• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5539 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱ مرداد

پيشكسوت پرسپوليس و استقلال در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد»:

عبدي براي ۲۰ دقيقه خوب است ارسلان تمام كننده نيست!

آينده آرشا شكوري از بيرانوند هم زيباتر مي‌شود

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، زمان زيادي تا شروع ليگ برتر باقي نمانده است و تيم‌ها مشغول يارگيري هستند اما در پرسپوليس و استقلال روند يارگيري‌ها به كندي صورت مي‌گيرد. اتفاقي كه باعث نگراني هواداران دو تيم شده است. قرمزها هنوز دروازه‌بان دوم ندارند و در پست دفاع چپ و مهاجم كمبود بازيكن دارند و تكليف سرلك‌ هم هنوز مشخص نيست و در سوي ديگر آبي‌ها با كوهي از بدهي‌هاي گذشته به‌جا مانده از مديران قبلي دست و پنجه نرم مي‌كنند و شرايط دشواري براي بستن تيمي قدرتمند دارند. براي بررسي بيشتر از وضعيت دو تيم با غلامرضا فتح‌آبادي يكي از پيشكسوتان ملي‌پوش كه سابقه بازي در هر دو تيم را دارد، تماس گرفتيم. گپ و گفت اختصاصي خبرنگار اعتماد با مهاجم گلزن دهه‌هاي دور فوتبال‌مان را در ادامه مي‌خوانيد.

 

براي شروع بگوييد شما را بايد پرسپوليسي بدانيم يا استقلالي؟

براي من فرقي ندارد اما وقتي مصاحبه‌اي از من گرفته مي‌شود مردم تيتر را مي‌بينند و طبق همان تيتر مي‌گويند پرسپوليسي يا استقلالي‌ام. من براي هر دو تيم ساليان زيادي زحمت كشيدم و براي آنها گل زدم و طرفداران را خوشحال كردم. الان هم به عنوان پيشكسوت دو تيم مصاحبه مي‌كنم. هيچ‌وقت نقدهاي تخريبي نمي‌كنم. سعي مي‌كنم صحبت‌هايم نقدهاي سازنده براي هر دو تيم باشد.

بسيار خوب. وضعيت استقلال در نقل‌و‌انتقالات چطور پيش مي‌رود؟

همين‌طور كه شما مستحضريد وضعيت مديريت و سرپرست در يكسال گذشته فاجعه‌بار بود. در دنيا بي‌سابقه است كه براي يك باشگاه در طول يك فصل چهار تا پنج سرپرست يا مدير انتخاب كنند. مي‌آيند سرمربي انتخاب كنند بعد مي‌فهمند اصلا قرارداد ندارد دوباره قرارداد امضا مي‌شود بعد اجازه نمي‌دهند بازيكن بگيرند يا فلاني طلبكار است يا بدهكار است و دست جواد نكونام بسته است. نكونام يكي از مربيان خوب و يكي از آينده‌داران و سرمايه فوتبال ملي ما است كه بايد از وجودشان به نحو احسن استفاده كرد. حالا با حضور خطير كه مدتي هم نبوده وضعيت نامفهوم است و مشخص نيست باشگاه چقدر بدهي دارد يا آنچه سرمربي خواسته برآورده شده يا خير كه من اطلاعي ندارم اما تا آنجا كه خبر دارم نسبت به پرسپوليس خيلي ضعيف عمل كرده است.

اما پرسپوليس هم بازيكنان زيادي جذب نكرده.

يحيي با آنچه بنيانگذارش برانكو بود و همچنين با توانايي هر چه بيشتر خودش به موفقيت دسترسي پيدا كرد و به جز ليگ قهرمانان آسيا تمام جام‌ها را به دست آورده است و الان هم پخته‌تر از ۵ سال پيش است و نفراتي دارد كه چشم بسته همديگر را پيدا مي‌كنند. يك‌سري از آنها در تيم ملي هم حضور دارند. اگر دست به اين تركيب بزند موفقيت‌هايي كه قبلا به دست آورده به خطر خواهد افتاد. الان فكر كنم يحيي خيلي خوشحال است كه هم سپاهان هم تراكتور بيش از ده، يازده تغيير داشتند و هماهنگي بازيكنان اين تيم‌ها برهم ‌خورده است. حالا تا هفته پنجم ‌اين ‌تيم‌ها امتياز از دست مي‌دهند و سرمربي هم مصاحبه مي‌كند و مي‌گويد تيم‌ هنوز هماهنگ ‌نشده و اين يعني دوازده امتياز از دست رفته به اين‌ اميد كه اين ‌تيم ‌هماهنگ شود! در كشورهاي ديگر همين‌طور است؟ اين همه بازيكن عوض مي‌شود در طول يك ‌فصل؟‌ نهايت يك يا دو تغيير داشته باشند.

اعتقاد داريد تغييرات زياد

به ضرر تيم‌ها مي‌شود؟

بله. مثلا من با شما در طول سال دوباره مصاحبه مي‌كنم و كمي استرس دارم اما اگر بيشتر با شما وقت بگذرانيم راحت‌تر حرف مي‌زنم. يك جايي هم اگر حرفي نادرست گفتم جنابعالي ويرايش مي‌كنيد. الان ببينيد بعضي تيم‌ها در تركيه هستند و هوا گرم است و بازي‌ها در مرداد هم برگزار مي‌شود و بازيكنان جابه‌جا شدند. همه اينها در طول هفته‌هاي اول مشخص خواهد شد. به نظرم با اين وضعيت پرسپوليس امسال هم روي كاغذ شانس اول قهرماني است چون يارهاي اصلي را عوض نكرد.

پرسپوليس در خط دروازه فقط يك بيرانوند را دارد. با اين وضعيت به مشكل نمي‌خورد؟

گلر دوم در حد بيرانوند نداريم. اگر هم باشد ۲۰ تا ۳۰ ميليارد بايد بدهند اما اگر اتفاقي براي او رخ دهد پرسپوليس بايد نفر دوم داشته باشد. اگر آرشا شكوري را مي‌آوردند و براي بعضي بازي‌ها از او استفاده مي‌كردند فكر مي‌كنم آينده شكوري از آينده بيرانوند هم زيباتر مي‌شد! اين پسر حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد.

شما خودتان مهاجم بوديد و در خط حمله هر دو تيم هم بازي كرديد‌.‌ شرايط اين دو تيم در اين نقطه از زمين را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟‌

در پرسپوليس تا جايي كه يادم مي‌آيد چه قبل از زمان بازي من چه در زمان بازي من هميشه يك يا دو مهاجم سرزن داشته است. پرسپوليس نياز دارد كه مهاجم سرزن داشته باشد تا زماني كه حريف بازي بسته انجام داد، بتواند بازي مستقيم را انجام دهد. با تمام احترامي كه براي مهاجمان فعلي پرسپوليس قائلم اما در حد ۹۰ دقيقه نيستند به خصوص عبدي كه چند سال است در اين تيم ‌حضور دارد اما مي‌شود از او ۲۰ تا ۲۵ دقيقه استفاده كرد و از او بازي خوبي گرفت اما اگر عيسي مي‌ماند شرايط بهتر بود. او مهاجمي بود كه هر آن بوي گل مي‌داد. در استقلال هم كه ارسلان و شهباززاده هستند كه پا به سن گذاشته هستند. ارسلان هم بازيكن خوبي است اما تمام‌كننده خوبي نيست. اگر هم بخواهند تمام بار تهاجمي استقلال روي دوش مهرداد محمدي باشد او را از دست خواهيم داد! زماني كه آرمان رمضاني در پرسپوليس بود پيشنهاد دادم ۶ ماه تامينم كنيد رمضاني را تبديل مي‌كنم به بازيكن سرزن تيم ملي‌‌ اما اين كار را نمي‌كنند. چرا رمضاني با آن قد نبايد نيم تا چهل و پنج سانتر بپرد؟ چرا نبايد فرود و اوج‌گيري توپ را بداند يا پرش سه گام و درجا سرزن را نداند. پس يكي را مي‌خواهد با او كار كنند.‌ جواد روي او حساب باز كند راه دور نمي‌رود. فقط بايد با او تمرين كرد تا در ذهنش باشد و اگر روي او كار كنند فكر نمي‌كنم دروازه‌باني بتواند مقابل رمضاني دوام بياورد!

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون