• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5510 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۸ خرداد

تقاضا براي خريد بيسكوييت و شيريني و شكلات 40 درصد كاهش يافت

دبير انجمن بيسكوييت، شيريني و شكلات با انتقاد از كمبود شكر در بازار گفت: شكر ناياب است و كارخانه‌هاي ما شديدا درگير تهيه شكر هستند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته، قيمت جديد شكر اعلام شد. بر اين اساس، قيمت عمده‌فروشي شكر ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان و قيمت خرده‌فروشي آن ۲۸ هزار تومان تعيين شد، اما شكر همچنان كمياب است و به دليل كمبود عرضه اين محصول در بازار، قيمت عمده‌فروشي آن به كيلويي ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان و قيمت بازار آزاد آن به ۵۰ هزار تومان رسيده است.
جمشيد مغازه‌اي ادامه داد: نرخ مصوب عمده‌فروشي شكر ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است كه با اين نرخ هم اصلا شكر در بازار نيست.
مغازه‌اي با بيان اينكه كارخانه‌هاي توليد بيسكوييت و شكلات مجبورند براي اينكه توليد با مشكل مواجه نشود به هر قيمتي شكر را تهيه كنند، افزود: در اين ميان، هر كسي با هر قيمتي كه بتواند شكر مي‌فروشد و كارخانه‌ها مجبورند براي اينكه كارشان لنگ نماند و تعطيل نشوند آن را خريداري كنند.
دبير انجمن بيسكوييت، شيريني و شكلات با عنوان اينكه قيمت بيسكوييت و شكلات و شيريني‌جات صنعتي همچنان با قيمت شكر ۱۸ هزار توماني تعيين مي‌شود، گفت: ما همچنان با ديد موقت به اين قضيه نگاه مي‌كنيم و تا زماني كه اين قضيه تثبيت نشود نمي‌توانيم قيمت‌ها را تغيير دهيم، اما توليدكنندگان با مشكلات بسياري مواجه شده‌اند.
مغازه‌اي در ادامه با اشاره به كاهش تقاضا براي مصرف بيسكوييت و شيريني و شكلات گفت: بازار ما امسال نسبت به سال‌هاي قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد ضعيف شده است. 
دبير انجمن بيسكوييت، شيريني و شكلات افزود: در حال حاضر بيسكوييت و شيريني و شكلات در سبد مصرف خانوار‌ها جزو كالا‌هاي لوكس به حساب مي‌آيد و هر چقدر گران‌تر شود به همان نسبت ما بازار را از دست مي‌دهيم براي همين ما تمايل نداريم كه محصولات‌مان گران شود چرا كه همانطور كه اشاره كردم، در همين وضعيت هم ما بازارمان را ۳۰ تا ۴۰ درصد از دست داده‌ايم. مغازه‌اي در ادامه بيان كرد: علاوه بر آن، توليد ما الان به اندازه سابق نيست و بنا به سفارش، توليد مي‌كنيم.
دبير انجمن بيسكوييت، شيريني و شكلات با بيان اينكه كارخانه‌هاي توليد شيريني و شكر و شكلات همچنان منتظر تعيين تكليف قيمت شكر هستند، گفت: تا قيمت شكر نهايي و تثبيت نشود و به وفور و به راحتي دست توليدكننده نرسد ما نمي‌توانيم تغييراتي در قيمت‌هاي‌مان بدهيم، چون ممكن است فردا قيمت‌ها بالاتر يا پايين‌تر برود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون