي آذر پيرا، نماينده تيم ملي كشتي آزاد اميد، اميررضا معصومي، نماينده تيم ملي كشتي آزاد جوانان، علي احمدي وفا، نماينده تيم ملي كشتي فرنگي نوجوانان و ابراهيم الهي، نماينده تيم ملي كشتي آزاد نوجوانان، درنهايت قاسم‌پور را به عنوان برترين كشتي‌گير سال ايران انتخاب كردند اما چرا كامران؟
    
ياد دارم سال ۲۰۱۸، ۴۰ سرباز، در قالب تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي، راهي رقابت‌هاي بزرگسالان جهان در بوداپست و اميدهاي جهان در بخارست شدند و تنها يك سلحشور با طلا به خانه بازگشت، در واقع لشكر رفت و نفر برگشت و آن يك دلاور كسي نبود جز «كامران قاسم‌پور».
چه روزهاي نحسي بود، حسن يزداني صبح روز نخست رقابت‌هاي جهاني ۲۰۱۸ بوداپست در كمال ناباوري و بهت تمام، مغلوب مرد جادويي امريكايي‌ها شد و همين انگار، همه‌چيز و همه كس را طلسم كرد تا هر آزاد و فرنگي‌كاري كه بعد از شكست شيرشاه به ديويد تيلور، راهي ميدان شد، نتواند پرچم پدران ما را به اهتزاز درآورد. 
بغض گلو مي‌خراشيد، با اين حال صدايي از كسي بلند نمي‌شد.
مگر مي‌شود ۴۰ سرباز كاربلد به صيد طلا بروند و دست‌ها از رسيدن به نشان زرين كوتاه بماند؟! حتي تاريخ هم به ياد نداشت اين‌گونه مسخ شدن كشتي ايران را، تا اينكه «كامران» همچون گستردگي معناي نامش، خجسته و مبارك؛ مسلط و‌ چيره يكي پس از ديگري پشت رقبا را به خاك ماليد و در ديدار فينال «آرتور نايفونوف» روس را شكست داد تا تنها سرباز پارسي نام گيرد كه از بين چهل تن در آوردگاه جهاني بزرگسالان و اميدهاي جهان، نشان پرافتخار زرين را به سينه مي‌زند. آري، كامران از ديروزها، اين‌گونه صياد طلاها بود و ديدم كه امسال نيز در آوردگاه جهاني بلگراد، در ميان تمام بغض‌ها و تلخي‌هاي اين روزها، چگونه آرش شد، بسان تير بر چله كمان نشست و به سمت هدف رفت و به پاهاي «جي‌دن كاكس» امريكايي‌ها رسيد و يك‌بار ديگر طلسم‌شكني كرد و به طلا بوسه زد. آري او‌، كامران پسر ايران است و عنوان برترين كشتي‌گير سال حق مسلم اين آزادكار نترس جويباري. اما با تمام اين تفاسير مي‌شد نام افراد ديگر نيز دست‌كم در اين نظرسنجي باشد، افرادي كه در سال ۱۴۰۱ طلسم‌شكني كرده و موفق به شكست نام‌هاي بزرگي شدند؛ كشتي‌گيراني كه در نوشته‌هاي بعدي به آنها و عملكردشان در سالي كه رو به پايان است خواهيم پرداخت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون