• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5475 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۴ ارديبهشت

سيد حسن خميني: بايد به بحث‌هاي مهم امروز مانند حجاب، امربه‌معروف و نهي از منكر پرداخت

حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد حسن خميني تاكيد كرد: در پژوهش حول انديشه امام بايد اولويت‌بندي كرده و توجه كرد كه درد روزگار ما چيست و چه شبهاتي مطرح است. همچنين توليد مطالب تبييني و ترويجي نيز مهم است.
يادگار امام(ره) ظهر ديروز در مراسم نكوداشت مقام معلم در پژوهشكده امام خميني و انقلاب اسلامي، طي سخنان كوتاهي با بيان اينكه پژوهشكده امام خميني و انقلاب اسلامي بايد محل پژوهش در مورد همين دو موضوع باشد، اظهار كرد: توفيق يا عدم توفيق اين مجموعه در قياس با هدف آن مشخص مي‌شود و بايد از مجموعه امكانات در راستاي اين هدف تعيين شده استفاده شود؛ لذا پيگيري اهداف ديگر اگرچه خوب است، اما كار مجموعه ما نيست.
وي افزود: در پژوهش حول انديشه امام بايد اولويت‌بندي كرده و توجه كرد كه درد روزگار ما چيست و چه شبهاتي مطرح است. همچنين توليد مطالب تبييني و ترويجي نيز مهم است.
سيد حسن خميني با بيان اينكه نبايد حرف‌هايي بزنيم كه ديگران قبلا زده‌اند و بعدا هم خواهند گفت، ادامه داد: حرف‌هايي كه «لاضرر» است، خاصيتي ندارد، بلكه بايد به بحث‌هاي روز مانند حجاب، امربه معروف و نهي از منكر و... كه از مسائل مهم امروز روزگار ماست، پرداخت. ما حتي اگر به عرفان، تاريخ و جامعه‌شناسي هم بپردازيم بايد در راستاي درمان دردهاي امروز باشد و بحث‌هاي انتزاعي و صرفا كلاسيك سودي ندارد كه در همين راستا، پژوهشكده نيز بايد متوجه نيازهاي زمان خود شود.

 


كيفرخواست راننده پرايد متهم به برخورد عمدي  با يك روحاني صادر شد

طي روز‌هاي گذشته تصويري از يك خودرو پرايد در فضاي مجازي منتشر شد كه در اين تصوير يك روحاني بعد از برخورد يك خودرو پرايد با او، روي ماشين افتاده و خودرو در حال كشيدن وي در خيابان بود. در پي دستور رييس قوه قضاييه مبني بر پيگيري فوري و قاطع با عوامل مجروح كردن چند طلبه در برخي نقاط كشور، كيفرخواست راننده پرايد متهم به برخورد عمدي با يك روحاني صادر شد.  به گزارش قوه قضاييه، در پي دستور رييس قوه قضاييه براي پيگيري فوري و قاطع با عوامل مجروح كردن چند طلبه در برخي نقاط كشور، دادستان تهران از صدور كيفرخواست براي راننده پرايد متهم به برخورد عمدي با يك روحاني خبر داد. بلافاصله با دستور قضايي راننده پرايد متهم به برخورد عمدي با يك روحاني در منطقه مرزداران تهران بازداشت شد. روز گذشته محسني‌اژه‌اي، رييس قوه قضاييه در جلسه شوراي عالي قضايي با اشاره به برخي اتفاقات و حوادث اخير از جمله شهادت آيت‌الله سليماني، جنايت رخ ‌داده در سراوان كه به شهادت شهيد شهركي و همسرشان انجاميد، مجروح كردن چند طلبه در برخي نقاط كشور و حادثه رخ داده در سبزوار كه به قتل يك جوان انجاميد، خطاب به همه مسوولان قضايي ذي‌ربط در سراسر كشور دستور موكد داد كه در تعقيب و محاكمه و مجازات ضاربين و قاتلين حوادث مزبور، نهايت سرعت و دقت و قاطعيت را به خرج دهند و به خصوص در مواردي كه ضاربين و قاتلين شناسايي و دستگير شده‌اند، هيچ گونه تاخير و معطلي نداشته باشند. بر همين اساس و در كمتر از ۴۸ ساعت از دستور رييس قوه قضاييه دستور قرار جلب به دادرسي و كيفرخواست راننده پرايد متهم به برخورد با يك روحاني صادر شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون