• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5447 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۳ اسفند

نتايج انتخابات در چند اتاق بازرگاني تاثيرگذار بررسي شد

تركيب برندگان انتخابات اتاق‌ها در استان‌ها

گروه اقتصادي|در 5 اتاق بازرگاني بزرگ كشور چه طيف‌هايی پيروز شدند؟ طبق نتايج اوليه اتاق بازرگاني ايران، در تهران طيف ائتلاف براي فردا پيروز انتخابات شد. بدين‌ترتيب اين ائتلاف براي سومين دوره پياپي، توانست تمام كرسي‌هاي انتخاباتي را در اتاق تهران كسب كند. در مقابل در اين اتاق كل اعضای طيف اتاق شفاف از دور دهم حذف شد. حتي در اين اتاق چهره‌هايي چون يحيي آل‌اسحاق و محمدرضا بهزاديان راي نياوردند. 
 طبق بررسي‌هاي اعتماد در اتاق كرمان هم تمام اعضای طيف پيشگامان توسعه پيروز ميدان شدند. اين طيف اگرچه به لحاظ فكري به طيف ائتلاف براي فردا نزديك است؛ اما به گفته يكي از اعضای آن به لحاظ تشكيلاتي هيچ ارتباطي با اين طيف ندارند. اين عضو كه نخواست نامش فاش شود به «اعتماد» گفت: پيشگامان توسعه جمعي از فعالان باسابقه‌دار كرمان هستند كه به صورت مستقل از طيف‌هاي ديگر وارد مبارزات انتخاباتي شدند. 

اتاق كرمان
البته در اين استان صرفا يك طيف وجود داشت و در كنار اعضای اين طيف جمعي از فعالان اقتصادي به صورت مستقل وارد مبارزات انتخاباتي شدند. اما در نهايت تمام اعضای طيف پيشگامان همچون دوره قبل اتاق كرمان را به دست گرفتند. نگاهي به آمار نشان مي‌دهد، در اين استان تعداد آراي باطله غيرماخوذه و تعداد آراي سفيد صفر است. برهمين اساس تعداد آراي داخل صندوق 323 با تعداد آراي صحيح 323 يكسان بود. در اين دور در اين اتاق حامد بدرآبادي با 185 راي در گروه بازرگاني، محمدعلي محمد ميرزاييان با 193 راي در گروه صنعت بيشترين راي را كسب كردند. در گروه‌هاي معدن و كشاورزي نيز به ترتيب سيدمهدي طبيب‌زاده با 187 راي و مظفر محمدي با 175 راي در صدر رقابت‌ها قرار گرفتند. 

اتاق مشهد
داده‌هاي موجود نشان مي‌دهد، اتاق مشهد يك اتاق يك‌دست نيست و همچون دوره قبل گروه‌هاي مختلف كرسي‌های اين اتاق را به دست گرفتند. در اين گروه دوستداران غلامحسين شافعي رييس دور نهم اتاق مشهد و اتاق ايران نيز هستند؛ همان‌طور كه مخالفان او نيز توانستند راي قابل توجهي را به دست بياورند. تعداد آراي داخل صندوق در مشهد نيز 690 برگ بود. در اين اتاق نيز همچون برخي از اتاق‌ها بدون راي سفيد و راي باطله بود. برهمين اساس تعداد آراي صحيح اعلام شده 690 بود. طبق آمار موجود حسين محمديان با 280 راي در گروه بازرگاني و محمدعلي چمنيان با 256 راي در گروه صنعت پيروز اين ميدان بودند. در گروه‌هاي كشاورزي و معدن نيز به ترتيب فرهاد صفار سحرخير با 259 راي و محمدرضا توكلي‌زاده با 279 راي بيشترين آرا را كسب كردند. 

اتاق كرج
در اين بين گفته مي‌شود، در اتاق كرج هم نزديكان ابراهيم جميلي پيروز ميدان انتخابات شدند. در دور نهم هم همين گروه اتاق كرج را در دست داشتند. در اين اتاق پرهام رضايي با 129 راي بيشترين آرای گروه بازرگاني و محسن اميني با 120 راي بيشترين راي گروه صنعت را كسب كرد. درگروه‌هاي معدن و كشاورزي هم به ترتيب شاهين ظهوري با 105 راي و محمد اورنگ با 111 رای توانستند بيشترين آرای اين گروه‌ها را كسب كنند. 


اتاق خرم‌آباد
در اتاق خرم‌آباد تيم همفكران حسين سلاح‌ورزي پيروز ميدان انتخابات شدند. اين طيف دوره قبل نيز توانسته بودند بيشتر آرا را كسب كنند. براساس اين داده‌ها در گروه بازرگاني مونا جهانگير با 44 راي و حسين سلاح‌ورزي در گروه معدن با 44 راي بيشترين راي را در اين دو گروه كسب كردند. اما درگروه صنعت ابراهيم اسفندياري با 39 راي و در گروه كشاورزي احسان دارايي با 44 راي بيشترين راي را به دست آوردند. شايد يكي از جنجالي‌ترين مبارزات انتخاباتي در خرم‌آباد بود. البته شب پيش از برگزاري انتخابات سازمان صمت استان‌ها اعلام كرده بود، تعداد كانديداهاي اين اتاق ۱۵ نفر است، در حالي كه بايد دست‌كم ۱۵+۱ نفر باشد، بنابراين انتخابات برگزار نخواهد شد، اما صبح همان روز انتخابات اعلام شد كه تعداد كانديداهاي اين اتاق به ۲۲ نفر رسيده و بر همين مبنا انتخابات در اين شهر نيز برگزار خواهد شد. هنوز چند ساعتي از روز نگذشته بود كه خبر رسيد عده‌اي خودسر به محل برگزاري انتخابات اتاق بازرگاني خرم‌آباد حمله كردند و با بيرون كردن ماموران نظارت، اين انتخابات را مختل كردند. اختلال در انتخابات اين اتاق تا بعدازظهر ادامه يافت. حتي گفته مي‌شد، انتخابات اتاق خرم‌آباد ديگر در بيستم برگزار نخواهد شد، اما حدود ساعت 16 اعلام شد، با دخالت‌هاي استاندار انتخابات اين اتاق نيز آغاز شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون