• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5559 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۸ مرداد

تحولات جهان

 امريكا به دنبال تحريم تركيه

اعتماد| وال‌استريت ژورنال گزارش داد كه ايالات‌متحده ممكن است تركيه را به دليل ادعاي كمك آنكارا به مسكو براي دور زدن تحريم‌هاي ضدروسيه، تنبيه كند. اين روزنامه به نقل از يك ديپلمات غربي كه نامش فاش نشده است، نوشت كه واشنگتن نگران گسترش تجارت تركيه با روسيه پس از آغاز عمليات ويژه در اوكراين است، اما به دنبال «جلوگيري از سناريويي است كه در آن طرف تركيه‌اي تحت تحريم قرار بگيرد.» اين ديپلمات به وال استريت ژورنال گفت كه طرف امريكايي پيامدهاي كمك مسكو در دور زدن محدوديت‌ها را به آنكارا اطلاع داده است. وي افزود كه ايالات متحده در ارتباط دايمي با مقامات تركيه در مورد اين موضوع است.


عبور  زودهنگام  اروپا  از  زمستان  سخت

اعتماد|  ذخيره گاز طبيعي اتحاديه اروپا روز پنجشنبه در حالي كه هنوز چند ماه به فصل سرما باقي مانده است به ركوردي بي‌سابقه رسيد.
به گزارش يورونيوز، كشورهاي عضو اتحاديه اروپا از زمان آغاز تهاجم نظامي روسيه به اوكراين تلاش كرده‌اند تا وابستگي خود به نفت و گاز روسيه را كاهش دهند. مسكو سال گذشته تصميم گرفت تا صادرات گاز به اروپا را متوقف كند.  بنا به اعلام اتحاديه اروپا ذخيره گاز كشورهاي عضو اين اتحاديه روز پنجشنبه به بيش از ۹۰درصد از ظرفيت ذخيره رسيد. اتحاديه اروپا تا ماه نوامبر براي رساندن ذخيره گاز به ۹۰درصد فرصت داشت.  كادري سيمسون، كميسر انرژي اتحاديه اروپا گفت: «تاييد عبور ذخيره گاز از حد نصاب تعيين شده پيش از زمان موعود نشان مي‌دهد كه اتحاديه اروپا براي زمستان به خوبي آماده شده است و اين امر به تثبيت بيشتر بازار طي ماه‌هاي آينده كمك خواهد كرد.» وي افزود كه بازار انرژي اروپا نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۲۲ به ثبات بيشتري رسيده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون