• ۱۴۰۳ شنبه ۱۳ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5460 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۶ فروردين

خيريت در پيوستن به الهلال است يا بزرگي كردن در پورتو؟

طارمي به آرزوي خود مي‌رسد؟

به گزارش «اعتماد»، مهدي طارمي يكي از بازيكناني است كه هميشه اخبار پيرامون آن با جذابيت و گاهي هم حواشي همراه بوده است. يكي از بهترين بازيكنان فوتبال آسيا زماني كه هنوز اول راهش در فوتبال بود از بزرگي در پرسپوليس مي‌گفت و بعد از مدتي هم با پيوستن به ريزه اسپور تركيه خبرساز شد. او با بازگشتش به پرسپوليس و آن محروميت بدموقع در بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسيا و غيبتش مقابل الهلال عربستان سيكل سينوسي محبوبيت تا منفور شدن بين هواداران پرسپوليس را خيلي سريع پشت سر گذاشت. غيبت در بازي مقابل الهلال و محروميتي كه طارمي از آن به عنوان «خيريت» ياد مي‌كرد هيچ خيري حداقل براي پرسپوليس و هوادارانش نداشت، اما مهاجم بوشهري به قدري به لحاظ فني خوب بود كه هواداران پرسپوليس نخواهند او را در تيم‌شان ببينند.  با اين حال مرحله بعدي جدايي طارمي از پرسپوليس با اينكه باز هم بي‌سر و صدا نبود، اما پلي براي او شد تا روز به روز وضعيتش بهتر شود و پيشرفت گام به گام و قابل ملاحظه‌اي را در فوتبال او ببينيم. مهدي از قطر به پرتغال رسيد و سر از پورتو يكي از بهترين تيم‌هاي فوتبال اين كشور و اروپا درآورد و با درخشش در ليگ پرتغال و ليگ قهرمانان اروپا مدت‌هاست كه توجه بسياري از كارشناسان مطرح را به خودش جلب كرده است. نام مهاجم بوشهري فوتبال ما در هر پنجره نقل و انتقالاتي فوتبال اروپا روي تيتر روزنامه‌هاي كشورهاي مختلف قاره سبز است و گمانه‌زني‌ها براي آينده جديد فوتبالي طارمي يكي از سوژه‌هاي پربازديد ژورناليست‌ها محسوب مي‌شود. اما امسال و با توجه به اينكه چيزي به پايان قراردادش با پورتو باقي نمانده تيم‌هاي زيادي براي به تور انداختن ماهي لذيذ جنوب صف كشيده‌اند! يكي از مشتريان پر و پا قرص مهدي هم غول فوتبال عربستان يعني الهلال است. عربستاني‌ها كه با جذب رونالدو توجه بسياري از فوتبالي‌هاي سراسر دنيا را به ليگ كشورشان جلب كردند مشكلي براي حق فسخ طارمي كه گفته مي‌شود ۶۰ ميليون يورو است، نخواهند داشت اما آيا طارمي راضي مي‌شود اروپا را رها كند و در يك ليگ آسيايي به فوتبالش ادامه دهد؟
سوالي كه جوابش را طارمي‌ مي‌داند و چون هنوز با پورتو قرارداد دارد، منطق حكم مي‌كند در مقابل اين ‌علامت سوال سكوت كند. با اين حال شم ژورناليستي ما مي‌گويد در چنين مواقعي يك بازيكن در شرايطي سخت قرار مي‌گيرد. نبايد فراموش كرد در حال حاضر مهدي يكي از محبوب‌ترين بازيكنان پورتو است و با توجه به سال‌ها حضور در اين تيم يكي از شانس‌هاي بستن بازوبند كاپيتاني آنها به حساب مي‌آيد و از طرفي شرايط سني او به گونه‌اي است كه بايد از لحاظ مالي هم به فكر آينده‌اش باشد. مهدي در اين سال‌ها جز مدت كوتاهي كه در الغرافه قطر توپ زد، درآمد چنداني نداشت و حضور در فوتبال عربستان آينده‌اش را تضمين مي‌كند.
اينكه او بين ماندن و بزرگي در پورتو و رسيدن به پول و ثروت فراوان در عربستان كدام را انتخاب مي‌كند مشخص نيست، اما در تصميم نهايي مهدي نبايد از آرزوي فوتبالي او كه پيوستن به ليگ انگليس است، غافل شويم و شايد در يك حركت طارمي‌وار ديگر تصميم جديدي را از او ببينيم كه از حدس و گمان و تصورات همه ما خارج باشد! چون يك مهدي طارمي است و يك عالم تفكرات و تصميمات غيرقابل پيش‌بيني.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون