• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۷ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5486 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۲۸ ارديبهشت

مردمداري اساس مردم‌سالاري است

اگر روابط عمومي هزار بلندگو دارد و يك گوش شنوا ندارد، مردمدار نيست. اگر روابط عمومي عاشق رسانه و حضور در رسانه‌هاست و از مردم دوري مي‌كند، مردمدار نيست. اگر روابط عمومي تمام وقت و هزينه‌اش درگير تبليغات است و از اطلاع‌رساني دقيق و درست و شفاف و به موقع دور شده است، مردمدار نيست. روابط عمومي مردمدار هزار گوش دارد و يك زبان. روابط عمومي مردمدار عاشق خدمت به مردم است. روابط عمومي مردمدار وجدان بيدار سازمان است و مردم در صدر اولويت‌هايش است. روابط عمومي مردمدار يك روابط عمومي سالم است و روابط عمومي سالم نوعي از روابط عمومي است كه منافع مردم در اولويت اول كارهايش قرار مي‌گيرد. روابط عمومي مردمدار به مردم به عنوان فرصت راهبردي نگاه مي‌كند و سازمان را در اين زمينه هوشيار و بيدار مي‌كند و تلاش و كوشش مي‌كند تا اين مهم را مديران سازمان نيز درك كنند. بايد در چنين روزي، مديران و كارشناسان روابط عمومي‌ها از خود سوال كنند كه چه بايد كرد؟
1- بايد مردم را فهميد. بايد مردمداري را ترويج كنيم و دوست داشتن مردم و ارزش گذاشتن به مردم را بياموزيم.
2- خدمتگزار واقعي مردم باشيم. نگوييد، بلكه نشان دهيد كه طرفدار مردم هستيد و تلاش كنيد مردم برنده شوند، زيرا متاسفانه ساليان سال است كه همواره مردم بازنده بوده‌اند. روابط عمومي مردمدار طرف مردم است و از اين طريق است كه سازمان هم در مسير درست مي‌افتد و تنها نمي‌ماند.
3- تبليغات را فراموش كنيد با مردم روراست باشيد و شفاف و درست اطلاع‌رساني كنيد. شفافيت قانون اخلاقي روابط عمومي‌هاست.
4- در واقع روز روابط عمومي روز مردم است. روز تكريم ارباب رجوع، روز مردمداري است و بايد از تمامي كاركنان مردمدار قدرداني كرد. 
در پايان به مولانا جلال‌الدين اقتدا مي‌كنيم كه مي‌گويد: 
جو به‌كاري بر نيايد گندمي
مردمي جو، مردمي جو، مردمي

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون