• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5513 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۳۱ خرداد

با راي نمايندگان مجلس

نيكبخت وزير جهاد كشاورزي شد

جلسه بررسي برنامه و صلاحيت محمدعلي نيكبخت براي تصدي وزارت جهادكشاورزي و اخذ راي‌ اعتماد به وي، صبح ديروز در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد. 
نهايتا محمدعلي نيكبخت با راي موافق نمايندگان مجلس يازدهم به عنوان وزير جهاد كشاورزي انتخاب شد. در جلسه علني روز سه‌شنبه (۳۰ خردادماه) مجلس، بررسي برنامه و صلاحيت محمدعلي نيكبخت براي تصدي وزارت جهاد كشاورزي و اخذ راي ‌اعتماد در دستور كار قرار گرفت و پس از ارايه گزارش كميسيون جهاد كشاورزي و نمايندگان موافق و مخالف وزير پيشنهادي، نيكبخت با ۱۹۸راي موافق، ۴۰ راي مخالف و ۱۰ راي ممتنع از مجموع ۲۴۸ به عنوان وزير جهادكشاورزي انتخاب شد.

نماينده مياندوآب: امروز با خشكسالي مزارع مردم مواجه هستيم
در مخالفت با صلاحيت و برنامه‌هاي وزير پيشنهادي جهاد كشاورزي، مهدي عيسي‌زاده، نماينده مردم مياندوآب گفت: آقاي نيكبخت ما امروز با خشكسالي مزارع مردم مواجه هستيم، شما بايد امروز توضيح دهيد كه در زمينه خشكسالي آبي چه اقداماتي را مدنظر قرار خواهيد داد. ميزان دريافت پروتئين كشور ما با بسياري از كشورها فاصله زيادي دارد، وزير پيشنهادي جهاد كشاورزي بايد توضيح دهد كه در اين زمينه چه برنامه‌اي دارد. آقاي نيكبخت در برنامه‌هاي شما در زمينه خودكفايي جو، ذرت و سويا موضوعات به خوبي مطرح نشده است. ما از ۲۴ كشور گوشت وارد مي‌كنيم و بايد براي تامين منابع پروتئيني تصميمات درستي گرفته شود.
نماينده اروميه: ۴۰ همت بدهي كشاورزان هنوز پرداخت نشده است
در مخالفت با صلاحيت و برنامه‌هاي وزير پيشنهادي جهاد كشاورزي، سيد سلمان ذاكر، نماينده مردم اروميه گفت: آيا مي‌خواهيد در مقابل تقسيمات اموال مردم مقاومت كنيد؟ كاشت توليدات كشاورزي در استان‌ها متفاوت است آيا سياست شما مانند سياست‌هاي وزراي قبل است؟ در حال حاضر با مشكل كمبود آرد و نان مواجه هستيم و ۴۰ همت بدهي محصول گندم كشاورزان هنوز پرداخت نشده است. شما تاكيد داشتيد كه مي‌خواهيد كشاورزي را مردمي‌سازي كنيد، اما متاسفانه به پرداخت مطالبات كشاورزان و همچنين به مشكلات آنها توجهي نشده  و همچنين آبياري قطره‌اي نيز مدنظر قرار نگرفته است.

نماينده كوهرنگ: يكي از ويژگي‌هاي مهم وزير پيشنهادي اين است كه خود روستازاده است
در موافقت با صلاحيت و برنامه‌هاي وزير پيشنهادي جهاد كشاورزي، قدرت‌الله حمزه شلمزاري، نماينده مردم اردل، فارسان، كيا، كوهرنگ و دهستان دستگرد گفت: يكي از ويژگي‌هاي مهم وزير پيشنهادي اين است كه خود روستازاده است و فعاليت خود را در عرصه مديريتي از محروم‌ترين نقاط كشور آغاز كرده است. احياي مديريت جهادي در وزارتخانه و مبارزه با فساد به ويژه در بحث كاربري اراضي از جمله برنامه‌هاي وزير پيشنهادي است. استفاده از ظرفيت دانشگاه‌ها در حوزه تحقيقات و آموزش و حذف موازي‌كاري‌ها و توجه جدي به گسترش صنايع تبديلي و تكميلي از ديگر برنامه‌هاي نيكبخت است. آقاي نيكبخت هم متخصص است و ما نمايندگان با گزارش‌هاي وي در مجلس متوجه شديم مشكلات حوزه كشاورزي را درك كرده و برنامه‌هاي خوبي براي حل اين مشكلات دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون