• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5568 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۷ شهريور

جام جهاني ۲۰۲۳ بسكتبال

روياي المپيك بسكتبال ايران با باخت برابر ساحل‌عاج بر باد رفت

تيم ملي بسكتبال ايران در دومين بازي خود در جام‌جهاني ۲۰۲۳، مقابل ساحل‌عاج با دو امتياز اختلاف شكست خورد تا شانس صعود به المپيك به عنوان بهترين تيم آسيايي در جام جهاني را ازدست بدهد. به گزارش ايسنا، ظهر روز گذشته تيم ملي بسكتبال ايران، در دومين بازي خود از سري رقابت‌هاي جام‌جهاني ۲۰۲۳، به مصاف تيم ملي ساحل‌عاج رفت كه با نتيجه نزديك ۷۱ بر ۶۹ شكست خورد تا دومين باخت ايران در جام جهاني رقم بخورد. با توجه به اينكه ايران شانس چنداني در بازي سوم مقابل اسپانيا، مدافع عنوان قهرماني جهان ندارد، تيم ملي بسكتبال شانس صعود به المپيك ۲۰۲۴ پاريس به عنوان بهترين تيم آسيايي را از دست داد. تيم ايران در اين بازي با تركيب جلال آقاميري، حسن علي‌اكبري، محمد اميني، پيتر گيرگوريان و بهنام يخچالي به ميدان رفت. 
تيم ايران در كوارتر نخست با حساب ۲۰ - ۱۵ مقابل ساحل‌عاج برنده شد تا همه به پيروزي سروقامتان كشورمان در اين بازي اميدوار شوند.
 اما در كوارتر دوم ساحل‌عاج به بازي برگشت و در انتهاي نيمه نخست تابلوي امتيازات 37- ۳۵ به نفع ساحل‌عاج بود. در كوارتر سوم باز هم ملي‌پوشان كشورمان كنترل بازي را در دست گرفتند تا در فاصله يك كوارتر تا پايان بازي با حساب نزديك ايران ۵۶ بر ۵۴ از حريف پيش بيفتند. 
اما در كوارتر چهارم اشتباهات فردي و تاكتيكي ملي‌پوشان فضا را براي بازيكنان رقيب آماده كرد و آنها علاوه بر جبران عقب‌افتادگي در‌نهايت با نتيجه 69-71  به برتري دست پيدا كردند. 
اين نتيجه درحالي رقم خورد كه دو دقيقه مانده به پايان بازي، حدادي بهترين بازيكن ايران در اين بازي به دليل ۵ خطايي شدن از بازي خارج و جاي خود را به ميرزايي داد. ۱۳ ثانيه مانده به پايان بازي، ارسلان كاظمي با نفوذ خود ۶8 - 69 ايران را پيش انداخت تا ساحل‌عاج تقاضاي وقت استراحت كند. درنهايت با سه پرتاب پنالتي كه «دياباته» در ۶ ثانيه به پايان بازي وارد سبد ايران كرد، نماينده آفريقا را به پيروزي 69 -71 رساند. باتوجه به اينكه ژاپن روز گذشته موفق شد تيم ملي فنلاند را شكست دهد، تا اين لحظه بهترين تيم آسيايي در جام جهاني ۲۰۲۳ است و تك سهميه المپيك قاره آسيا در اين مسابقات را تاكنون به دست آورده است. با اين باخت بسكتبال ايران شانس حضور در المپيك ۲۰۲۴ پاريس را از دست داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون