• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5458 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۱ فروردين

درخشش فرنگي‌كاران ايران در آسيا

چهار طلا و يك نقره در 5 وزن نخست

سي و سومين دوره رقابت‌هاي كشتي فرنگي بزرگسالان قهرماني آسيا، از صبح ديروز (يكشنبه) و با برگزاري مسابقات پنج وزن نخست، در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد. نمايندگان ايران در يك نمايش عالي همگي راهي فينال شدند و در نهايت در پايان روز نخست صاحب 4 مدال طلا و يك نقره شدند. براي ايران پويا دادمرز، ايمان محمدي، ناصر عليزاده و امين ميرزازاده به نشان زرين طلا رسيدند و كاوياني‌نژاد به نشان نقره رسيد. 
در وزن 55 كيلوگرم پويا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله يك‌چهارم نهايي با نتيجه 8 بر صفر تايگاه اونيشي از ژاپن را مغلوب كرد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. وي در اين مرحله با نتيجه 8 بر 1 از سد اختيار بوتيروف از ازبكستان گذشت و به ديدار فينال راه يافت. دادمرز در اين ديدار با نتيجه 3 بر 1 از سد روپين از هند گذشت و به مدال طلا دست يافت.
در وزن 63 كيلوگرم ايمان محمدي پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله يك‌چهارم نهايي با نتيجه 9 بر صفر نيراج از هند را مغلوب كرد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. وي در اين مرحله مقابل جين سئوب سونگ از كره جنوبي با نتيجه 9 بر صفر پيروز شد و به ديدار فينال راه يافت. محمدي در ديدار نهايي شرموخامد شريبجانوف از ازبكستان را با نتيجه 9 بر صفر شكست داد و به مدال طلا دست يافت. در وزن 77 كيلوگرم امين كاوياني‌نژاد در دور نخست با نتيجه 3 بر 1 ساجان از هند را مغلوب كرد. وي در دور بعد و در مرحله يك‌چهارم نهايي با نتيجه 1 بر 1 ريو ليو از چين را مغلوب كرد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. وي در اين مرحله با نتيجه 3 بر 1 از سد دميو ژاداريف از قزاقستان گذشت و به ديدار فينال راه يافت. كاوياني‌نژاد به دليل مصدوميت از ناحيه زانو در ديدار پاياني حاضر نشد و به مدال نقره رسيد. در وزن 87 كيلوگرم ناصر عليزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله يك‌چهارم نهايي با نتيجه 1 بر 1 ماساتو سومي از ژاپن را مغلوب كرد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. وي در اين مرحله با نتيجه 7 بر 2 سونيل كومار از هند را از پيش رو برداشت و راهي ديدار فينال شد. عليزاده در ديدار پاياني با نتيجه 8 بر صفر نورسلطان تورسينوف از قزاقستان را مغلوب و سومين مدال را براي كشورمان صيد كرد.
امين ميرزازاده‌ در سنگين وزن در ديدار فينال وزن ۱۳۰ كيلوگرم برابر منگ از چين به روي تشك رفت و در پايان با نتيجه ۲ بر صفر به برتري رسيد و چهارمين مدال طلاي ايران در ۵ وزن نخست اين رقابت‌ها را از آن خود كرد. ميرزازاده پيش از اين در دور نخست استراحت كرد، سپس با نتيجه ۹ بر صفر رومن كيم از قرقيزستان را مغلوب كرد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. وي در اين مرحله با نتيجه ۹ بر صفر تموربك نسيم اف از ازبكستان را شكست داد و به ديدار فينال راه يافت. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون