• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5482 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۳ ارديبهشت

وزنه‌برداري قهرماني آسيا ۲۰۲۳ - كره جنوبي

سه وزنه‌بردار و تنها يك مدال برنز!

حاصل تلاش دو وزنه‌بردار ايران در دسته ۱۰۹ كيلوگرم وزنه‌برداري قهرماني آسيا يك مدال برنز يكضرب بود. به گزارش ايسنا، رقابت گروه A دسته ۱۰۹ كيلوگرم وزنه‌برداري قهرماني آسيا برگزار شد و ايران تنها صاحب يك مدال برنز در حركت يكضرب شد. مهدي كرمي با ركورد ۱۷۳ يكضرب، ۲۱۱ دوضرب و مجموع  ۳۸۴ كيلوگرم پنجم آسيا شد و در يكضرب برنز گرفت و در دوضرب ششم شد. امير عزيزي، ديگر نماينده ايران، ركورد ۱۶۹ يكضرب، ۲۱۲ دوضرب و مجموع ۳۸۱ كيلوگرم ششم آسيا شد و در يكضرب ششم و در دوضرب چهارم شد. عملكرد نمايندگان ايران به شرح زير است: 
حركت يكضرب
مهدي كرمي كه به دنبال مدال يكضرب بود، در اولين حركت يكضرب، وزنه ۱۶۶ كيلوگرم را بالاي سر برد. او در حركت دوم نيز وزنه ۱۷۳ كيلوگرم را زد. كرمي در حركت سوم، پشت وزنه ۱۷۷ كيلوگرم قرار گرفت كه در مهارش ناموفق بود اما با همان ركورد ۱۷۳ كيلوگرم به مدال برنز رسيد. امير عزيزي در حركت اول وزنه ۱۶۳ كيلوگرم را زد. در حركت دوم نيز وزنه ۱۶۹ كيلوگرم را مهار كرد. عزيزي در حركت پاياني خود ۱۷۴ كيلوگرم از پشت سر رها كرد. عزيزي در يكضرب با ركورد ۱۶۹ كيلوگرم ششم شد.
حركت دوضرب
كرمي در حركت اول و دوم دوضرب موفق شد وزنه‌هاي ۲۰۳ و ۲۱۱ كيلوگرم را بالاي سر ببرد. نماينده ايران در حركت سوم خود پشت وزنه ۲۱۷ كيلوگرم قرار گرفت كه در مهار آن ناموفق بود. كرمي در مجموع ركورد ۳۸۴ كيلوگرم را ثبت كرد و موفق به كسب مدال دوضرب و مجموع نشد و پنجم آسيا شد. عزيزي ديگر وزنه‌بردار ايران در حركت اول و دوم دوضرب، وزنه‌هاي ۲۰۱ و ۲۱۲ كيلوگرم را مهار كرد. او در حركت سوم وزنه ۲۱۸ كيلوگرم را انداخت. عزيزي در مجموع ركورد ۳۸۱ كيلوگرم را به ثبت رساند و ششم آسيا شد. كرمي براي اولين‌بار و عزيزي براي دومين مرتبه در قهرماني بزرگسالان آسيا وزنه زدند. همچنين سهراب مرادي قهرمان سابق جهان و المپيك در گروه B دسته ۱۰۲ كيلوگرم وزنه‌برداري قهرماني آسيا ۲۰۲۳ در رده اول قرار گرفت. رقابت گروه B دسته ۱۰۲ كيلوگرم وزنه‌برداري قهرماني آسيا ۲۰۲۳ در كره‌جنوبي برگزار شد و سهراب مرادي از ايران در اين گروه به روي تخته رفت. او ركورد ۱۶۲ كيلوگرم يك ضرب، ۲۰۰ كيلوگرم دوضرب و مجموع ۳۶۲ كيلوگرم را ثبت كرد. مرادي پس از مصدوميت‌هايي كه داشت، هنوز به ركوردهاي بالايي نرسيده است و كادرفني ترجيح داد در گروه B وزنه بزند. مرادي در پايان در مجموع در رتبه هشتم آسيا قرار گرفت. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها