• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5475 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۴ ارديبهشت

اخبار ايران و جهان

وقوع زلزله 5.2 ريشتري  در افغانستان

شبكه تلويزيوني «اينديا تي‌وي» از وقوع زلزله‌اي در مقياس ۵،۲ ريشتر در منطقه هندوكش افغانستان خبر داد. مركز لرزه‌نگاري اروپا مديترانه اعلام كرده است كه اين زلزله در روز گذشته هندوكش افغانستان را لرزاند و در مناطقي از پاكستان نيز احساس شده است. همچنين كانون اين زلزله در عمق ۱۸۸ كيلومتري زمين برآورد شده است. هنوز جزييات بيشتري از اين حادثه منتشر نشده است. هندوكش، رشته‌كوهي به طول تقريبي ۸۰۰ كيلومتر در نواحي مرزي افغانستان و پاكستان است كه از مركز افغانستان تا شمال پاكستان امتداد يافته‌ است. اين رشته‌كوه مانند كوه‌هاي آسياي مركزي، جوان و تازه است كه در حال رشد و بزرگ شدن هستند و زلزله‌هايي كه در محدود آن رخ مي‌دهند، موضوع گسترش و نمو آن را به حقيقت نزديك مي‌كند. 

شليك مرگبار در امريكا

پليس ايالتي امريكا روز سه‌شنبه مردي را دستگير كرد كه مظنون به تيراندازي به سمت پنج همسايه خود در ايالت تگزاس بوده است. به گزارش يورونيوز، اين مرد پس از يك تعقيب و گريز چهار روزه، سرانجام با دريافت اطلاعاتي مبني بر اينكه در يك شهر مجاور پنهان شده درحالي كه زير رختشويي مخفي شده بود دستگير شده است. تيراندازي مرگبار جمعه گذشته پس از آن شروع شد كه همسايه‌ها از مظنون خواستند شليك تفنگ نيمه‌اتوماتيك خود را در حياط خانه‌اش متوقف كند؛ چراكه اين كار او باعث بيدار شدن نوزادشان مي‌شده است. اما مظنون در واكنش به اعتراض آنها، اسلحه‌اش را دوباره پر كرد و وارد خانه همسايه خود كه مهاجراني از هندوراس بودند، شد و پنج نفر از جمله يك پسربچه ۸ ساله را به قتل رساند. نام اين مظنون «فرانسيسكو اوروپزا» است؛ يك شهروند ۳۸ ساله مكزيك كه به گفته مقامات اداره مهاجرت امريكا از سال ۲۰۰۹ ميلادي چهار بار از ايالات‌متحده اخراج شده است. دستگيري او به كمك اطلاعات يك فرد ناشناس و پس از تعيين يك جايزه ۸۰ هزار دلاري ممكن شد.

تيراندازي در مدرسه‌اي  در صربستان

صبح روز گذشته يك نوجوان صرب در دبستاني در «بلگراد»، پايتخت اين كشور اقدام به تيراندازي كرد كه در نتيجه آن هشت، نه كشته و چندين نفر ديگر مجروح شدند.
به گزارش اسپوتنيك، با اعلام رسانه‌هاي صربستان، حوالي ساعت 8 و 30 دقيقه صبح روز گذشته يك فرد مسلح وارد دبستان «ولاديسلاو ريبنيكار» در «وراچار» در بلگراد شد و شروع به تيراندازي با اسلحه كرد. نيروهاي اورژانس و پليس در محل تيراندازي حضور دارند. براساس اطلاعات اوليه، اين تيراندازي تعدادي كشته و مجروح به همراه داشته است. وزارت كشور صربستان در همين زمينه در بيانيه‌اي اعلام كرد: «پليس با اعزام تمامي گشت‌هاي موجود، بلافاصله در محل حاضر شد و يك نوجوان مشكوك دانش‌آموز پايه هفتم را كه مظنون به شليك چند گلوله از اسلحه كمري پدرش به سمت دانش‌آموزان و حراست اين مدرسه بود، بازداشت كرد.» براساس آخرين اطلاعات غيررسمي رسانه‌ها، دست‌كم ۹ نفر شامل هشت كودك و يك نگهبان در اين حادثه تيراندازي كشته و تعداد ديگري نيز زخمي شده‌اند. تاكنون گزارشي در مورد انگيزه اين تيراندازي منتشر نشده است.


مرگ پسر جوان بر اثر ضربات چاقوي زورگيران تازه‌كار  در جنوب تهران

زورگيران تازه‌كاري كه مرد جواني را در جنوب تهران به قتل رسانده بودند، دستگير شدند. اواسط فروردين‌ ماه سال جاري، پرسنل انتظامات بيمارستان شهداي يافت‌آباد، مرگ پسر جواني را براثر ضربات چاقو روي تخت اورژانس اين مركز درماني، به پليس گزارش كردند. با اعلام اين خبر، ماموران كلانتري 151 يافت‌‌آباد، تيمي زبده از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي، متخصصان پزشكي قانوني و كارشناسان تشخيص هويت تيم بررسي صحنه جرم به همراه قاضي محمدجواد شفيعي؛ بازپرس ويژه قتل عمد شعبه پنجم دادسراي امور جنايي، راهي بيمارستان شدند و تحقيقات ابتدايي را آغاز كردند. تيم جنايي در سردخانه بيمارستان با جسد پسر 20 ساله‌‌ اهل كشور افغانستان مواجه شدند كه از ناحيه قفسه سينه هدف ضربات چاقو قرار گرفته و به قتل رسيده بود؛ بررسي‌هاي اوليه نيز نشان مي‌داد دوست مقتول شاهد اين جنايت بوده است. بدين‌ترتيب دوست مقتول هدف تحقيقات قرار گرفت كه در ادامه مشخص شد، مقتول به همراه دوستش در حال عبور از يك پارك بودند كه ناگهان يك موتوسيكلت با 2 سرنشين جلوي آنها را گرفته و قفسه سينه مقتول را هدف 2 ضربه چاقو قرار دادند و بلافاصله فرار كردند. پس از پايان تحقيقات ميداني در صحنه جنايت و انتقال جسد براي معاينات دقيق‌تر به پزشكي قانوني، تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي از سوي قاضي جنايي ماموريت پيدا كردند تا عاملان اين جنايت هولناك را شناسايي و درباره انگيزه آنها از ارتكاب قتل تحقيق كنند. كارآگاهان جنايي در نخستين گام با اقدامات اطلاعاتي گسترده و بررسي‌هاي موشكافانه هويت متهمان را در محله يافت‌آباد شناسايي كردند و با هماهنگي‌هاي لازم با بازپرس پرونده آنها را در يك عمليات منسجم دستگير كردند. متهمان پس از انتقال به اداره دهم پليس آگاهي به جرم قتل مرد جوان در محله يافت‌آباد اعتراف و عنوان كردند به دليل مقاومت مقتول مرتكب اين جنايت شده و به تازگي دست به زورگيري از مردم زدند كه در اولين تجربه مرتكب قتل شدند. با دستور قاضي محمدجواد شفيعي؛ بازپرس ويژه قتل عمد شعبه پنجم دادسراي امور جنايي، متهمان براي روشن شدن زواياي پنهان پرونده در اختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفتند و تحقيقات همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون