• ۱۴۰۳ جمعه ۱۹ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5536 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۸ تير

رييس‌جمهور در سفر به استان كهگيلويه و بويراحمد:

ثبات داخلي موجب موفقيت سياست خارجي كشور شده است

رييس‌جمهور گفت: ثبات داخلي و قدرتمندي در عرصه‌هاي مختلف موجب موفقيت سياست خارجي و معطوف شدن نگاه كشورهاي دنيا به سمت ايران قوي شده است.
سيد ابراهيم رييسي ديروز در نشست خبري با خبرنگاران در ياسوج با تاكيد بر اينكه سياست خارجي در امتداد سياست داخلي است، افزود: ثبات داخلي موجب شده كه به‌رغم برخي مشكلات دنيا تمايل به برقراري با كشور ما را داشته باشد. وقتي آنها مي‌بينند كه ايران با وجود تحريم‌ها قدرتمند و در صنايع مختلف حرف براي گفتن دارد براي ارتباط‌گيري با كشورمان تمايل پيدا مي‌كنند. رييسي با اشاره به اينكه سفر دور دوم با اولويت ديدارهاي مردمي و پيگيري مصوبات دور اول سفر به اين استان برنامه‌ريزي شد، اظهار داشت: در پيگيري مصوبات دور اول سفر از جمله در حوزه آب و آبرساني شاهد به سرانجام رسيدن طرح‌هاي زيرساختي از جمله سد چمشير با تلاش و همت مسوولان بوديم كه در اين سفر افتتاح شد. چنانچه كار شبانه‌روزي نبود اين طرح مهم پس از سال‌ها انتظار به نتيجه نمي‌رسيد. رييسي در خصوص طرح‌هاي آبرساني در استان گفت: استان كهگيلويه و بويراحمد آب كم ندارد، اما بايد مديريت آب صورت بگيرد. مديريت آب در اين استان اقتضا مي‌كند سدهاي ديگري كه در اين استان هستند، كارشان دنبال شود تا مردم مشكل شرب و كشاورزي نداشته باشند. مصوبه ديگر دور اول سفر موضوع مساله پتروشيمي‌ها بود كه در گچساران اين واحد صنعتي و توليدي بزرگ به بهره‌برداري رسيد و براي اين پروژه ۱۷هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري شده و اشتغال خوبي هم در منطقه ايجاد مي‌كند و در اين سفر محقق شد. همچنين شاهد توليد برق هستيم كه ۱۷۵ مگاوات برق در كنار سدي انجام شده و كار آبرساني به ۱۰۰ روستاي نيز صورت
 پذيرفته است.
 رييسي بيان كرد: نظر به وجود منابع نفتي در اين استان وزارت نفت را موظف كرديم كه تحت عنوان مسووليت‌هاي اجتماعي براي توسعه استان هزينه كند كه مبلغ ۲هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان براي سفر دوم اعتبار مسووليت‌هاي اجتماعي استان كهگيلويه و بويراحمد از سوي اين وزارتخانه ديده شده ست. رييس‌جمهور در پاسخ به خبرنگاري كه از عمق محروميت‌هاي اين استان به‌رغم غني از منابع سوال كرد، اظهار داشت: ما در اين استان با عقب‌ماندگي تاريخي مواجه هستيم و لذا براي كاهش عمق اين محروميت گرچه كارهاي زيادي انجام شده ولي كارها در زمان خود تمام نشده و سرعت لازم را نداشته است كه بايد در اين خصوص مديران جهادي پاي كار بيايند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون