• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5537 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۲۹ تير

زیر پوست حوادث

تكليف سرنوشت جسد مثله شده در ميدان آزادي روشن شد

تحقيقات براي رازگشايي از قتل زني كه جسد مثله شده او در ميدان آزادي كشف شده بود، بي‌نتيجه ماند و بازپرس جنايي دستور انجام آزمايش دي‌ان‌اي و دفن جسد را صادر كرد. سوم خرداد امسال، جسد مثله‌شده زني جوان در حوالي ميدان آزادي و در نزديكي سطل زباله كشف شد كه هنوز نه هويت او مشخص و نه اسرار قتل رازگشايي شده است. آن جسد متعلق به زني حدودا 25ساله بود كه جسد مثله شده او درون 6نايلون زباله قرار گرفته بود. بررسي‌ها حكايت از اين دارد كه زن ناشناس در محل ديگري به قتل رسيده و عامل يا عاملان قتل پس از مثله كردن جسد، تكه‌هاي آن را در ضلع شمالي ميدان آزادي رها كرده‌اند. اين در حالي است كه به دستور قاضي اميرحسين عليمردان، بازپرس جنايي تهران دستور بازبيني دوربين‌هاي مداربسته كه در اطراف محل حادثه وجود داشت، صادر شد، اما هيچ ردي از عامل يا عاملان جنايت به دست نيامد. حتي انگشت‌نگاري از جسد هم هويت او را فاش نكرد چرا كه هيچ سابقه‌اي از او در سيستم ثبت نشده بود. از سوي ديگر، كارآگاهان به دستور بازپرس جنايي پرونده افراد گمشده را هم بررسي كردند اما در اين شاخه هم به بن‌بست رسيدند و تلاش آنها بي‌نتيجه ماند. حالا بازپرس جنايي دستور داده تا آزمايش دي‌ان‌اي از جسد صورت بگيرد و بعد دفن شود. با اين حال تحقيقات در اين پرونده ادامه دارد تا معماي پيچيده آن رازگشايي شود.

دستگيري قاتل مسلح

رييس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان اصفهان از شناسايي و دستگيري قاتل بانوي اصفهاني و ۲همدست ديگرش در عمليات ويژه كارآگاهان پليس آگاهي خبر داد.سرهنگ حسين تُركيان گفت: «در فروردين ماه سال جاري در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره قتل مسلحانه در يكي از محلات شهرستان اصفهان، بلافاصله تيمي متشكل از كارآگاهان اداره مبارزه با جرايم جنايي و كارشناسان بررسي صحنه جرم پليس آگاهي در محل وقوع جنايت حاضر شدند.» او گفت: «با حضور كارآگاهان پليس و انجام تحقيقات ميداني مشخص شد خانمي42‌ساله در خودرو شخصي خود با اصابت 5 گلوله به قتل رسيده و عامل يا عاملان اين جنايت نيز به سرعت از محل متواري شده‌اند.» رييس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان اصفهان در ادامه گفت: «در نهايت با انجام اقدامات تخصصي پليسي، محل اختفاء قاتل در يكي از استان‌هاي همجوار شناسايي و در يك عمليات كاملا پيچيده پليسي پس از 3 ماه فرار و زندگي مخفيانه در مخفيگاهش دستگير شد.» او گفت: «متهم پس از حضور در پليس آگاهي به قتل مسلحانه در قبال دريافت مبلغ 2 ميليارد ريال با مشاركت همسر و برادر همسر مقتول اعتراف كرد.» تركيان با اشاره به دستگيري 2 همدست ديگر قاتل در يكي از استان‌هاي كشور در عمليات ويژه كارآگاهان پليس گفت: «انگيزه عاملان اين جنايت در قتل اين شهروند اختلافات خانوادگي و قبلي بوده است.»

مرگ تلخ مردي در خيابان سيدخندان

مرد ميانسالي كه در خيابان سيدخندان ايستاده بود براثر يك حادثه فوت كرده بود. ظهر امروز يكشنبه بيست و پنجم تيرماه، كاركنان انتظامات يكي از بيمارستان‌هاي تهران، مرگ مشكوك مرد ميانسالي را به قاضي محمد جواد شفيعي؛ بازپرس ويژه قتل شعبه پنجم دادسراي امور جنايي گزارش كردند. با اعلام اين خبر، تيم بررسي صحنه جرم با دستور قاضي جنايي بلافاصله راهي سردخانه بيمارستان شدند و جسد مرد حدودا 50 ساله‌اي را مشاهده كردند كه براثر اصابت سنگ بر سرش در خيابان سيدخندان فوت كرده بود. تحقيقات ابتدايي تيم جنايي حكايت از آن داشت، متوفي در خيابان سيدخندان ايستاده بوده كه ناگهان يك سنگ‌نما از ساختمان درحال ساخت سقوط و بر سرش برخورد كرده كه همين حادثه مرگ تلخ او را رقم زده است. با دستور قاضي شفيعي از شعبه پنجم دادسراي امور جنايي، جسد متوفي براي معاينات دقيق‌تر به پزشكي قانوني منتقل و پرونده براي رسيدگي قضايي به دادسراي مربوطه ارجاع داده شد.

همسركشي با ميله آهني

2سال پس از قتل مردي توسط همسرش، دختر مقتول راهي دادسرا شد و از قصاص مادرش گذشت كرد. اين جنايت مرداد سال1400 رخ داد. همسر مقتول كه به اتهام قتل شوهرش بازداشت شده بود مدت‌ها جنايت را انكار مي‌كرد تا اينكه پس از 8ماه به قتل شوهرش اعتراف كرد. او گفت: با همسرم اختلاف داشتيم؛ چون او همه جا از جزييات زندگي‌مان صحبت مي‌كرد و آبروي مرا برده بود. بعد تصميم گرفتم از همسرم طلاق بگيرم اما او گفت حاضر نيست طلاقم بدهد. من هم شب حادثه بالاي سر شوهرم رفتم و با يك ميله آهني 2ضربه به سرش زدم و بعد وانمود كردم كه جنايت را فرد ديگري مرتكب شده تا از اتهام قتل تبرئه شوم. با اعترافات اين زن، در حالي كه پرونده همچنان در دادسراي جنايي تهران در حال رسيدگي است، دختر 18ساله او راهي دادسرا شد و مادرش (قاتل پدرش) را بخشيد. دومين ولي دم پسر 8ساله مقتول بود كه چون هنوز به سن قانوني نرسيده، پرونده به دفتر رييس قوه قضاييه فرستاده شد تا رييس قوه قضاييه درباره سرنوشت قاتل نظر دهد. پس از بررسي پرونده، از طرف پسرصغير مقتول درخواست ديه شد و پرونده به دادسرا برگشت. به اين ترتيب زن ميانسال پيش از محاكمه بخشيده شد تا بزودي از لحاظ جنبه عمومي جرم در دادگاه محاكمه شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون