• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5495 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۸ خرداد

پزشكيان در نطق ميان دستور:

آيا با ۸ تا ۱۰ ميليون مي‌توان در تهران زندگي كرد؟

نماينده تبريز در مجلس شوراي اسلامي گفت: نمايندگان و مسوولان امروز بايد پايبند به آنچه در قانون وجود دارد، باشند و آنها را اجرا كنند.
به گزارش ايسنا، مسعود پزشكيان در نطق ميان‌دستور خود در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر دو مقوله پايبندي به تعهدات و انصاف در اجراي اين تعهدات و پايبندي‌ها، به نامه حضرت علي(ع) به مالك اشتر درخصوص عمل به تعهدات اشاره و تصريح كرد: از بين فريضه‌هايي كه خداوند مطرح كرده هيچ فريضه‌اي به اندازه فريضه پايبندي به تعهدات در بين جريان‌ها و تشكل‌هاي مختلف وجود ندارد و همه قبول دارند كه بايد به تعهدات پايبند باشند.
نماينده تبريز در ادامه خطاب به نمايندگان مجلس گفت: امروز ما بايد پايبند به آنچه در قانون اساسي، سياست‌هاي كلي، قانون برنامه و چشم‌انداز وجود دارد، باشيم و آنها را اجرا كنيم. قرار بود در سال ۱۴۰۴ در منطقه اول باشيم. قرار بود مسكن مردم را درست كنيم و مسوولان قانون برنامه و بودجه را ۲۵درصد هم اجرا نكرده‌اند و قرار است قانون ديگري بنويسيم، اما اگر قرار است قانون را اجرا نكنيم چرا بايد قانون بنويسيم؟
پزشكيان افزود: در ديداري كه با بازنشستگان داشتم اعتراض داشتند كه چرا حقوق‌شان باتوجه به تورم افزوده نمي‌شود؟ آنها اعتراض داشتند كه حقوق‌شان باتوجه به تورم افزايش نداشته و زندگي‌شان با حقوق‌شان نمي‌چرخد كه به عنوان نماينده جوابي براي آنها نداشتم.
وي ضمن اشاره به اينكه بسياري از قوانيني كه مربوط به حقوق ملت است اجرا نمي‌كنيم، گفت: از بند ۱۹ تا بند ۴۲ قانون اساسي مربوط به حقوق ملت است كه آيا آن را اجرا مي‌كنيم؟ مسكن مردم، حق دفاع، زندان قوه قضاييه را راحت مي‌توانيم بگيريم و اجازه ندهيم كه در جايي بررسي و رسيدگي شود. ما بايد به قانون پايبند باشيم و هيچ فريضه‌اي به اندازه پايبندي به قانون مهم نيست. بايد حقوق ملت و انصاف را در اجراي قانون مراعات كنيم.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: جامعه ما در حالت عادي بايد زندگي كند. الان اگر تورم ۱۰درصد هم بالا برود مردم ديگر تحمل آن را ندارند. صداي مردم بلند است و ما در مجلس بايد اين صدا را بشنويم.
پزشكيان افزود: كارمند معمولي نمي‌تواند در مسكن معمولي زندگي كند و حقوق ۸ ميليون توماني كفاف مسكن او را نمي‌دهد. آيا با ۸ تا ۱۰ ميليون مي‌توان در تهران زندگي كرد؟ دولت قول داده مسكن درست كند، اشتغال ايجاد كند و... كه انجام نداده است. گردن‌هاي ما در مقابل حرف‌هاي‌مان گرو است.
پزشكيان گفت: حضرت علي(ع) خطاب به مالك گفته است هر آنچه براي قوم و خويش و حزب و جناح خود مي‌خواهي براي مردم نيز بخواه؛ آيا ما با مردم اين‌گونه رفتار مي‌كنيم؟ بايد به قانون عمل كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون