• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5562 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۳۱ مرداد

سيدصالحي، بازيكن اسبق تراكتور در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد»:

حضور بانوان در استاديوم شوق و زندگي به فوتبال مي‌دهد

اولين گل آسيايي تراكتور را من به ثمر رساندم، شجاع به الشارجه گل مي‌زند

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، تيم فوتبال تراكتور براي رسيدن به مرحله گروهي ليگ قهرمان آسيا به مصاف الشارجه امارات مي‌رود‌. نماينده كشورمان در سال گذشته هم دو بار به مصاف الشارجه رفت و با يك برد و يك تساوي ثابت كرد كه بازيكنان با تعصب ايراني با حمايت هواداران پرشور مي‌توانند كارهاي بزرگي انجام دهند و حريف رقيبان تا بن دندان مسلح عربي شوند‌. البته بايد پذيرفت با توجه به تغييراتي كه تراكتور داشته و دو باخت در شروع بازي‌هاي ليگ برتر و در طرف مقابل با تقويت شدن الشارجه كار نماينده ما دشوارتر از فصل قبل است. اما در يادگار امام و با حمايت گسترده تبريزي‌ها اميدواريم ‌در نهايت سهميه چهارم هم نصيب فوتبال ايران شود تا در ليگ قهرمانان با سهميه كامل شركت كنيم. سيدمهدي سيدصالحي يكي از بازيكنان اسبق تراكتور در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد» اميدوار است در روز سه‌شنبه تيم پيروز ميدان سرخپوشان تبريز باشند و در نهايت ۳ نماينده ديگر فوتبال ما هم در ميدان بين‌المللي آبروداري كنند.

 

‌تراكتور بعد از دو شكست در ليگ به مصاف الشارجه مي‌رود. وضعيت اين تيم را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

من دوتا بازي اول تراكتور را ديدم؛ خب ببينيد بعد از اينكه در سال قبل آقاي برديف رفت خمس جانشين او شد ؛ تيم را خودش نبسته بود اما شرايط ايده‌آلي براي اين تيم ايجاد كرد ولي امسال تيم را خودش بسته و بازيكنان زير نظر او جذب شدند. احساس مي‌كنم در اصلي‌ترين پست يعني در پست مهاجم بازيكني جذب نكردند. در خط هافبك بازيكنان خارجي خوبي داشتند و در دفاع هم تغييراتي ايجاد كردند و خليل‌زاده و آغاسي و از ديگر نفرات باتجربه استفاده كردند. اما قاعدتا يك تيم براي رسيدن به گل نياز به يك مهاجم باتجربه و تراز اول دارد. اما وقتي مهاجم نباشد تا فضاسازي ايجاد كند و براي هافبك‌ها موقعيت‌ساز باشد نمي‌شود به گل رسيد.

‌اما در بازي نخست اين تيم مقابل سپاهان بيشتر به نظر مي‌رسيد مشكل تيم خط دفاع است.

در بازي تراكتور با سپاهان آقاي مورايس تراكتور را به خوبي آناليز كرده بود و خط هافبك تراكتور را از بازي خارج كرد. تيم تراكتور بالا بازي مي‌كرد و سپاهان از فضاي خالي پشت اين تيم استفاده كرد. سپاهان با بستن بازي، حريف را وادار به بازي مستقيم كرد. از طرفي حسين‌زاده مهاجم اين تيم قامت بلندي ندارد و نمي‌توانست مقابل مدافعان بلندقامت سپاهان كاري از پيش ببرد. در بازي با پرسپوليس هم مشهود بود كه پرسپوليس با سيستم ۴-۱-۴-۱ يا ۴-۴-۲ بازي مي‌كرد. اين تيم خط هافبك خوبي دارد و آنها توانستند خط هافبك تراكتور را از كار بيندازند و تراكتور نتوانست موقعيت آنچناني روي دروازه پرسپوليس خلق كند.

‌پس ضعف تراكتور خط حمله است؟

پارسال رضا اسدي در پست مهاجم خيلي براي اين تيم خوب كار كرد. با نداشتن مهاجم اين تيم خيلي ضرر كرده با اين حال، بازي‌هاي آسيايي فرق مي‌كند و هميشه مقابل تيم‌هاي حوزه خليج فارس كار زياد سختي نداريم.

‌چطور؟

چون آنها خيلي باز بازي مي‌كنند و دنبال فوتبال هجومي هستند و در مقابل فوتبال كند آنها ما به آنها مي‌چربيم. در ورزشگاه يادگار امام بازي براي تيم‌هاي عربي سخت است و اميدوارم خمس و نصرتي خوب تيم حريف را آناليز كنند و بتوانند موقعيت‌سازي بيشتري داشته باشند. در دو بازي اخير آنها موقعيت‌سازي انجام نمي‌شد و اين عاملي بود كه نمي‌توانستند نتيجه بگيرند.

‌با اضافه شدن مهدي عبدي به خط حمله وضعيت اين تيم بهتر مي‌شود؟

عبدي از شرايط بازي دور است چون هم پارسال و هم امسال كمتر بازي به او رسيده و بيشتر به عنوان بازيكن جانشين بوده. بايد به او زمان بدهيم. با انگيزه دادن و زمان دادن به او كه بازيكن ‌خوبي است مي‌تواند با شرايط تراكتور وفق پيدا كند .

‌يكي ديگر از نقاط ضعف تراكتوري‌ها در اين فصل خط دروازه بوده. پورحميدي چند اشتباه بد داشته.

قبلا همه از نقل و انتقالات خوب تراكتور مي‌گفتند. ببينيد، در نقل و انتقالات اسم‌ها جابه‌جا مي‌شوند اما مهم عملكرد بازيكنان در داخل زمين است‌. آقاي پورحميدي در آلومينيوم اراك توانسته بود آن موفقيت‌ها را به دست بياورد. قاعدتا در تيم‌هاي بزرگ بازي كردن شرايط خاص خودش را دارد. من احساس مي‌كنم او از لحاظ روحي، رواني آماده نيست و حتما بايد مربيان و بازيكنان او را به لحاظ روحي، رواني بالا ببرند‌. گلر بدي نيست. براي او فرصتي پيش آمده كه بايد از اين فرصت استفاده كند و قدر اين موقعيت را بداند تا بتواند آن اعتماد به نفسي كه در آلومينيوم داشته را در تراكتور هم ‌داشته باشد. من احساس مي‌كنم اعتماد به نفسش پايين آمده و بايد از لحاظ روحي، رواني روي او‌ كار كرد.

‌كسب نتيجه خوب تراكتور در دوره گذشته مقابل الشارجه مي‌تواند ضامن پيروزي اين تيم باشد؟

بازي سال گذشته با امسال فرق دارد. شرايط بازيكنان و مربيان فرق كرده و قاعدتا شاكله تيم‌ها تغيير كرده است. در كشورهاي عربي بيشتر تيم‌ها توانايي‌هاي‌شان روي بازيكنان خارجي تيم‌شان است‌. بايد اين تيم را خوب آناليز كنند تا از نقاط ضعف و قوت آنها آگاه شوند و بدانند با چه پلني وارد زمين شوند. مثلا زماني كه بازي بسته شد چه كارهايي انجام‌ دهند. اينها كارهاي آناليزورهاي تراكتور است. آنها بايد تفكرات‌شان را به تيم القا كنند تا بتوانند نتيجه قابل قبول بگيرند.

‌مدتي در تراكتور بازي كرديد. جو ورزشگاه يادگار امام تا چه حد مي‌تواند به بازيكنان تراكتور در درون زمين ‌كمك كند؟

خيلي تاثيرگذار است. اين ‌افتخار را داشتم اولين گل آسيايي تراكتور را من در ليگ قهرمانان آسيا و مقابل الجزيره امارات به ثمر رساندم. حضور هواداران باعث مي‌شود تيم حريف به لحاظ روحي، رواني پايين بيايد و خيلي تاثير دارد. لياقت هواداران تراكتور خيلي بيش از اينهاست و اميدوارم تراكتور روي مسير پيشرفت بيفتد.

‌به نظر شما هر نتيجه‌اي كه مقابل الشارجه رقم خورد بايد از خمس حمايت كنند؟

بله . هميشه در اوايل فصل يكسري تيم‌ها در شرايط بدنسازي هستند و آن شرايط آرماني را پيدا نمي‌كنند. تراكتور هم به آن وحدت تاكتيكي نرسيده. به خاطر تغييرات در نقاط مختلف زمين مقداري آن هارموني به هم می‌خورد. بايد تا چهار، پنج هفته ديگر به اين تيم زمان داد تا شرايط بهتر شود.

‌درباره حضور بانوان در ورزشگاه چه نظري داريد؟

حضور بانوان باعث مي‌شود فرهنگ‌سازي بيشتري در استاديوم‌ها صورت بگيرد. اگر شرايط حضور بانوان فراهم شود آن حواشي يا فحاشي‌هايي كه انجام مي‌شود كمتر خواهد شد و همينطور شوق و زندگي به فوتبال مي‌دهد. به نظر من فوتبال هم براي بانوان است و‌ هم براي آقايان و بايد استفاده‌اش را ببرند. خيلي از بانوان عاشق فوتبال هستند و دوست دارند تيم‌هاي خود را از نزديك ببينند. حضور بانوان حمايت و فرهنگ‌سازي در ورزشگاه‌ها را بيشتر مي‌كند.

‌سوال آخر، پيش‌بيني شما از گلزنان تراكتور مقابل الشارجه چيست؟

تراكتور مي‌تواند از شروع مجدد‌ها نهايت استفاده را ببرد و به نظر من شجاع خليل‌زاده مي‌تواند يكي از گلزنان اين ‌بازي باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون