• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5539 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱ مرداد

ميلاد صالحي، عضو تيم ملي اسكيت در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد»:

قول مي‌دهم ‌مدال بگيرم ‌اگر مسوولان كمي حمايتم‌ كنند

به گزارش «اعتماد»، به ورزش اسكيت در كشورمان كمتر توجه مي‌شود. كمبود امكانات از جمله نداشتن پيست اختصاصي و قيمت زياد كفش در اين رشته و از طرفي كم‌توجهي اصحاب رسانه و افكار عمومي به اسكيت باعث شده كمتر اسپانسري براي قهرمانان اين رشته جذاب هزينه كند. ثمره سلسله برخورد آماتورگونه با اسكيت همين شده كه مي‌بينيم علاقه‌مندان به اين ورزش كه وضعيت مالي مناسبي دارند معمولا براي تفريح ساعاتي را اسكيت بازي مي‌كنند! در اين بين ميلاد صالحي از‌ معدود اسكيت بازاني است كه در بسياري مواقع از جيب خودش هزينه مي‌كند و به مسابقات مختلف برون‌مرزي اعزام مي‌شود تا پرچم كشورمان را در اين رشته بالا نگه دارد. صالحي يكي از بهترين‌‌هاي اسكيت‌بازهاي ايران به حساب مي‌آيد و سال‌هاي زيادي است كه عضو تيم‌ملي كشورمان است و در بازي‌هاي آسيايي هم يكي از شانس‌هاي كسب مدال به حساب مي‌آيد. گفت‌وگوي اختصاصي خبرنگار اعتماد با اين ملي‌پوش را به بهانه موفقيت‌هاي اخيرش و همچنين تلاش او براي كسب بهترين نتيجه در بازي‌هاي آسيايي در زير بخوانيد.

 

از آخرين وضعيت خودت بگو. گويا به تازگي هم موفقيت‌هاي جديد به دست آورديد؟‌

بله خدا را شكر مي‌كنم. از سال ۲۰۲۲ در مسابقات بين‌المللي در اُپن كاپ ايتاليا به مدال طلا رسيدم كه براي اولين بار يك ايراني در رده بزرگسالان به اين عنوان رسيده است و در سه ماه گذشته هم كه در مسابقات آزاد در كشور هلند و با حضور ۸۴ ورزشكار از ۳۲ كشور برگزار شد براي اولين بار در بخش جاده به عنوان يك ايراني توانستم مقام دوم را كسب كنم و در رنكينگ سرعت هم براي اولين بار از ايران سوم شدم. يك ماه قبل در مسابقات اُپن كاپ ايتاليا توانستم مقام سوم را در بخش جاده به دست بياورم. يعني از پارسال تا الان در سه تا مسابقه بين‌المللي شركت كردم و مقام آوردم.

قبلا گفته بودي كه هزينه مسابقات را از جيب مي‌دهي. سخت نيست؟

چرا. سخت كه هست اما عشق و علاقه به كارم باعث شده كه اين كار را انجام دهم. سه دوره آخر هم كه به مسابقات اعزام شدم همين شرايط بوده! از مسوولان صدا و سيما و رسانه‌ها درخواست مي‌كنم به اين رشته بيشتر توجه كنند چون اين رشته جذابيت‌هاي فراواني دارد. در اين صورت اسپانسرها مي‌توانند روي آن سرمايه‌گذاري كنند.

رقيبانت از كدام كشورها بودند؟

در مسابقاتي كه در هلند و ايتاليا شركت كردم و موفق به مدال شدم بيشتر رقيبانم كه در بازي‌هاي آسيايي حضور دارند هم در اين مسابقات شركت كرده بودند؛ كشورهايي مثل هند، نيوزيلند، چين و چين تايپه كه خدا را شكر موفق شدم آنها را شكست دهم. ضمن اينكه شركت‌كنندگاني از كشورهاي ديگر جهان مثل فرانسه و آلمان و كلمبيا و بلژيك و هلند هم در مسابقات حضور داشتند و سطح مسابقات بسيار بالا بود.

تا چند وقت ديگر بايد در بازي‌هاي آسيايي به مصاف رقيبان بروي. مي‌تواني در بازي‌هاي آسيايي هم مدال بگيري؟

براي اولين بار است كه در بازي‌هاي آسيايي شركت خواهم كرد و اگر حمايت بيشتر و حمايت ويژه‌تري به اين رشته شود قطعا اسكيت سرعت روي سكو مي‌رود و من قول مدال را همينجا به همه مي‌دهم. ما مي‌توانيم اين موفقيت را به نام ايران به ثبت برسانيم.

صحبت پاياني؟

مي‌خواهم از وزارت ورزش جوانان و كميته ملي المپيك بخواهم كه ديد ويژه‌تري به اين رشته ورزشي داشته باشند. با توجه به اينكه تمام تجهيزات‌مان وارداتي است و گرانقيمت، انتظار داريم حمايت بيشتري شويم تا با كسب موفقيت‌هاي بيشتر بتوانيم ‌دل مردم را شاد كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون