• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5537 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۲۹ تير

اخبار ایران و جهان

زمين لرزه ۵،۱ ريشتري در افغانستان

زمين‌لرزه‌اي به بزرگي ۵.۱ ريشتر روز گذشته منطقه «هندوكش» افغانستان را لرزاند. مركز ملي پايش لرزه‌نگاري اسلام‌آباد اعلام كرد: «اين زمين‌لرزه منطقه سوات پاكستان و مناطق مجاور آن را نيز لرزانده است. همچنين گفته مي‌شود لرزش‌هاي ناشي از اين زمين‌لرزه منجر شده تا مردم محلي در سوات و ديگر مناطق پاكستان خانه‌هاي خود را ترك كرده و به خيابان‌ها بيايند. اين زمين لرزه در عمق ۲۰۸ كيلومتري زمين رخ داده است. تاكنون گزارشي در مورد خسارات يا تلفات احتمالي آن منتشر نشده است.

۳۴ كشته در جنوب الجزاير

سازمان دفاع مدني الجزاير از كشته و زخمي شدن بيش از 45 نفر در نتيجه وقوع سانحه رانندگي در جنوب اين كشور خبر مي‌دهد. به گزارش وبسايت خبري الشروق آنلاين الجزاير، سازمان دفاع مدني اين كشور صبح روز گذشته با صدور بيانيه‌اي، اعلام كرد كه در نتيجه حادثه وحشتناك برخورد يك خودروي وانت با يك اتوبوس مسافربري در استان مرزي تمنراست در نزديكي مرز مشترك با نيجر، 34 نفر جان خود را از دست دادند و 12 نفر ديگر نيز زخمي شدند. بنابر آنچه در بيانيه سازمان دفاع مدني الجزاير آمده، نيروهاي آن در ساعت ۴ و ۱۵ دقيقه بامداد روز گذشته به وقت محلي (۶ و ۴۵ صبح به وقت تهران) به دليل تصادف دو خودروي مذكور و آتش‌سوزي ناشي از آن در جاده اصلي شماره يك در روستاي اوتول در استان تمنراست در جنوب اين كشور وارد عمل شدند. سازمان دفاع مدني الجزاير در بيانيه خود همچنين آورده كه قربانيان اين سانحه رانندگي، در آتش‌سوزي ناشي از آن سوختند و زخمي‌هاي اين حادثه مرگبار نيز براي درمان به بيمارستان منتقل شدند در حالي كه عمليات بيرون آوردن افراد گرفتار شده در داخل اتوبوس همچنان ادامه دارد. در همين حال، صفحه اينفو ترافيك در شبكه اجتماعي فيس‌بوك ويديويي را منتشر كرد كه لحظه سوختن دو خودروي مذكور را در ميان حيرت افراد رهگذر نشان مي‌دهد و فعالان شبكه‌هاي اجتماعي در الجزاير نيز تصاويري تكان‌دهنده از اين حادثه مرگبار به اشتراك گذاشتند.

مرگ يك نفر بر اثر ريزش ساختمان

سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران از مرگ يك كارگر ۲۳ ساله در پي ريزش ناگهاني يك ساختمان قديمي خبر داد. سيد جلال ملكي، در اين باره گفت: «در ساعت ۹ و ۱۴ دقيقه صبح روز گذشته خبري مبني بر تخريب و ريزش ناگهاني يك ساختماني قديمي به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد كه در پي آن ستاد فرماندهي، آتش‌نشانان دو ايستگاه را به محل حادثه واقع در خيابان شهيد مدني، خيابان لساني بحري اعزام كرد.» او با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشاني در محل حادثه گفت: «با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد كه يك ساختمان قديمي دو طبقه كه خالي از سكنه بود، ناگهان تخريب شده و ريزش كرده است. در طبقه دوم اين ساختمان و در واقع در قسمت بهارخواب اين ساختمان يك كارگر جوان غيرايراني مشغول استراحت بود كه ناگهان ساختمان ريزش كرده و اين فرد به‌طور كامل در زير آوار مدفون مانده بود.» ملكي گفت: «آتش‌نشانان با انجام عمليات جست‌وجو، پيكر اين كارگر ۲۳ ساله را كه كاملا در زير آوار مدفون شده بود، كشف كردند كه با بررسي علائم حياتي اين فرد از سوي عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه، مرگ او تاييد شد.»

بازداشت عامل تيراندازي

در نياوران

مركز اطلاع‌رساني پليس تهران از دستگيري فردي كه روز گذشته اقدام به تيراندازي در محله نياوران كرده بود، خبر داد. مركز اطلاع‌رساني پليس پايتخت اعلام كرده است: «در پي وقوع درگيري مسلحانه در ۲۷ تير ماه، در محله نياوران بلافاصله رسيدگي به موضوع در دستور كار ماموران پايگاه يكم پليس اطلاعات تهران بزرگ قرار گرفت و ماموران با انجام اقدامات ميداني و بهره‌گيري از اطلاعات به دست آمده از شاهدان صحنه درگيري مسلحانه، عامل اين درگيري و تيراندازي را مورد شناسايي قرار دادند.» بنا بر اعلام پليس، اين فرد كه يكي از اراذل و اوباش سابقه‌دار با هويت معلوم و متولد سال ۱۳۷۶ بود، ازسوي ماموران به عنوان عامل اصلي درگيري ‌و تيراندازي مورد شناسايي قرار گرفت و پس از آن هماهنگي با مقام قضايي براي دستگيري اين فرد انجام و مجوزهاي لازم اخذ شد. در ادامه اقدامات پليسي، ماموران مخفيگاه اين فرد را در منطقه كن مورد شناسايي قرار داده و در بامداد بيست و هشتم تير ماه او را با انجام يك عمليات غافلگيرانه پليسي دستگير و به پايگاه يكم پليس اطلاعات تهران بزرگ منتقل كردند.» براساس اعلام مركز اطلاع‌رساني پليس پايتخت، تحقيقات از اين فرد در حال انجام است.

زلزله ۶،۵ ريشتري در امريكاي مركزي

يك زمين‌لرزه قدرتمند به بزرگي ۶.۵ ريشتر در اقيانوس آرام در محدوده سواحل السالوادور به وقوع پيوست و بخش اعظم امريكاي مركزي از نيكاراگوئه تا گواتمالا را لرزاند. به گزارش شبكه‌اي بي‌سي نيوز، شدت زمين لرزه قابل ملاحظه بوده به گونه‌اي كه در برخي مناطق در لحظه وقوع آن، مردم وحشت زده به خيابان‌ها ريخته‌اند. سازمان مطالعات زمين‌شناسي ايالات متحده گزارش داد كه كانون اين زمين لرزه در ۴۳ كيلومتري جنوب اينتيپوكا شهر كوچكي در السالوادور و در عمق ۷۰ كيلومتري از سطح زمين بوده است. در پايتخت السالوادور، بسياري از شهروندان به دليل لرزش زمين به خيابان‌ها دويدند هر چند تاكنون گزارشي از خسارات يا مصدوميت‌هاي احتمالي اين زلزله منتشر نشده است. وزارت محيط‌زيست السالوادور نيز اعلام كرده كه اين زمين لرزه، خطر سونامي در پي نداشته است. در نيكاراگوئه نيز اين زلزله در پايتخت و سراسر سواحل اقيانوس آرام با تكانه‌هاي شديد احساس شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون