• ۱۴۰۳ شنبه ۱۳ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5460 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۶ فروردين

مربي جوانان پرسپوليس در گفت‌وگو با «اعتماد»:

نبايد با مهدوي‌كيا قطع همكاري مي‌كردند

با اين وضعيت قطعا به المپيك صعود نمي‌كنيم!

روزبه دلاور

به گزارش روزنامه اعتماد، مهدي مهدوي‌كيا آخرين بار در حدود يك‌سال قبل روي نيمكت تيم ملي اميد كشورمان نشست و پس از آن تيم ملي به حال خودش رها شد تا تكليف نيمكت يكي از‌ مهم‌ترين رده‌هاي فوتبالي ما نامشخص باشد . تجربه انتخاب سرمربي تيم ملي بزرگسالان نشان مي‌دهد انتخاب مربي تيم‌هاي ملي معمولا زمانبر است و رييس فدراسيون فوتبال در انتخاب‌هايش وسواس زيادي به خرج ‌مي‌دهد! از روز اول انتخاب امير قلعه‌نويي به عنوان مربي تيم بزرگسالان زمان زيادي نگذشته بود ‌كه انتقادات زيادي به فدراسيون فوتبال وارد شد و عده‌اي معتقد بودند مربي كه در چند سال اخير در تيم‌هاي باشگاهي موفق به بردن جامي نشده لياقت شانس دوباره و نشستن روي نيمكت تيم ملي را ندارد. اما انتقادات از انتخاب قلعه‌نويي و از دست دادن زمان براي تعيين تكليف مربي گويا تاثيري در انتخابات تاج ندارد و براي همين هم حالا پس از يك‌سال زمان از دست دادن نام‌هايي را به عنوان كانديدهاي مربيگري تيم ملي اميد مي‌شنويم كه نه تنها تجربه كافي ندارند، بلكه در رزومه كوچك مربيگري آنها هيچ موفقيت قابل ذكري ديده نمي‌شود! اينكه چه زماني مربي تيم ملي مشخص شود آينده بسيار نزديك خواهد بود، اما چه فردي قرار است روي نيمكت تيم ملي بنشيند؟ آيا فدراسيون فوتبال با يك ‌انتخاب دم‌دستي و شايد هم سفارشي از مقامات بالاتر انتخاب جنجالي خواهد داشت و باز هم نسل ديگري از فوتبال اميد ما قرباني سوءمديريت و انتخابات غيرفوتبالي مي‌شود؟ براي رسيدن به اين پرسش و البته جلوگيري از قضاوت‌هاي زودهنگام بهتر است كمي ديگر صبر كنيم. احسان خرسندي، بازيكن سابق پرسپوليس كه هدايت جوانان اين تيم را برعهده گرفته اعتقاد دارد هر سال وضعيت تيم ملي اميد همين بوده و همين خواهد بود و با وضعيت فعلي نبايد اميدي به حضور در المپيك ‌داشت. خرسندي در گفت‌وگو با «اعتماد» از وضعيت بد فوتبال پايه در تهران در زمان شيرازي هم انتقاد و اظهار اميدواري كرد فرد شايسته‌اي جانشين رييس مستعفي هيات فوتبال تهران شود.

 پروژه انتخاب مربي تيم ملي اميد خيلي زمانبر شده.
چه آن زمان كه خودم بازيكن تيم ملي اميد بودم و چه قبل از آن و بعد از حضور من هم اين مشكل ادامه دارد! يك تصميم‌گيري درست نمي‌توانند براي تيم ملي اميد داشته باشند. اميدي كه سال‌هاست به آن اميد داريم، اما هيچ اتفاق خوبي برايش رخ‌ نمي‌دهد‌ و با وضع فعلي هيچ اميدي به اين تيم اميد نيست! 
  با اين وضعيت كه شما مي‌گوييد در اين دوره هم خبري از صعود نيست؟ 
قطعا خبري نيست! مخصوصا با پيشرفتي كه ديگر كشورهاي آسيايي كردند. با اين وضع و برنامه‌ريزي هر قدر بازيكنان ما خوب باشند، نمي‌توانيم. ديگر فوتبال مثل قبل نيست و احتياج به برنامه‌ريزي دقيق و سالانه دارد كه اين اتفاق براي ما نمي‌افتد و هر وقت نزديك به بازي‌ها مي‌شود، يادمان مي‌افتد كه تيم ملي اميدي هم وجود دارد و تازه يادمان مي‌آيد چه كسي را به عنوان مربي انتخاب كنيم و سر و ساماني به تيم ‌دهيم.
  فكر مي‌كنيد تيم ملي اميد با مهدوي‌كيا ادامه مي‌داد بهتر نبود؟ 
وقتي نگاه مي‌كنيد آكادمي كيا سال‌هاست كه بهترين آكادمي ايران است بايد به اين نتيجه برسيم كه مي‌توانستيم به مهدوي‌كيا زمان دهيم و نيازهاي تيمش را برآورده كنيم. قطعا دستاورد خوبي براي تيم ملي اميد داشت. اما اتفاقي كه سال‌هاست براي همه مربيان ما مي‌افتد براي مهدوي‌كيا هم پيش آمد.
 گفته مي‌شود تكليف مربي تيم اميد تا آخر هفته مشخص مي‌شود و نام‌هايي هم در بعضي از رسانه‌ها مطرح شده. نظر شما درباره اسامي مطرح شده چيست؟ 
شنيدم، اما بزرگ‌ترين مشكل ما اين است اغلب اميدهايي كه مي‌توانند به تيم ملي كمك كنند فيكس تيم‌هاي خودشان هستند و در كوران مسابقات مربيان ليگ همكاري با مربي تيم ملي ندارند. ما بايد اول تعامل بين مربيان اميد و باشگاهي را برقرار كنيم. تا وقتي اين تعامل نباشد بهترين مربيان دنيا هم بيايد، نمي‌تواند نتيجه بگيرد. ما سال‌هاست اين مشكل را داريم. از رييس تا كميته فني و جوانان و بقيه نتوانستند حلش كنند. از زمان صفايي‌فراهاني تا الان كه تاج است مشكل را داريم. اگر اولويت تيم ملي است بايد تصميم قاطع با جريمه‌هاي سنگين در نظر بگيرند براي تيم‌هايي كه همكاري نمي‌كنند.
 سوال آخر خارج از بحث است. شيرازي وقتي رييس فوتبال استان تهران بود، انتقادات زيادي از او به دليل ضعف در بسياري از مسائل در فوتبال پايه تهران مطرح بود. نظر شما درباره جدايي او و انتخاب جديد براي اين پست مهم چيست؟ 
در تمام سال‌هايي كه در فوتبال پايه بودم همراه بود با مديريت شيرازي. قطعا كمي و كسري داشته اما براي مقايسه بايد صبر كرد مدير بعدي كيست و مي‌تواند جبران كند و وضعيت فعلي را بهبود ببخشد اميدوارم كه اين‌طور شود. قطعا فوتبال تهران با اين همه پتانسيل اين وضعيت درستي برايش نبود و قطعا مي‌توانست وضعش بهتر باشد. انتظار از فوتبال بسيار بالاست، اما سطح مسابقات روز به روز پايين‌تر مي‌آمد و هيچ‌ تلاشي براي ارتقاي آن انجام نشد‌. روندي كه از اول شروع كردند را همان‌طور پيش گرفتند و كما اينكه اين منحني رو به پايين بود‌ .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون